DGS Türkçe Sınavı İçeriği ve Kuralları
DGS'de sadece anlam bilgisi ve sözel mantık soruları yer alır. Dil bilgisi sorusu sınavda bulunmamaktadır. Her yıl ortalama 6-7 sözel mantık sorusu çıkmaktadır
- unirehberi.com
DGS'de sadece anlam bilgisi ve sözel mantık soruları yer alır. Dil bilgisi sorusu sınavda bulunmamaktadır. Her yıl ortalama 6-7 sözel mantık sorusu çıkmaktadır
Ağzı açık tutmak, başkalarının konuşmasına fırsat vermemek anlamına gelir. Ağzı kulaklarına varmak, çok sevinmek demektir. Ağzı yanmak, bir şeyden büyük zarar görmek demektir
Deyimler, anlatıma akıcılık katan kalıplaşmış sözcük topluluklarıdır. Çoğu deyimin gerçek anlamından ayrı bir anlamı vardır
Bu video, Türkçe öğretmeni Ceren Er Topçu tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 2003 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünden mezun olmuş ve çeşitli kurumlarda sınav hazırlık süreçlerinde görev yapmıştır.. Video, Türkçe sınavının yapısını ve paragraf sorularının çözüm tekniklerini anlatmaktadır. Öğretmen, Türkçe sorularının sadece okuduğunu anlama ile ilgili olmadığını, kavram bilgisi ve yöntem-teknik gerektirdiğini vurgulamaktadır. Sınavın 30 sorudan oluştuğu, bunların 4'ünün sözel mantık, 26'sının Türkçe olduğu belirtilmektedir. Türkçe sorularının dağılımı, dil bilgisi, anlam ve anlatım bilgileri, yazım kuralları ve noktalama işaretleri konularında nasıl dağıldığı açıklanmaktadır. Ayrıca, konuları önce dinleyip tekrar etmek, çözemediğiniz soruların çözümlerini öğrenmek gibi çalışma stratejileri de önerilmektedir.
Bu video, Rüştü Hoca tarafından sunulan Türkçe kampının bir eğitim dersidir. Hoca, kampın son 12 gününün tamamen anlam bilgisi üzerine odaklanacağını belirtmektedir.. Ders, altı çizili ifadeler ve tırnak içindeki söz öbeklerinin anlam bilgisi taktiklerini ele almaktadır. Öğretmen, sınavlarda bu konuların kesinlikle sorulacağını vurgulayarak, TYT, AYT, KPSS, ALES, DGS, LGS ve MS sınavlarında bu konuların önemini açıklamaktadır. Video boyunca "pınar", "hüzün aşısı", "benim zindanından çıkmak", "pamuk", "git derdini Marko Paşaya anlat" ve "hem nalına hem mıhına vuruyordu" gibi örnekler üzerinden altı çizili ifadelerin gerçek ve mecazi anlamlarının nasıl yorumlanacağı gösterilmektedir.. Öğrencilere metni okumaları, düşüncelerini parantezlemeleri ve soruları çözmeleri gerektiği vurgulanmakta, ayrıca kitaptaki ilk altı testi çözme ödevi verilmektedir.
Aralarını bulmak, insanları barıştırmak anlamına gelir. İç zenginlik, maddi olanaklardan daha kalıcı mutluluk verir. Kazanmak sözcüğü farklı anlamda kullanılabilir
Bu video, Tostuk Akademi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Türkçe'deki "göze batmak" deyiminin anlamını açıklamaktadır.. Video, önce deyimlerin genel tanımıyla başlayıp, ardından "göze batmak" deyiminin Türk Dil Kurumu'ndaki üç farklı anlamını detaylı şekilde anlatmaktadır. Her bir anlam için örnek cümleler verilmekte ve deyimlerin günlük konuşmada nasıl kullanıldığı gösterilmektedir. Deyimlerin Türkçe'de akıcılık ve güzellik kazandırdığı vurgulanmaktadır.
Bu video, Türkçe öğretmeni Sümeyra tarafından Kafedengi TV'de sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 5. sınıf Türkçe dersinin "Metinde Anlamı" ünitesindeki metin karşılaştırmaları konusunu anlatmaktadır.. Videoda metin karşılaştırma unsurları detaylı olarak açıklanmakta ve iki örnek üzerinden uygulama yapılmaktadır. İlk bölümde balinalar ve köpek balıkları hakkında, ikinci bölümde ise iki farklı anı metni üzerinden ortak ve farklı özelliklerin nasıl tespit edileceği gösterilmektedir. Ayrıca, birinci kişi anlatımı, üçüncü kişi anlatımı, özlem ve sevinç duyguları, koklama ve dokunma duyusuna ait unsurlar gibi temel farklar da açıklanmaktadır.. Video, bir kafa sorusu üzerinden konuyu pekiştirmekte ve öğretmen bu soruyu adım adım çözmektedir.
