• Buradasın

    Scrum

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Executive action ne anlatıyor?

    "Executive Action" (Türkçe: "Yönetici Eylemi"), 1973 yapımı bir Amerikan siyasi gerilim filmidir. Hikaye, komplocuların bakış açısından anlatılır ve suikastın yöntemsel ve iş benzeri bir şekilde gerçekleştirilmesi işlenir. Senaryosu Dalton Trumbo, Mark Lane ve Donald Freed tarafından yazılmış olup, yönetmenliği David Miller yapmıştır.

    Sprint yapmak ne işe yarar?

    Sprint yapmanın bazı faydaları: Fiziksel gelişim: Sprint koşmak, karın, kalça ve baldır kaslarını güçlendirerek patlayıcı güç kazandırır. Nefes kontrolü: Sprint antrenmanları, nefes egzersizlerini geliştirir. Performans artışı: Sprint, güç, çeviklik ve atletizm gibi unsurların uyumunu artırarak sporcuların performansını yükseltir. Motivasyon ve disiplin: Sprint koşmak, sporcuların daha disiplinli ve saha kontrolüne hakim olmalarını sağlar. Esneklik ve sürekli iyileştirme: Scrum gibi projelerde sprintler, hızlı geri bildirim, esneklik ve sürekli iyileştirme sağlar. Zaman yönetimi: Sprint koşular, metabolizma hızını yükselterek spor sonrası da yağ yakımına olanak tanır.

    Proje teslim tarihi nasıl belirlenir?

    Proje teslim tarihi belirlemek için şu adımlar izlenebilir: 1. Proje kapsamını netleştirmek. 2. Görevleri ve iş akışlarını belirlemek. 3. Zaman tahminleri almak. 4. Tampon süreler eklemek. 5. Gerçekçi teslim tarihleri belirlemek. 6. İlerlemeyi sürekli değerlendirmek. Proje teslim tarihi belirlerken ayrıca Eisenhower Matrisi, Kritik Yol Yöntemi, Agile ve Scrum gibi yöntemler de kullanılabilir. Proje teslim tarihi belirleme süreci, projenin karmaşıklığına ve gereksinimlerine göre değişiklik gösterebilir.

    Scrum çerçevesinde product backlog'taki işlerin önceliklendirilmesinden kim sorumludur?

    Product Backlog'taki işlerin önceliklendirilmesinden Product Owner (Ürün Sahibi) sorumludur. Product Owner, aynı zamanda ürün vizyonu ve ürün hedefinin ortaya konulmasından ve ürün değerinin optimizasyonundan da sorumludur. Product Owner, bu sorumlulukları kendisi yerine getirebileceği gibi, Geliştirme Takımına da devredebilir.

    Ürün sahipliği nedir?

    Ürün sahipliği (Product Ownership), bir ürünün değerini en üst düzeye çıkarmaktan sorumlu olan kişinin rolünü ifade eder. Product Owner'ın bazı sorumlulukları: Proje planlaması. Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi. Ürün iş listesi yönetimi. Değer yaratma. Ürün sahibi rolü, ürünün ilk aşamalarından son çıktının müşteriye teslim edilmesine kadar olan süreci planlar.

    Scrum analizci ne iş yapar?

    Scrum analizcisinin ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Scrum metodolojisinde iş analistinin üç farklı rolü olabilir: 1. Development Team üyesi. 2. Scrum Master. 3. Product Owner. Ayrıca, iş analisti Proxy Product Owner rolünde de görev yapabilir.

    Scrum daily meeting nasıl yapılır?

    Scrum günlük toplantısı (daily scrum) şu şekilde yapılabilir: 1. Zaman ve yer belirleme. 2. Süre sınırı. 3. Katılımcılar. 4. Gündem. 5. Sorun çözme. 6. Görselleştirme. Ek öneriler: Toplantı sırasında herkes ayakta durarak daha kısa ve odaklı bir görüşme sağlanabilir. Güncellemeler kişi bazlı değil, seçilen bir ürün backlog öğesi üzerinden yapılabilir. Uzun süren toplantılar için "Parking Lot" veya "After Party" gibi ek tartışma oturumları düzenlenebilir.

    Agile'da iş bölümleri nelerdir?

