• Buradasın

    Ateşleme Sistemi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Buji ve Motor Çalışma Prensibi

      Buji, her silindirde bulunan ve yakıt-hava karışımını ateşleyen kritik parçadır. Ateşleme bobininden gelen elektrik akımı tırnaklar arasında kıvılcım oluşturur. Dizel motorlarda buji bulunmaz, ateşleme sıkıştırma yöntemiyle gerçekleşir

      • blog.toyota.com.tr
    • Araç Marş Basıyor Ama Çalışmıyor Sorunları

      Bu video, Otoklinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araç marş basıyor ama çalışmıyor veya yolda giderken stop edip daha sonra çalışmayan araçların sorunlarını anlatmaktadır.. Video, araç marş basıyor ama çalışmıyor sorunlarının nedenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Yakıt sistemi arızaları (benzin pompası, benzin basıncı regülatörü), ateş sistemi sorunları (bujiler, krank sensörü), sensörler (grand sensörü, maf sensörü), EKU arızaları ve subap sorunları gibi olası nedenler ele alınmaktadır. Ayrıca, bu sorunları tespit etmek için pratik yöntemler (benzin pompasının sesini dinleme, bujilerin ateşleme yapıp yapmadığını kontrol etme) ve arıza tespit cihazlarının kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Ocağın Arızalı Parçasının Değişimi ve İşleyişi

      Bu video, Incegoz kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, izleyicilere ocağın arızalı parçasının nasıl değiştirileceğini göstermektedir.. Videoda, ocağı yakıp çevirince yanık kalması sorunu ele alınmaktadır. Sunucu, termokopil adı verilen arızalı parçanın iç kısmını göstererek, bu parçanın nasıl çalıştığını açıklamaktadır. Termokopilin ısıyı hissetmesiyle gaz akışını sağladığı, hissetmezse emniyet için gaz akışını kestiği anlatılmaktadır. Ayrıca ateşleme sistemi, buji ve ateşleme bobini gibi parçaların işlevleri de detaylı olarak gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • P0300 Ateşleme Arıza Kodu

      P0300, birden fazla silindirde ateşleme atlaması tespit edildiğini gösteren OBD-2 kodudur. Ana belirti MIL (Arıza Gösterge Işığı) yanmasıdır. Motor performansında azalma ve artan yakıt tüketimi görülür

      • autonevodtr.com
    • Araç Ateşleme Sistemi ve Parçaları Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan araç ateşleme sistemi ve parçaları hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, ateşleme sisteminin temel çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve akümülatör, alternatör, endüksiyon bobini, distribütör, buji, radyatör ve kontak anahtarı gibi araç parçalarının görevlerini ve işlevlerini detaylı şekilde anlatıyor. Eğitmen, her parça için tanım ve işlevi vererek örnek sorular çözmekte ve doğru cevapları açıklamaktadır.. Video özellikle ehliyet sınavlarında sorulan soruları örnek göstererek, araç parçalarını öğrenmenin ve soru çözme becerilerini geliştirmenin önemini vurgulamaktadır. Akünün elektrolit seviyesi, endüksiyon bobininin işlevi ve distribütörün tevzi makarası gibi konular üzerinde durulmaktadır.

      • youtube.com
    • Marş Almasına Rağmen Motor Çalışmama Nedenleri

      Kontak çevrildiğinde akü lambası yanar ve motorda değişiklikler meydana gelir. Yakıt pompası enjektörlere yakıt gönderir ve bendix dişlisi volana uzanır. Kontak çevrildiğinde enjektörler yakıt püskürtür ve ateşleme sistemi kıvılcım çıkarır

      • otobilgisi.com
    • Araba Neden Gaz Yemez?

      Bu video, bir otomobil uzmanının araba gaz yememesinin sebeplerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda araba gaz yememesinin (tekleme sorunu) nedenleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, gaz yememesinin iki temel sebebi olarak hava alma sistemi (hava filtresi, sensörler) ve ateşleme sistemi (buji, buji kablosu, distribütör, bobin) üzerinde durmaktadır. Ayrıca gaz kelebeği adaptasyonu, katalitik konvertör, enjektör sorunları, benzin pompası arızası ve akü sorunları gibi diğer olası nedenler de madde madde anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Spark Plug Structure and Function

      Spark plug delivers electric current to engine combustion chamber for fuel ignition. Contains metal shell, ceramic insulator, and central electrode. Shell is screwed into engine cylinder head and electrically grounded

      • en.wikipedia.org
    • Ateşleme Bobini Arızası Nasıl Anlaşılır?

