• Buradasın

    Pedagoji

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    CBA Akademi kimin?

    CBA Akademi, pedagojik bilgisi ve tecrübesiyle eğitime yön veren idealist öğretmenlerin kurduğu bir uzaktan eğitim kurumudur. Kurumun iletişim bilgileri: Telefon: 0850 550 50 80, 0530 148 50 80. E-posta: info@cbaakademi.com. Web sitesi: cbaakademi.com.

    Yeni nesil öğretmen olmak kitabı ne anlatıyor?

    Yeni Nesil Öğretmen Olmak kitabı, 21. yüzyıl öğrencilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için öğretmenlerin sahip olması gereken yetkinlikleri ele alır. Kitapta işlenen bazı konular şunlardır: Öğrenci profili: Z ve Alfa kuşağı öğrencilerinin beklentileri ve potansiyellerini ortaya çıkarmanın önemi. Eğitim ortamı: Öğretmenlerin, değişen öğrenci profiline uygun eğitim ortamları oluşturması gerekliliği. Teknoloji kullanımı: Teknolojiyi eğitim amacıyla kullanmanın, tamamen teknolojiye odaklanmanın önemi. Kültürel değerler: Eğitim sürecinde kültürel ve tarihî değerlerin ön planda tutulması. Erdemli bireyler: Erdem, analiz yeteneği, kendini geliştirme ve dünyaya duyarlılık gibi özelliklerin kazandırılması. Kitap, günümüz eğitimcilerine mesleki hayatlarında rehber olacak bir kaynak olarak tasarlanmıştır.

    Postmodern eğitim nedir?

    Postmodern eğitim, XXI. yüzyılın ikinci yarısından itibaren popüler olan ve modernizmin eleştirisine dayanan postmodernizm akımının eğitim alanındaki yansımasıdır. Postmodern eğitim anlayışının bazı özellikleri: Evrenselliğe karşı yerellik: Müfredat yerel özellikler taşımalı ve değişkenlik içermelidir. Bireysellik: Eğitim sistemi, bireysel farklılık ve çeşitliliğe duyarlı olmalıdır. Tek doğruların sorgulanması: Bilimsel, kutsal veya diğer bilgi edinme yolları da dahil olmak üzere her türlü bilgi, bağlama göre doğruluk değeri kazanır. Merkeziyetçilik karşıtı: Merkeziyetçi ve tek tip insan yetiştirmeye dayalı eğitim sistemleri eleştirilir. Sürekli yenilik: Eğitim, durağan olmayıp sürekli yeni düşünce ve kavramlar üretmelidir. Bilişsel ve duyuşsal öğrenme: Öğrenme sürecinin bilişsel ve duyuşsal yönü ön planda olmalıdır.

    Oyunlaştırma ve oyunlaştırma arasındaki fark nedir?

    Oyunlaştırma ve oyun arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Oyun, genellikle eğlence ve keyifli vakit geçirme amacıyla yapılırken, oyunlaştırma, belirli davranışları teşvik etmek ve motivasyonu artırmak için oyun tasarım unsurlarını kullanır. Bağlam: Oyun, belirli kurallar ve hedeflerle tanımlanmış bir etkinliktir; oyunlaştırma ise bu unsurları oyun dışı bağlamlarda, örneğin iş, eğitim veya yaşam koçluğu gibi alanlarda uygular. Yöntem: Hem oyun hem de oyunlaştırma, benzer oyun mekaniklerini ve teorileri kullanır, ancak oyunlaştırma, bu unsurları daha çok etkileşim ve davranış değişikliği sağlamak için optimize eder.

    Pedagojide hangi eğitim programları var?

