Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, MAP sensörü (Mutlak Basınç Sensörü) hakkında detaylı bilgiler veriyor.. Video, MAP sensörünün ne işe yaradığını, nerede bulunduğunu, arıza belirtilerini ve arıza kodlarını anlatıyor. MAP sensörünün emme manifoldundaki vakum miktarını ölçerek motor kontrol ünitesine sinyal gönderdiği, bu sinyalin ateşleme zamanlaması ve enjeksiyon miktarını ayarladığı açıklanıyor. Ayrıca, sensörün bozulması durumunda araçta çekiş düşüklüğü, ilk kalkışta zorlanma, rölantide dalgalanma, yakıt artışı ve egzoz dumanında artış gibi belirtiler görülebileceği belirtiliyor. Video, MAP sensörü arızası için OBD cihazında kaydedilebilecek P105, P106, P107, P108 ve P109 arıza kodlarını da paylaşıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının turbo arızaları hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, turbo arızalarının belirtilerini (çekişten düşürme, devirlenmekte zorlanma, yakıt artışı, yağ eksiltme, mavi duman atma, normal dışı sesler) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından turbo arızasının nasıl anlaşılacağı konusuna geçilerek, turbondan gelen ıslık sesi ve yağ eksiltme/yakma gibi belirtiler anlatılmaktadır. Son bölümde ise turbo arızalarının nedenleri (kalitesiz yağ kullanımı, kirli hava filtresi, soğutma sistemi arızaları, periyodik bakımların yapılmaması) ve turbo koruma yöntemleri (aracı durdurmadan önce rölantide bekletme) paylaşılmaktadır.
Bu video, Fotoklinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, kızdırma bujisi arızası hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, kızdırma bujilerinin ne olduğu, nasıl çalıştığı ve arızalandığında nasıl anlaşılabileceği konularını ele almaktadır. İçerikte kızdırma bujisi arızasının belirtileri (sabahlarda zorlanma, tekler vuruntulu çalışma, egzozdan duman atma), kontrol yöntemleri ve arıza nedenleri (tam olarak hazır olmadan çalıştırma, uzun süre marş basma, deformasyonlar) açıklanmaktadır. Ayrıca kızdırma bujisi arıza lambasının nasıl görüneceği ve arıza durumunda yapılması gerekenler de anlatılmaktadır.
Şaft, 4 çeker ve arkadan itişli araçlarda bulunan güç aktarma organıdır. Şanzıman ile diferansiyeli birbirine bağlayan içi boş çelik mil biçimindedir. Kamyon ve tırlarda tek parça, sedan ve hatchbacklerde çok parçalı şaft kullanılır
Silindir kapak contası, motor blogu ile üst kapak arasında bulunur. Motor içindeki su ve yağın dışarıya sızmasını engeller. Tamir sıvısı ile tamir edilebilir, tamir edilemezse değiştirilmelidir
Amortisör takozu, süspansiyon sistemi ile şasi arasında yer alan kauçuk veya poliüretan parçadır. Aracın yüksekliğini ve süspansiyon geometrisini düzenler. Ön ve arka amortisör takozu olmak üzere iki bileşeni bulunur
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, motor bloğu çatlağı konusunda bilgi vermektedir.. Video, motor bloğu çatlağının belirtilerini, nasıl kontrol edileceğini ve çatlak durumunda aracın nasıl etkileneceğini anlatmaktadır. Motor bloğu çatlağının en belirgin belirtileri arasında su eksiltme, hava yapma, radyatör fanının çalışmaması ve özellikle dur-kalk trafiklerinde hararet sorunları bulunmaktadır. Ayrıca, motor bloğunun çatlak olup olmadığını kontrol etmek için yedek su deposundan fokurdamalar olup olmadığına bakılması gerektiği adım adım açıklanmaktadır.
Turbo, 1905'te Alfred Büchi tarafından icat edilen motor güç aygıtıdır. Motorun performansını artırırken yakıt tüketimini azaltır. Normal motordan yedi kat daha fazla güç üretebilir
Bu video, bir otomobil uzmanının LPG beyni (regülatör) arızalarını anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, LPG beyni hakkında detaylı bilgiler vererek arızaları ve belirtilerini açıklamaktadır.. Video, LPG beyninin (regülatörün) ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu parçanın arızalarını ve belirtilerini detaylı şekilde anlatıyor. Konuşmacı, LPG beyninin iç yapısını göstererek ısı sensörü, diyafram, su giriş-çıkış hortumları gibi parçaları tanıtıyor ve bu parçaların arızalarının araç üzerindeki etkilerini açıklıyor. Ayrıca, LPG beyninin arızalarının sadece LPG'de değil, benzinde de performans kaybına neden olabileceğini ve bu arızaların nasıl tespit edilebileceğini de anlatıyor.
Bu video, Rota Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, benzin geri dönüş valfi (benzin basınç regülatörü) arızası hakkında bilgi vermektedir.. Video, benzin geri dönüş valfinin işlevi ve arızalandığında araçta görülen belirtileri açıklamaktadır. Arıza belirtileri arasında geç çalışma, çalışmama, ilk çalışmada çalışıp sonra tekrar istop etme ve tekleme sorunları bulunmaktadır. Ayrıca, bu parçanın arızasını nasıl kontrol edebileceğiniz konusunda pratik bir yöntem sunulmaktadır: araç çalışır durumda iken benzin geri dönüş valfinin vakum borusunu çıkarıp, boruyu çıkarttığınızda benzin geliyorsa parça arızalı demektir.
Lambda sensörü, yakıt-hava karışımını ölçüp ECU ile egzoz gazını düzenler. Sensörün ömrü yaklaşık 200 bin kilometredir. Sensör arızaları genellikle parça aşınması veya kirlenmeden kaynaklanır
Bu video, bir otomobil uzmanının hava akışmetre (Maf sensörü) hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, hava akışmetrenin çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve elektronik enjeksiyonlu motorlarda havanın kütlesini ölçüp eküye bildirerek hava-yakıt karışımını ayarladığını anlatıyor. Ardından sensörün arızalandığında ortaya çıkabilecek belirtiler (rölanti dalgalanması, stop etmeler, titreme, çekiş düşüklüğü, aşırı yakıt sarfiyatı) ve tamir edilemezliği vurgulanıyor. Video, sensörün elektronik enjeksiyonlu motorlarda olmazsa olmaz bir parça olduğunu ve arızalandığında değiştirilmesi gerektiğini belirterek sonlanıyor.
Supap, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını yanma odasına gönderen parçadır. Motorun üst kısmında yer alan supap sisteminde emme ve egzoz olmak üzere iki çeşit bulunur. Triger kayışı ve eksantrik mili sayesinde supaplar açılıp kapanır
Bu video, bir otomobil uzmanının krank devir sensörü hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Uzman, sensörün fiziksel konumunu göstererek ve pratik bir deney yaparak konuyu anlatmaktadır.. Video, krank devir sensörünün ne olduğu, işlevi ve arıza belirtileri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Sensörün aracın çalışması için hayati bir parça olduğu, motorun silindirlerinin konumunu tespit etmesi gerektiği açıklanmaktadır. Ayrıca, sensörün arızalandığında aracın çalışmaması, aniden stop etmesi gibi belirtiler ve arıza teşhis yöntemleri (OBD cihazı kullanımı) anlatılmaktadır. Video, sensörün elektrik bağlantısındaki sorunların da arıza nedeni olabileceğini ve her çalışmayan araçta direkt parça değiştirilmesinin gereksiz olabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının priz direk bilyası arızası hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, debriyaja basınca kesilen ancak debriyajdan çekince tekrar gelen uğultu sesinin priz direk bilyası arızasından kaynaklandığını anlatmaktadır. İçerikte priz direk bilyasının ne olduğu, işlevi ve arızası belirtileri detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca vites değiştirirken zorlanma, titreme, yumuşak veya sert debriyaj pedalı, vitesten atma problemleri ve debriyaj basılı değilken uğultu sesi gelmesi gibi belirtiler de ele alınmaktadır. Video, priz direk bilyasının tamiri hakkında kısa bilgilerle sonlanmaktadır.
