Bu video, Tonguç adlı bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe dersi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere 7. sınıf Türkçe dersinin içeriğini ve önemini açıklamaktadır.. Video, 7. sınıf Türkçe dersinin yeni ve geçmiş konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Yeni konular arasında fiiller, fiil yapısı, ek fiil, zarflar ve anlatım bozuklukları bulunmaktadır. Öğretmen, bu konuların LGS ve bursluluk sınavlarında önemli olduğunu vurgulayarak, özellikle anlam bilgisinin sınavlarda %75'ini oluşturduğunu belirtmektedir. Ayrıca, öğrencilerin ekran süresini azaltması ve kitap okuması gerektiğini, bu sayede sınavlarda başarılı olabileceklerini tavsiye etmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı öğrencisiyle birlikte 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe dilbilgisi dersidir. Öğretmen, öğrencilere yazılı sınavına hazırlık amacıyla interaktif bir şekilde dersi anlatmaktadır.. Video, Türkçe dilbilgisinde fiiller ve zarflar konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde fiil konusu (anlamına göre fiiller, fiil kipleri, ek fiil ve yapılarına göre fiiller) anlatılmakta, ikinci bölümde fiillerin sınıflandırılması (basit, türemiş, birleşik) açıklanmakta ve son bölümde zarflar (durum zarfı, zaman zarfı, yer-yön zarfı, miktar zarfı ve soru zarfı) örneklerle işlenmektedir.. Videoda özellikle ek fiil konusunda fiile gelen ve isme gelen ek fiillerin nasıl ayırt edileceği, soru zarflarının (neden, nasıl, niçin, ne kadar, ne zaman) fiillerle birlikte kullanıldığında nasıl soru zarfı oluşturduğu gibi konular detaylı örneklerle açıklanmaktadır.
Sıfatlar ve zarflar fiillerden sonra "nasıl?" sorusuna cevap verir. Zarflar genellikle sıfatlara "-ly" takısı eklenerek oluşturulur. Sıfatlar "-y" ile biterken "-i" takısı kullanılır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce dilbilgisi dersidir. Başlangıç seviyesi ve yabancı dil sınavlarına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmıştır.. Videoda zarfların ne olduğu, sıfatlardan farkları ve cümledeki kullanımı detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, zarfların çeşitli gruplarına (durum zarfları, yer zarfları, zaman zarfları, sıklık zarfları, cümle zarfları, derece zarfları ve odak zarfları) ayrıldığını örneklerle açıklamakta ve zarfların nasıl oluşturulduğunu göstermektedir.. Ayrıca videoda "hard", "hardly", "ever", "never" gibi özel zarfların kullanımı, zarfların sıfatları, zarfları ve edatları niteleyebilmesi, cümlede zarfların farklı konumlarda (fiilden önce, sonra, edat ve nesne arasında) nasıl kullanılacağı ve zaman zarfının cümlenin başında kullanılabileceği gibi konular da ele alınmaktadır.
Hibrit online eğitim, naklen ve kayıttan eğitimin avantajlarını birleştirir. Sistemde konu anlatımları kaydedilip belirli saatlerde yüklenir. Öğrenciler istedikleri zaman ve yerde derslere katılabilir
İsim, bir şeyi anlatmaya yarayan sözcüktür. Sıfat, isimlerden önce gelerek onları niteleyen veya belirten sözcüklerdir. Zamir, cümlede isimlerin yerini tutan ek veya sözcüklerdir
Fiziksel özellikler ve karakter sıfatları iki ana grupta incelenir. Fiziksel özellikler için "beautiful", "tall", "slim" gibi sıfatlar kullanılır. Karakter özellikleri için "clever", "friendly", "helpful" gibi sıfatlar kullanılır. "Should/shouldn't" yapısı tavsiye vermek için kullanılır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde zarflar konusu detaylı olarak ele alınmakta, durum zarfı, zaman zarfı, yer-yön zarfı, miktar zarfı ve sebep zarfı gibi farklı zarf türleri örneklerle anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise öğretmen, öğrencilere zarflar konusuyla ilgili ödevleri anlatmakta ve sayfa 21, 78-83 ve 360 sayfalık kitaptaki testleri çözmelerini istemektedir.. Videoda ayrıca zarfların fiiller, fiilimsiler ve sıfatların anlamını nasıl etkilediği, zaman bildiren sözcüklerin her zaman zarf olmayabileceği ve "daha" gibi sözcüklerin üstünlük belirteci olabileceği gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin zorlanmalarını isteyerek kendilerini geliştirmelerini teşvik etmektedir.
Zarflar fiilleri yer, zaman, durum ve miktar bakımından niteler. Sıfatlardan "-ly" takısı getirilerek zarf oluşturulur. Bazı sıfatlar ve zarflar aynı anlama gelir
Bu video, Deniz Hoca tarafından sunulan TYT Türkçe dersinin bir bölümüdür ve sözcük türleri konusunun bir parçası olan zarfları (belirteçleri) anlatmaktadır.. Videoda zarfların beş ana grupta incelenmesi gerektiği belirtilmekte ve her bir zarf türü detaylı olarak ele alınmaktadır: durum zarfları, zaman zarfları, yer-yön zarfları, azlık-çokluk zarfları ve soru zarfları. Her bir zarf türü için tanımlar, örnekler ve kullanım kuralları açıklanmaktadır.. Özellikle durum zarfları, zaman zarfları ve miktar zarfları detaylı olarak incelenmekte, "nasıl", "ne zaman" ve "ne kadar" gibi soruların nasıl sorulacağı ve cevaplarının nasıl bulunacağı örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca yer-yön zarfları (içeri, dışarı, aşağı, yukarı, ileri, geri, öte, biri) ve soru zarfları (niçin, neden, niye, ne gibi) için tespit yöntemleri de anlatılmaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet sahnesini göstermektedir. Konuşmada biri diğerine "zarflar" hakkında sorular sormaktadır.. Videoda bir kişi diğerine geçmişinden ve kimleri getirdiği konusunda sorular yöneltmektedir. Konuşmada "karışım" ve "zarflar" gibi terimler kullanılmakta, ancak tam olarak ne olduğu belirtilmemiştir. Sohbet, geçmiş ve gelecek yerine şu anda keyif almanın önerisiyle sona ermektedir.
Türkiye Türkçesi 29 harfli Latin alfabesi kullanırken, Kırım Tatar Türkçesi 35 harfli Kiril alfabesi kullanır. Her iki lehçede kalınlık-incelik uyumu ve ünsüz uyumu mevcuttur. Kırım Tatar Türkçesinde bazı ses düşmeleri ve kelime başı "k-", "t-" sesleri korunmuştur
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularından zarfları anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Tonguç" ve "Tombuç" adlı karakterlerle etkileşim halindedir.. Video, zarfların türlerini detaylı şekilde ele almaktadır. Durum zarfları, zaman zarfları, yer yön zarfları, miktar azlık çokluk zarfları, üstünlük derecelendirme zarfları, soru zarfları ve yanıt tahmin zarfları gibi farklı zarf türleri örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca sıfatlarla zarfların karıştırılmaması gerektiği vurgulanmakta ve zarfların basit, türemiş ve bileşik yapıları da anlatılmaktadır. Video, öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini de içermektedir.