    Pedagojide çeşitli eğitim programları bulunmaktadır, bunlardan bazıları: Temel Pedagoji Sertifika Programı: Eğitimciler, ebeveynler ve çocuklarla çalışan profesyoneller için pedagojinin temel ilkelerini, yaş gruplarına uygun eğitim yöntemlerini, çocuk psikolojisini ve etkili iletişim tekniklerini kapsayan bir programdır. Pedagoji Lisans Programı: Eğitim ve ilgili alanlardaki teorik ve pratik bilgileri birleştirerek öğrenme ve öğretme konusunda kapsamlı bir anlayış sağlar. Pedagoji Yüksek Lisans Programı: Sürdürülebilirlik, dijital eğitim gibi farklı alanlarda uzmanlaşma imkanı sunar. Pedagoji Kursları: Psiko-motor gelişim, bilişsel gelişim, dil ve sosyal gelişim gibi konuları içeren kurslar. Ayrıca, androgoji gibi yetişkin eğitimi üzerine odaklanan programlar da mevcuttur.

    Türkiye'de erken çocukluk döneminde hangi aktif öğrenme yaklaşımları ve etkilendikleri?

    Türkiye'de erken çocukluk döneminde kullanılan bazı aktif öğrenme yaklaşımları şunlardır: Montessori Yaklaşımı. Reggio Emilia Yaklaşımı. Proje Tabanlı Öğrenme. High/Scope Yaklaşımı. Bu yaklaşımlar, çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli kuram ve görüşlerden etkilenmiştir.

    Eşya ve insan kitabı ne anlatıyor?

    Eşya ve İnsan kitapları farklı yazarlar tarafından farklı açılardan ele alınmıştır: Arnd-Michael Nohl'un "Eşya ve İnsan" kitabı, "eşya pedagojisi" kavramını inceler. Nuri Bilgin'in "Eşya ve İnsan" kitabı ise eşyanın algılanışı, sınıflandırılması ve reklamlarla ilişkisi gibi konuları işler. Her iki kitap da eşyanın insan yaşamındaki önemini ve bu ilişkinin çeşitli yönlerini anlamaya yönelik kapsamlı bir bakış sunar.

    AGS ve ÖABT konu dağılımı aynı mı?

    Hayır, AGS ve ÖABT konu dağılımları aynı değildir. AGS (Akademi Giriş Sınavı), öğretmen adaylarının sözel ve sayısal yetenek, tarih, Türkiye coğrafyası, eğitimin temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi ile ilgili konuları kapsar. ÖABT (Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi) ise adayların branşlarına özgü bilgilerini ölçer.

    Çocuk için en iyi psikolog mu pedagog mu?

    Çocuk için psikolog mu yoksa pedagog mu seçilmesi gerektiği, çocuğun yaşadığı sorunlara bağlıdır: Psikolog, çocuğun depresyon, anksiyete, travma, uyku veya yeme bozuklukları gibi duygusal ve davranışsal sorunları olduğunda tercih edilir. Pedagog, çocuğun okula uyum sağlamakta zorlanması, davranışsal sorunlar yaşaması, dikkat eksikliği veya akademik performans düşüklüğü gibi eğitim ve gelişim sorunları olduğunda önerilir. Her iki meslek grubu da çocukların sağlıklı gelişimi ve eğitimi için farklı alanlarda uzmanlaşmış profesyonellerdir. Doğru uzman seçimi için çocuğun yaşadığı sorunların belirlenmesi ve bu alanda uzmanlaşmış bir profesyonele danışılması önemlidir.

    Baş Öğretmenlikte hangi videolar izlenecek?

    Başöğretmenlik eğitim programında izlenecek videolar, oba.gov.tr (Öğretmen Bilişim Ağı) üzerinden erişilebilir. Bazı video başlıkları: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Öğretmenlik Mesleği"; "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğrenci Profili"; "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde Öğrenme Çıktıları Çerçevesi"; "Dijital Yeterlikler ve Teknoloji"; "Türk Kültürü ve Medeniyeti". Videoların tam listesine sosyalbilgiler.biz sitesinden de ulaşılabilir.

    Okul öncesi öğretmenlerine hangi eğitimler verilir?