      Bu video, Otop Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçlarda ateşleme bobini arızasının belirtilerini ve nasıl kontrol edileceğini anlatmaktadır.. Video, ateşleme bobininin arızasının belirtilerini (sarsıntılı çalışma, rölanti dalgalanmaları, stop etmeler, hızlanma sorunları, performans düşüşü, yakıt artışı ve ağaç patlatma) açıklayarak başlıyor. Ardından, bobinin arızalı olup olmadığını kontrol etme yöntemini adım adım gösteriyor: aracın çalışır vaziyette bırakılması, kaputun açılması, motorun ön kısmına geçilmesi ve tek tek bobine bağlı kabloların çekilerek test edilmesi.

      • youtube.com
    • İçten Yanmalı Motorlarda Ateşleme Sistemi ve Arıza Tespiti

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı içten yanmalı motorlarda ateşleme sisteminin çalışma prensibini ve arıza tespit yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, ateşleme bobininin çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve ardından ateşleme sorunlarının temel sebeplerini detaylandırıyor. Konuşmacı, buji, bobin, akü, soketler, hava filtresi ve enjeksiyon pompası gibi parçaların arızalarının nasıl tespit edileceğini, ateşleme sorunlarının belirtilerini (çiğ benzin atma, rölanti düzensizliği, yüksek devirde düzensiz çekiş) ve modern motorlarda beyin sisteminin arıza tespitindeki rolünü anlatıyor.

      • youtube.com
    • Ateşleme Bobinleri ve Endüksiyon Sistemleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı ateşleme bobinleri ve endüksiyon sistemleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir. Videoda Ahmet Hoca adında bir kişi de bahsedilmektedir.. Video, ateşleme bobinlerinin türleri (eski tip, ikinci nesil ve modern endüksiyon bobini) ile başlayıp, bu parçaların çalışma prensiplerini açıklamaktadır. Ardından ateşleme bobinlerinin arızalandığında araçta görülebilecek belirtiler anlatılmakta ve son bölümde bobinlerin nasıl kontrol edileceği gösterilmektedir.. Videoda ayrıca sekonder sargı kontrolü, bobinlerin direnç değerlerini ölçme, yalıtım kontrolü yapma ve gövdeye kaçak olup olmadığını kontrol etme yöntemleri anlatılmaktadır. Bobinin yaklaşık 150 bin kilometre ömre sahip olduğu ve bazı araçlarda aşırı sıcaklık veya soğuk nedeniyle bu ömürün daha kısa olabileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Araçlarda Çekiş Düşüklüğü ve Performans Kaybı Nedenleri

      Bu video, bir otomobil tamircisinin araçlarda yaşanan çekiş düşüklüğü ve performans kaybı sorunlarının nedenlerini anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, arabanın çekişten düşme ve performans kaybına neden olan çeşitli arızaları detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde egzoz sorunları (katalitik konvektör, son susturucu, partikül filtresi), subap sorunları (LPG'li araçlarda), turbo besleme sorunları (turbo emiş hortumları, turbo yağlaması, klapeler, wastegate, EGR) ve yakıt-ateşleme sistemi sorunları (yakıt filtresi) anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise dizel ve benzinli araçlarda performans kaybına neden olan yakıt filtresi, enjektör, buji sentil aralıkları, ateşleme bobinleri, motor içi aşınmalar ve kompresör kaçakları gibi sorunlar açıklanmaktadır.. Video, her bir sorunun araç performansına etkisini ve çözüm yollarını göstermekte, araç sahiplerinin bu sorunları tespit etmelerine yardımcı olacak pratik bilgiler sunmaktadır.