    Agile'da iş bölümleri genellikle şu rollerden oluşur: Product Owner (Ürün Sahibi). Scrum Master. Scrum Takımı. Ayrıca, Agile organizasyonlarda Squad, Chapter, Tribe Lead gibi roller de bulunur. Squad: Ortak bir amaç için bir araya gelmiş, farklı uzmanlıkları olan ancak aynı hedefi paylaşan çalışanlar topluluğu. Chapter Lead: Benzer uzmanlıktaki kişilerin iş pratiklerini senkronize eden kişi. Tribe Lead: Squad'ların en uygun şartlarda çalışmasını sağlayan, karar verme ve stratejik planlama sorumluluğu olan kişi.

    Scrum kitabı ne anlatıyor?

    Scrum kitabı, genellikle Scrum proje yönetim metodunun nasıl uygulandığını ve temel ilkelerini anlatır. Bazı konular: Scrum'ın temelleri. Sprint döngüleri. Takım yapısı. Liderlik ve iletişim. Gerçek dünya örnekleri. Ayrıca, "Scrum: İki Katı İşi Yarı Zamanda Yapma Sanatı" adlı kitap, Scrum'ın sadece yazılım projelerinde değil, günlük işlerde de nasıl kullanılabileceğini gösterir.

    Product owner ve scrum master arasındaki fark nedir?

    Ürün Sahibi (Product Owner) ve Scrum Master arasındaki temel farklar şunlardır: Sorumluluklar: Ürün Sahibi, ürün vizyonunu belirler, ürün birikimini yönetir ve kullanıcı hikayelerini tanımlar. Scrum Master, Scrum süreçlerinin uygulanmasını sağlar, takım verimliliğini artırır ve süreç iyileştirmeleri önerir. Otorite: Ürün Sahibi, ürün birikimini önceliklendirme ve teslimat kararları alma yetkisine sahiptir. Scrum Master'ın takım üzerinde doğrudan bir otoritesi yoktur, ancak takımı üretken tutmak için toplantılar düzenleyebilir. Etkileşim: Ürün Sahibi, paydaşlar ve müşterilerle aktif olarak iletişim kurar. Scrum Master, takımla etkileşimde bulunarak Scrum süreçlerini iyileştirir ve engelleri kaldırır. Zaman Taahhüdü: Ürün Sahibi, ürün birikimini önceliklendirme ve müşteri vizyonuna uyum sağlama ile ilgilenir. Scrum Master, Scrum sürecinin sorunsuz ilerlemesi için sürekli olarak takımla çalışır. Bu roller, Agile proje yönetiminde birbirini tamamlayıcı niteliktedir.

    Scrum retrospektif nasıl yapılır?

    Scrum retrospektifi, Scrum takımının bir Sprint'in sonunda çalışma biçimini değerlendirdiği, iyileştirme alanlarını belirlediği ve gelecek Sprint'i daha verimli hale getirmek için bir plan oluşturduğu bir toplantıdır. Retrospektifin beş aşamalı standart akışı: 1. Ortamı hazırlama. 2. Veri toplama. 3. İçgörü üretme. 4. Aksiyon belirleme. 5. Kapanış. Yaygın kullanılan yöntemler ve araçlar: Starfish (Start, Stop, Continue, More of, Less of). Mad/Sad/Glad. Dot Voting. Sailboat (Yelkenli). Retrospektifin etkili olabilmesi için açık iletişim, güvenli bir ortam ve aksiyonların takip edilmesi önemlidir.

    Daily toplantı nedir?

    Daily toplantı, diğer adıyla günlük scrum, çevik (agile) yazılım geliştirme yöntemlerinde kullanılan, her iş gününde takım üyelerinin katılımıyla ayakta yapılan kısa bir toplantıdır. Amaçları: Günü planlamak. Takım üyelerinin birbirinden haberdar olmasını sağlamak. Yaşanan sorunlar veya karşılaşılan engeller varsa bunları ortaya çıkarmak. İdeal süresi 15 dakikadır. Gündemi: Dün ne yapıldı. Bugün ne yapılacak. Karşılaşılan engeller var mı. Katılımcılar: Tüm geliştiriciler. Scrum Master (zorunlu değil). Product Owner (zorunlu değil).