    Okul öncesi öğretmenlerine verilen bazı eğitimler şunlardır: Çocuk Gelişimi: Çocukların fiziksel, sosyal, bilişsel ve duygusal gelişimine dair bilgiler. Eğitim Psikolojisi: Çocukların zihinsel, fiziksel ve sosyal gelişimlerini destekleme stratejileri. Çocuk Edebiyatı: Masal, hikâye, bilmece, şarkı ve şiir yoluyla dil gelişimi sağlama. Oyun Tabanlı Öğrenme: Oyunların çocuk gelişimine etkisini anlama. Pedagoji: Çocukların gelişim özellikleri ve eğitim yöntemleri. Özel Eğitim: Özel gereksinimli çocuklarla çalışma becerileri. Yaratıcı Drama: Drama aktivitelerini entegre etme becerisi. İlk Yardım: Temel ilk yardım becerileri. Duyusal Oyunlar: Çocukların duyusal yeteneklerini geliştirme. Hikaye ve Masal Anlatıcılığı: Çocukların iç dünyalarını anlamaya destek olma. Ayrıca, okul öncesi öğretmenleri, Montessori, STEM, Reggio Emilia gibi farklı eğitim yaklaşımları hakkında da eğitim alabilirler.

    İş pedagojisi sınavında hangi sorular çıkıyor?

    İş pedagojisi sınavında çıkan bazı soru türleri şunlardır: Doğru-yanlış soruları. Boşluk doldurma soruları. Test soruları (4 ve 5 seçenekli). Klasik sorular. Sınavda çıkabilecek bazı konu başlıkları ise şunlardır: mesleki eğitim; meslek etiği ve ahilik; iş sağlığı ve güvenliği; iletişim; eğitim psikolojisi; mesleki eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri; öğretim programı uygulamaları; kalite ve verimlilik; ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Örnek sorulara ve eğitim materyallerine mtegm.meb.gov.tr ve kucukcekmecemem.meb.k12.tr sitelerinden ulaşılabilir.

    Kültürlerarası pedagoji nedir?

    Kültürlerarası pedagoji, kültürel çeşitlilikle başa çıkmayı ve kültürlerarası yeterliliği teşvik etmeyi amaçlayan bir kavramdır. Kültürlerarası pedagojinin bazı temel unsurları: Kültürlerarası yetkinliklerin öğretilmesi. Kültürlerarası etkinlikler. Problem odaklı ve karşılaşma pedagojisi. Kültürlerarası pedagoji, küreselleşme ve göçün artmasıyla önem kazanmış ve siyasi düzeyde de tanınmıştır.

    Stajyer öğretmenin başarılı olması için ne yapmalı?

    Stajyer öğretmenin başarılı olması için şu adımları izlemesi önerilir: Mesleki donanımını artırmalı: Eğitim dünyasında gerçekleşen gelişmeleri takip etmeli, özel alan bilgisini ilerletecek bilimsel gelişmeleri incelemeli ve teorik bilgileri öğrenme ortamlarında kullanabilmelidir. Uygulamalı eğitime katılmalı: Danışman öğretmen rehberliğinde, iletişim, etkileşim, gözlemleme ve geri bildirim alma becerilerini geliştirmelidir. Proaktif olmalı: İşi öğrenmek, ortamı tanımak ve yapılması gerekenleri belirlemek için çaba göstermelidir. Soru sormalı: Yöneticilerine ve çevresine sorular sorarak bilgi edinmeye çalışmalıdır. İstekli olmalı: Görevlerini en iyi şekilde yerine getirerek işyerinde olumlu bir izlenim yaratmalıdır. Basit işleri önemsemeli: İşe baştan başlamalı ve her deneyimin değerli olduğunu düşünmelidir.

    Andragojik yaklaşım ve heutagojik yaklaşım nedir?

    Andragojik yaklaşım, yetişkinlerin yaşam boyu eğitimini anlama ve destekleme bilimidir. Hetagojik yaklaşım ise, pedagoji ve andragojinin aksine, öğrenme becerilerinin gelişimini bütünsel bir yaklaşımla ele alır. Andragojik yaklaşımın bazı temel ilkeleri: Öğrenenin öğrenme sürecine katılımı zorlayıcı değil, öğrenenin ihtiyaçlarına göre olmalıdır. Öğrenme süreci, öğrenenlerin kendi deneyimleri doğrultusunda olmalıdır. Öğrenenlerin seçimlerin doğrultusunda hareket etmeleri sağlanmalıdır. Hetagojik yaklaşımın bazı temel ilkeleri: Öğrenenlere kendi öğrenmeleri hakkında karar verebilmeleri için özerk olmaları sağlanmalıdır. Öğrenenler, gelişimleriyle ilgili etik ve ahlaki konuları tartışmalıdır. Öğrenenler, tek başlarına değil, başkalarıyla birlikte öğrenmelidir.