      • youtube.com
    • İridyum Buji Ateşleme Karşılaştırması

      Bu video, bir motosiklet ve araba buji ateşleme karşılaştırması sunan teknik bir içeriktir.. Videoda öncelikle Honda CBF 150 standart buji ateşlemesi gösterilmekte, ardından iridyum buji ateşlemesi karşılaştırılmaktadır. İridyum bujinin tek noktadan daha kuvvetli ateşleme yaptığı belirtilmektedir. Ayrıca Tofaş projesi için standart ve iridyum buji ateşlemeleri gösterilmekte, LPG Tofaş kutusu ve lazer iridyum buji de tanıtılmaktadır.

      • youtube.com
    • Renault 19 Karbüratörlü Araç Tamiri

      Bu video, bir otomobil tamircisinin Renault 19 model karbüratörlü bir aracın tamir sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın düz yolda vitesteyken istop etmesi sorunu ele alınmaktadır. Tamirci, telli borunun içindeki kırık hortumu göstererek sorunun kaynağını açıklar ve hortumu kısaltarak sorunu çözer. Ayrıca, buji kontrolü yaparak eski bujinin değiştirilmesi gerektiğini belirtir ve ateşleme sisteminin önemi hakkında bilgi verir. Video, karbüratörlü araçlarda sık karşılaşılan sorunların tespiti ve çözümü konusunda pratik bilgiler sunmaktadır.

      • youtube.com
    • Araba LPG'de Neden Çalışmaz?

      Bu video, bir otomobil uzmanının LPG'de çalışmayan araçların sorunlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, benzinle çalışan ancak LPG'de çalışmayan araçların nedenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerik iki ana başlık altında yapılandırılmıştır: ateşleme sisteminden kaynaklanan sorunlar (hava kelebeği, dispiritör, buji, akü ve mars sineması) ve LPG sisteminden kaynaklanan sorunlar (LPG beyni, LPG ayarı, LPG rölesi ve filtresi). Video sonunda, LPG'de çalışmayan araçların sorunlarını çözmek için izlenmesi gereken adımlar sıralanmaktadır.

      • youtube.com
    • LPG Sisteminde Tekleme ve Performans Sorunları

      Autoclinic tarafından sunulan bu eğitim videosunda, LPG sisteminde yaşanan tekleme ve performans sorunları ele alınıyor.. Video, LPG sisteminde tekleme ve düşük performans sorunlarının nedenlerini açıklıyor. İlk olarak LPG servisindeki gaz ayarı ve sistem kontrolü, ardından ateşleme sistemi parçalarının (bujiler, buji kabloları, bobin) kontrolü anlatılıyor. LPG'nin benzine göre daha zor yanan bir yakıt olduğu için, ateşleme arızalarının ilk olarak LPG'de ortaya çıkması ve daha sonra benzinle normal çalışması durumu detaylı şekilde açıklanıyor.

      • youtube.com
    • Benzinli ve LPG'li Araçlarda Ateşleme Sistemi Arızaları

      Bu video, bir otomobil uzmanının benzinli ve LPG'li araçlarda sık karşılaşılan ateşleme sistemi arızalarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi aracından örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, ateşleme sisteminde en sık arızalanan parça olan bobinin özellikleri ve arızalarının belirtilerini detaylı şekilde ele almaktadır. Bobin arızasının tekleme, çekiş düşüklüğü, performans kaybı gibi belirtileri, buji arızalarından nasıl ayırt edileceği ve bobinin çatlamasının nedenleri anlatılmaktadır. Ayrıca, arızalı bobin durumunda araçta yaşanabilecek performans kaybı, yakıt tüketimi artışı, buji bozulması ve katalitik konvektör arızası gibi olası sorunlar da açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Motosiklet Ateşlemesini Güçlendirme Rehberi

      Bu video, "Motosiklet Atölyem" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, dünkü karbüratör performans artışı videosundan gelen soruları yanıtlamakta ve motosiklet ateşlemesini güçlendirmek için pratik bir yöntem göstermektedir.. Video, önce karbüratör performans artışı sonrası yakıt tüketimi ve boğukluk sorunları hakkında kısa açıklamalarla başlıyor. Ardından, motosikletin mevcut ateşleme performansını test ediyor ve ardından iki basit ama etkili yöntem uyguluyor: ateşleme bobinini şaseye daha iyi bağlamak için bakır tel kullanma ve buji pozisyonunu optimize etme. Bu işlemler sonucunda ateşlemenin daha güçlü ve etkili hale geldiğini gösteriyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor