Bu video, bir Lada Vega sahibinin kendi deneyimlerini paylaşarak araba elektrik sorunlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi Lada Vega'sında yaşadığı akü bitirme sorununu ve çözümünü göstermektedir.. Video, Lada Vega'ların akü bitirme sorununun nedenlerini ve çözümlerini detaylı şekilde ele alıyor. Konuşmacı, teyp ve saat gibi elektronik cihazların aküyü bitirdiğini gözlemlemiş ve bunları devre dışı bırakarak sorunu çözdüğünü anlatıyor. Ayrıca, şarj dinamonunun 13,60 volt seviyesine düşmesi gerektiğini ve bu sorunu çözmek için teyp bağlantılarını nasıl değiştirdiğini gösteriyor. Video, Lada Vega sahipleri için pratik bir çözüm sunuyor.
Motor arızaları olağan dışı sesler, hararet ve hareket edememe ile kendini gösterir. Karter arızaları yağ depolama ve conta sorunlarından kaynaklanır. Yakıt sistemi sorunları filtre, pompa veya enjektör arızalarından oluşur. Soğutma sistemi sorunları radyatör tıkanıklığı ve termostat arızalarından kaynaklanır
Bu video, bir otomobil uzmanının motor çalışırken akü ışığının yanmasının nedenleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, motor çalışırken akü ışığının yanmasının normal olduğu ancak yolda giderken yanması durumunda yapılması gerekenler anlatılmaktadır. Konuşmacı, akü ışığının yanmasının şarj dinası arızası, konjektör sorunu, akü bitmesi veya şarj kayışının kopması gibi çeşitli nedenlerle oluşabileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, şarj dinasının voltaj değerinin 12,5 volt üzerinde olması gerektiği ve bu değer altına düştüğünde şarjın zayıfladığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, Tarım Makinaları Otomotiv Limited Şirketi'nin ürettiği elektronik kuş ve yabani hayvan kovucu cihazının kullanım ve tamirini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, cihazın teknik özelliklerini (12 volt 7 amper ile çalışır) ve çalışma prensibini açıklayarak başlıyor. Ardından cihazın gece-gündüz ayarı, patlama zaman ayarı ve random patlama özelliği detaylı olarak anlatılıyor. Son bölümde ise cihazın olası arızaları (akü sorunları, ateşleme sorunları, elektrik sorunları, valf sorunları) ve bunların nasıl giderileceği adım adım gösteriliyor.
Şarj dinamosu, motordan aldığı mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren jeneratördür. Araç çalıştıktan sonra akü şarjını sağlar. Akü sadece ilk marş ve stop anındaki ihtiyaçları karşılar
57.000 km'deki 2020 model Peugeot 3008'in aküsü 3 yılda bitmiş. Araç düzenli 50-60 km yol yapıyor. Servis, akü bitik olduğunu ve değiştirilmesi gerektiğini söylemiş
Bu video, Motoman'dan bir kişinin araba konseptinde çektiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eşine aldığı Mercedes'te yaşanan akü boşalma sorununu ve çözümünü paylaşıyor.. Videoda, arabanın akü boşalma sorununun kaçak akım nedeniyle olduğu tespit ediliyor. Konuşmacı, 50-75 TL'ye satın aldığı multimetre kullanarak kaçak akım testini nasıl yaptığını adım adım gösteriyor. Test sonucunda arabanın eksi kutbunda 55 amper kaçak akım tespit ediliyor. Konuşmacı, sigorta tablosunu kontrol ederek sorunu bulamıyor ve alternatör diyotları ile ilgili bir sorun olabileceğini düşünüyor. Video, motosiklet ve araba sahiplerinin kendi araçlarında kaçak akım testi yapabilmeleri için pratik bir rehber niteliğindedir.
Şarj dinamosunun ortalama ömrü 6 yıl veya 150.000 kilometredir. Akü gösterge ışığı yanması ve loş farlar arıza belirtilerindendir. Aşırı akü şarjı dinamoda arızaya neden olabilir
Karavanlarda iki akü bulunur: araç aküsü ve boş zaman pili. Boş zaman pili 12V'luk cihazlara güç sağlar. Karavanların %25'i akü arızası nedeniyle sorun yaşar
Bu video, araç marş basma sorunlarının nedenleri ve çözümleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, araç marş basmama sorunlarının beş temel nedenini detaylı olarak incelemektedir: akü sorunları, bağlantı sorunları, kontak anahtar problemleri, yakıt sorunları ve başlangıç motoru problemleri. Her bir sorun için olası nedenler ve çözüm önerileri sunulmaktadır. Video, sorunun devam etmesi durumunda bir uzmana danışmanın önemini vurgulayarak sonlanmaktadır.
Akü bitmişse arabayı itmek için boş viteste olunmalıdır. Vites seçici orta konuma getirilmelidir. Debriyaj pedalına sonuna kadar basılmalıdır
Bu video, bir araç tamiri eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bir araçta teyp taktırmış bir kişinin aküsünü bitirmesi sorununu ele alıyor.. Videoda, teypin kontağı kapattıktan sonra bile açık kalması nedeniyle akünün bitmesi sorunu açıklanıyor. Çözüm olarak sigorta panelinden veya kontak cerrahı bulunan bir yerden çekilen kırmızı kablo ile teybin kontak ceylanının bağlanması öneriliyor. Bu şekilde kontak kapandığında teyp de kapanacak ve akü bitme sorunu çözülecek.