    Scrum'da 3 ana eser nedir?

    Scrum'da üç ana eser (artifact) şunlardır: 1. Product Backlog (Ürün İş Listesi). 2. Sprint Backlog (Sprint İş Listesi). 3. Increment (Ürün Parçası).

    EBM ne iş yapar?

    EBM (Edinme Başına Maliyet), bir işletmenin müşteri edinme süreçlerinin ne kadar maliyetli olduğunu gösteren bir pazarlama metriğidir. EBM'nin temel işlevleri: Maliyetlerin yönetimi. Performans ölçümü. Stratejik karar alma. EBM, genellikle belirli bir reklam kampanyasına veya pazarlama kanalına bağlıdır.

    Scrum'da ekip nasıl çalışır?

    Scrum'da ekip, genellikle şu şekilde çalışır: Sprint Planlama: Ekip, bir sonraki Sprint'te tamamlanacak iş konusunda tahminde bulunur ve belirli, ölçülebilir ve ulaşılabilir Sprint hedefleri belirler. Sprint: Scrum ekibi, bir ürün parçasını tamamlamak için birlikte çalışır. Günlük Scrum (Stand-up): Ekip üyeleri, tamamlanan işleri bildirir ve Sprint hedeflerine ulaşmada yaşanan zorlukları dile getirir. Sprint Değerlendirme: Ekip, tamamlanan işleri değerlendirmek ve paydaşlara göstermek için bir araya gelir. Sprint Retrospektifi: Ekip, işe yarayan ve yaramayan noktaları belgeler ve tartışır. Scrum'da ekip; test ediciler, tasarımcılar, kullanıcı deneyimi uzmanları, operasyon mühendisleri ve geliştiricilerden oluşur.

    Scrum agile ne işe yarar?

    Scrum ve Agile'ın işe yaradığı bazı alanlar şunlardır: Proje yönetimi. Yazılım geliştirme. Ürün geliştirme. Organizasyonel değişim. Ayrıca, Agile ve Scrum, hızlı teslimat, yüksek ekip verimliliği ve artan müşteri memnuniyeti gibi avantajlar da sunar.

    Yazılımda scrum nasıl uygulanır?

    Yazılımda Scrum uygulamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sprintlerin Belirlenmesi. 2. Planlama. 3. Günlük Scrum Toplantıları. 4. Sprint Gözden Geçirme. 5. Sprint Retrospektifi. Scrum'ın temel prensipleri: Şeffaflık. Denetim. Adaptasyon. Scrum rolleri: Product Owner (Ürün Sahibi). Scrum Master. Scrum Team (Geliştirme Ekibi).

    İmpediment tekniği nedir?

    Impediment tekniği, Scrum gibi Agile yöntemlerinde kullanılan bir teknik olup, ekibin verimliliğini azaltan engelleri (impedimentleri) tanımlamayı, çözmeyi ve ortadan kaldırmayı içerir. Impediment (engel), takımın çalışmasını engelleyen veya yavaşlatan her türlü sorunu ifade eder. Scrum Master'ın önemli görevlerinden biri, geliştirme ekibine destek olmak ve engelleri ortadan kaldırarak takımın önündeki engelleri kaldırmaktır.

    Scrum ürün biriktirme listesi nedir?

    Scrum ürün biriktirme listesi, bir yazılım ürünü oluşturmak ve geliştirmek için gereken tüm görevlerin organize bir listesidir. Bu liste, aşağıdaki unsurları içerir: - Fikir ve gereksinimler: Ürünün vizyonu ve stratejisi. - Hatalar: Düzeltilmesi gereken sorunlar. - Kullanıcı hikayeleri: Son kullanıcıların bakış açısından ürünün nasıl kullanılacağına dair senaryolar. Ürün biriktirme listesi, proje katılımcıları için yaklaşan çalışmalar hakkında tek bir bilgi kaynağı olarak hizmet eder ve geliştirme sürecinde şeffaflık ve tutarlılık sağlar.

    Scrum - Jeff Sutherland sesli kitap kaç sayfa?

    Jeff Sutherland'ın "Scrum" adlı sesli kitabı yaklaşık 6 saat 43 dakika sürmektedir.