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu Nasıl Doldurulur?

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu şu şekilde doldurulabilir: 1. Dersin Planlanması: Derse öğrencilerin nasıl hazırlandığını, araç gereçlerin ve öğretim teknolojilerinin nasıl kullanıldığını, dersin önceki ve öğretim programıyla ilişkisinin nasıl kurulduğunu not edin. 2. Dersin Uygulanması: Öğrenme yöntemlerinin nasıl seçildiğini, derste kullanılan metin veya ürünlerin neler olduğunu kaydedin. 3. Ders Sonrası: Bireysel veya grup çalışmaları, performans ve proje gibi çalışmaların derse katkısını, dersin diğer derslerle ilişkisini ve öğrenilenlerin uygulamaya taşınmasını değerlendirin. Formlar bilgisayar ortamında doldurulabilir ve ıslak imza ile imzalanarak adaylık dosyasına eklenir. Örnek formlar şu sitelerde bulunabilir: mus.meb.gov.tr; ogretmenadaydosyasi.com.

    Emile ya da eğitim üzerine ne anlatıyor?

    Emile ya da Eğitim Üzerine, Jean-Jacques Rousseau tarafından yazılan ve eğitimin doğası ile insanın doğası üzerine bir risaledir. Rousseau bu eserde şu konuları ele alır: Bireysel farklılıklar: Her insanın kendine has özellikleri olduğunu ve eğitimin bu farklılıklar üzerine kurulması gerektiğini savunur. Çocukluk dönemi: Çocukluk döneminin kendi özellikleri olan ve kendi içerisinde yaşanması gereken bir dönem olduğunu belirtir. Ahlaki eğitim: 12 yaşına kadar çocuklara ahlak eğitimi verilmemesi gerektiğini, bu yaşta çocukların ahlaki yargıları taklit edeceğini ve bireysel ahlaki değerlerinin oluşmayacağını ifade eder. Yaparak ve yaşayarak öğrenme: Toplum ve doğanın en önemli öğreticiler olduğunu, öğretmenin ise rehberlik etmesi gerektiğini vurgular. Din eğitimi: Çocuğa küçük yaşta din dayatılmaması ve uygun yaşa geldiğinde kendi kararını verebilmesi için seçeneklerin sunulması gerektiğini belirtir.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisi, güncel ihtiyaçlara cevap verebilmek ve eğitimdeki yeni yaklaşımları yansıtabilmek amacıyla 2001 yılında güncellenmiştir. Güncellenme nedenleri: Tek boyutlu yapının yetersizliği. Güncel meselelerin bağdaştırılamaması. Değerlendirme basamağındaki zorluklar. Biliş üstü bilgi eksikliği.

    Havva öğretmen ne iş yapıyor?

    Havva öğretmen farklı alanlarda faaliyet gösterebilir: 1. Özel ders öğretmeni: İlkokul öğrencilerine derslerinde yardımcı olabilir ve matematik özel dersi verebilir. 2. Türkçe öğretmeni: Online ve yüz yüze Türkçe dersleri sunabilir. 3. Eğitimci: Pedagojik formasyon sahibi olup, özel eğitim ve rehber öğretmenlik gibi alanlarda da çalışabilir.

    Formasyon sınıf yönetimi dersinde neler işlenir?

    Formasyon sınıf yönetimi dersinde işlenen bazı konular: Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar. Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları. Sınıf kuralları ve disiplin. Sınıf yönetim modelleri. Öğrenci davranışlarının yönetimi. Sınıf içi iletişim ve etkileşim süreci. Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi. Öğretmenin öğretim lideri olarak rolü. Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi. Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması. Okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.