Bu video, Autoclinic tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, devirdaim pompası arızası hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, devirdaim pompasının arızası nasıl anlaşılır, belirtileri nelerdir ve arızalandığında araçta ne gibi sorunlar ortaya çıkar konularını ele almaktadır. İçerikte devirdaim pompasının su kaçakları, ses gelmesi, kitlenmesi gibi arıza belirtileri anlatılmakta, ayrıca arızanın yol açabileceği kayış kopması, silindir kapak contası yanması, segman kaynaması gibi ciddi sonuçlar açıklanmaktadır. Ayrıca devirdaim pompasının bakım periyotları ve su kaçırma sorunlarının nedenleri ile çözümleri de detaylı olarak sunulmaktadır.
Bu video, Ota Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, marş motoru arızalarının nasıl anlaşılabileceğini ve belirtilerini anlatmaktadır.. Video, marş motorunun yapısı ve işlevi hakkında kısa bilgilerle başlayıp, arızalandığında ortaya çıkabilecek belirtileri detaylı şekilde açıklamaktadır. Marş motorunun yavaş çalışması, farklı sesler çıkarması, geç çalışması ve tamamen çalışmaması gibi belirtiler anlatılmaktadır. Ayrıca, yolda kaldığınızda marş motoruna zarar vermeden pratik çözümler ve şanzıman devrini kullanarak aracı çalıştırmanın zararları hakkında uyarılar da verilmektedir.
Bu video, "Yedek Parça 101" serisinin bir parçası olup, bir uzman tarafından eksantrik konum sensörü hakkında bilgi verilmektedir.. Video, eksantrik konum sensörünün ne olduğunu, işlevini ve arıza belirtilerini anlatmaktadır. Sensörün motorun düzgün çalışması için kritik öneme sahip olduğu, eksantrik milinin pozisyonunu ve pistonların yanma odasına yakınlığını araç beynine ilettiği açıklanmaktadır. Ayrıca, sensörün arızalandığında ortaya çıkabilecek belirtiler (motor arıza ışığı, sarsıntılı çalışma, yakıt tüketimi sorunları, ateşleme problemleri ve şanzıman kitlenmesi) detaylı olarak anlatılmaktadır. Video sonunda sensörün ortalama 100-500 TL arasında değişen fiyat aralığı da paylaşılmaktadır.
Bu video, "Yedek Parça 101" serisinin bir parçası olup, bir uzman tarafından hava akışmetre (Maf sensörü) hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, hava akışmetrenin ne olduğu, işlevi, arıza belirtileri ve fiyatları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Maf sensörünün motorun ihtiyacı olan havanın yoğunluğunu ve kütlesini ölçmesi, hava-yakıt karışımını ayarlaması anlatılmaktadır. Ayrıca sensörün arıza belirtileri (rölantide titreme, sarsıntılı çalışma, yakıt sarfiyatında artış), temizliği ve fiyat aralığı (150 TL - 2500 TL) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Oto Klinik adlı bir kanalda yayınlanan, dizel araçlarda mazot pompası arızası hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bir arkadaşının isteği üzerine hazırladığını belirten bu videoyu, mazot pompası arızası belirtilerini ve nedenleri anlatmaktadır.. Video, mazot pompası arızası nasıl anlaşılır, belirtileri nelerdir ve neden arıza alır sorularına cevap vermektedir. Konuşmacı, mazot pompası arızasının belirtilerini detaylı şekilde açıklamaktadır: sabahları veya kış aylarında zor çalışması, rölanti git-gelişi, ani teklemeler, boğulma sorunları, performans düşüklüğü, egzozdan siyah duman atması, yüksek devirlere zorlanma, mazot pompasının sesinin duyulması ve yakıt tüketiminin artması gibi belirtileri anlatmaktadır. Ayrıca, mazot pompasının ani hızlanmalar, çok rölantiye yakın devirlerde kullanılmak ve zamanla eskimesiyle bozulabileceğini de belirtmektedir.