Bu video, bir otomobil tamircisinin araç aküsünün neden boşaldığını anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, araç aküsünün durduk yere boşalmasının üç ana nedenini detaylı şekilde açıklamaktadır: sabit elektrik gideri, düşük şarj voltajı ve düşük akü voltajı. İlk olarak sabit elektrik gideri ölçümü yapılarak, akünün ne kadar sürede boşalacağı hesaplanmaktadır. Ardından şarj voltajı ölçümü yapılarak normal değerler (12,40-12,80 volt) ve şarj durumunda (13,50-15 volt) değerler gösterilmektedir. Son olarak, akünün ömrünü yitirmiş olması durumunda voltaj değerinin nasıl düşeceği anlatılmaktadır.
Bu video, bir kişinin araç teybini direkt kontakla bağlantı kurma sürecini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, akünün devamlı bitmesi sorununu çözmek için araç teybini kontağı açmadan çalıştırma yöntemini göstermektedir. İçerikte teybin sökülmesi, elektrik kaynaklarının bulunması, artı ve eksi kutupların ayrılması, kabloların kesilmesi ve yeniden bağlanması gibi adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Son olarak, kalorifer fanı üzerinden teybe elektrik verilerek kontağı açmadan teybin çalıştırılması gösterilmektedir.
Bu video, bir kişinin Ford araçlarındaki arıza lambalarını ve bu lambaların anlamlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, görsel referans kullanarak lambaları numaralandırarak açıklamaktadır.. Video, Ford araçlarındaki çeşitli arıza lambalarının anlamlarını 1'den 50'ye kadar numaralandırarak detaylı şekilde açıklamaktadır. Ön farlar, direksiyon desteği, cam suyu seviyesi, fren balataları, hız sabitleyici, kış modu, start sistemi, akü sorunları, emniyet kemerleri, el freni ve yağ seviyesi gibi önemli sistemlerin uyarıları anlatılmaktadır. Özellikle fren balataları, akü sorunları ve genel arıza gibi kritik uyarılar özellikle vurgulanmaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının eski nesil araçlarda aküden elektrik kaçağı tespit etme yöntemini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aküden elektrik kaçağı tespit etmek için kutup başlığını sökme, 12 volt ampul kullanma ve test etme adımları gösterilmektedir. Konuşmacı, kontak kapalıyken çalışan sistemlerin (tavan lambası, bagaj içi aydınlatma, teyp) kontrol edilmesi gerektiğini ve kaçak tespit edildiğinde sigorta panosundan ilgili sigortanın çıkarılması gerektiğini açıklamaktadır. Ayrıca, sonradan takılan elektronik aletlerin (sis lambası gibi) sigorta atılması gerektiği ve uyduruk markalardan kaçınılması gerektiği konusunda uyarılar yapmaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Yalova'dan gelen bir müşterinin Renault Megan Cup model aracını tamir etme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın soğukken çalışmaması, akü sorunu, öğrenci durmaması ve ilk çalıştığında çıkan cayırtı sesi gibi sorunların tespit ve çözümü anlatılmaktadır. Tamirci önce rölanti motorunu test edip tamir eder, ardından LPG kalibrasyonu yapar ve son olarak cayırtının kaynağının V kayışı olduğunu, dört PK olması gereken kayışın üç'e düştüğünü tespit eder.
Bu video, bir araç sahibinin 2012 Ford Mondeo'da yaşanan düşük akü uyarısı sorununu nasıl çözdüğünü anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, yeni akü takıldıktan sonra bile düşük akü uyarısı gelen araçlarda uygulanabilecek bir çözüm sunulmaktadır. Çözüm adım adım gösterilmektedir: kontağı açma, farları açma, belirli bir düğmeye beş kez basma ve flaşör düğmesine üç kez basma. Konuşmacı, bu yöntemi uyguladıktan sonra bir saat beklediğini ve düşük akü uyarısı almadığını belirtmektedir.
Bu video, bir kişinin Multijet Doblo marka aracında yaşanan akü bitirme ve radyo anahtarlama sorunlarını nasıl tespit ettiğini ve çözdüğünü gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda iki ana sorun ele alınmaktadır: park edildikten sonra iki gün kullanılmadığında akünün bitmesi ve Doblo araçlarında kronik olarak görülen radyo anahtarlama sorunu. İlk bölümde multimetre kullanarak sigorta kutusunu kontrol etme yöntemi gösterilirken, ikinci bölümde radyo anahtarlama sorununun basit bir elektrik devresi ile nasıl çözüleceği adım adım anlatılmaktadır.. Konuşmacı, teyp sigortasından kaynaklanan akü bitirme sorununu tespit edip çözerken, radyo anahtarlama sorununu ise iki kablodan gelen bir kabloyu kesip arasına 10 amperlik bir sigorta bağlayarak basit bir sistem kurarak çözmektedir. Ayrıca, bu sistemin kapak içine yerleştirilmesi ve siyah boyanmasıyla daha estetik bir görünüm kazanabileceği belirtilmektedir.
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araç marş motoru (veya marş dinamosu) hakkında bilgi veriyor.. Video, marş motorunun ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu parçanın arızalarını detaylı şekilde anlatıyor. Kış aylarında akü sorunları nedeniyle sıkça karşılaşılan marş motoru arızaları, tık sesi gelmemesi, marş dönmemesi, boşa dönme sesi gibi belirtiler ve bunların çözümleri açıklanıyor. Ayrıca, marş kömürleri, marş dişlisi gibi parçaların arızaları ve bunların nasıl tespit edileceği, yolda kaldığınızda yapabileceğiniz basit çözümler de paylaşılıyor.