Bu video, Ümitcan Hoca tarafından sunulan Türkçe yazılı sınavına hazırlık amaçlı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek çeşitli dil bilgisi konularını anlatmaktadır.. Video, Türkçe yazılı sınavlarında karşılaşılabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini kapsamaktadır. İçerik dört ana bölümden oluşmaktadır: öznel ve nesnel ifadelerin incelenmesi, yazım kurallarına göre cümle incelemesi, anlam bakımından cümle incelemesi ve söz sanatlarının tespiti. Ayrıca mecaz kelimeler, terim anlam, virgül kullanımı, vurgulanan düşünce, deyimlerin anlamları, eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeler gibi konular da işlenmektedir.. Öğretmen, MEB örnek sorularından örnekler vererek konuları pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstermektedir. Özellikle beş duyu organı ile ilgili deyimler, şiire hakim olan duyguyu belirleme, eş sesli kelimeler ve kelimelerin kök-ek ayrımı gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Sözcükte anlam gerçek, mecaz, terim, zıt, eş ve sesteş olabilir. Cümlede anlam neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul-sonuç ilişkilerinden oluşur. Kavramlar öneri, olasılık, varsayım, ön yargı gibi duyguları içerir
Gerçek anlam, kelimenin akla ilk gelen ve sözlükteki ilk anlamıdır. Mecaz anlam, sözcüğün gerçek anlamından uzaklaşarak kazandığı soyut anlamdır. Terim anlam, bilim, sanat ve meslek alanlarına özgü kavramlardır
Bu video, bir kelime yarışması formatındadır. Yarışmacı Meryem Durak, sunucu Benjamin tarafından sorular sorulmaktadır.. Yarışmada yarışmacı 14 soruya 4 dakika içinde cevap vererek mümkün olduğunca yüksek puan kazanmaya çalışmaktadır. Sorular genellikle kelimelerin anlamları, kökenleri veya eş anlamlıları hakkında olup, cevaplar için puan verilmektedir. Yarışmacı, "paça", "lavaş", "zımpara", "fıs", "iltica", "uzatmak", "koparmak", "anımsamak", "vahşi orman" ve "yalpalamak" gibi kelimeleri doğru cevaplayarak 9.500 puan toplamıştır.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç adlı bir öğrenciyle etkileşim halinde LGS Türkçe sınavına hazırlık amacıyla sunduğu kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe'nin anlam bilgisi ve dil bilgisi konularını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerik, fiilimsiler, cümlenin ögeleri, cümle yapısı ve türleri, anlatım bozuklukları, yazım kuralları, noktalama işaretleri, paragraf analizi, söz sanatları, sözel mantık teknikleri ve metin türleri gibi konuları kapsamaktadır. Her konu, teorik bilgilerle başlayıp örnek sorular ve çözüm teknikleriyle pekiştirilmektedir.. Video, LGS 2024 sınavına 11 gün kala öğrencilere hangi konulara odaklanmaları gerektiğini belirterek başlamakta ve sınavda çıkabilecek soru tiplerini örneklerle göstermektedir. Öğretmen, konuları renk kodlamaları, şarkı sözleri ve pratik yöntemlerle anlatarak öğrenmeyi kolaylaştırmaya çalışmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine Türkçe dil bilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, "sözcüklerin doğru kullanımı" konusunu anlatmaktadır.. Videoda sözcüklerin anlamlarına uygun olarak doğru yerlerde kullanılması konusu işlenmektedir. Öğretmen önce sözcük kavramını hatırlatarak, tek başına anlamı olan ve olmayan sözcükleri açıklar, ardından Türk Dil Kurumu sözlüğünden sözcüklerin anlamlarını nasıl bulabileceğimizi gösterir. Ders içeriğinde metin tamamlama, zıt anlamlı sözcük bulma ve sözcüklerin yanlış yerde kullanımı gibi alıştırmalar yapılmaktadır. Ayrıca, dersin sonunda öğrencilere ödevler verilmektedir.
Bu video, Tonguç adlı bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe dersi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere 7. sınıf Türkçe dersinin içeriğini ve önemini açıklamaktadır.. Video, 7. sınıf Türkçe dersinin yeni ve geçmiş konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Yeni konular arasında fiiller, fiil yapısı, ek fiil, zarflar ve anlatım bozuklukları bulunmaktadır. Öğretmen, bu konuların LGS ve bursluluk sınavlarında önemli olduğunu vurgulayarak, özellikle anlam bilgisinin sınavlarda %75'ini oluşturduğunu belirtmektedir. Ayrıca, öğrencilerin ekran süresini azaltması ve kitap okuması gerektiğini, bu sayede sınavlarda başarılı olabileceklerini tavsiye etmektedir.