• Buradasın

    Emile ya da eğitim üzerine ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Emile ya da Eğitim Üzerine adlı eser, Jean-Jacques Rousseau tarafından yazılmış ve eğitimin temel prensiplerini ele almaktadır 12.
    Kitapta anlatılan ana konular şunlardır:
    1. Çocukluğun Önemi: Çocukluğun, yetişkinliğe geçişin bir ön aşaması olarak değil, başlı başına değerlendirilmesi gereken bir dönem olduğu vurgulanır 1.
    2. Tecrübe Ederek Öğrenme: Doğa, toplum ve olgular, çocuğun eğitiminde üç temel öğretmendir ve bu öğretmenlerin dengeli bir şekilde kullanılması önerilir 12.
    3. Yaşa Uygun Eğitim: Eğitim, çocuğun gelişim evrelerine göre şekillendirilmelidir; ön çocukluk, çocukluk, ön ergenlik ve ergenlik dönemleri için farklı yöntemler önerilir 12.
    4. Ahlâk Eğitimi: 12 yaşına kadar ahlâk anlayışının çocuk eğitimine dahil edilmemesi gerektiği, aksi takdirde eğitimin ahlâksızlaşacağı savunulur 1.
    5. Vatandaşlık Eğitimi: Ergenlik sonrasında bireyin, kendi toplumu ve diğer toplumları kıyaslayarak nerede ve nasıl yaşayacağına karar vermesi gerektiği vurgulanır 1.
    6. Din Eğitimi: Bireyin, yaşadığı tecrübelerden yola çıkarak özgürce din seçmesi gerektiği öne sürülür 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimin kurucusu Emile Durkheim'a göre eğitim nedir?

    Emile Durkheim'a göre eğitim, iki ana işlevi yerine getiren toplumsal bir kurumdur: paylaşılan değerlerin aktarılması ve uzmanlaşmış becerilerin öğretilmesi. Durkheim'ın eğitim anlayışının diğer önemli yönleri: - Toplumsal dayanışma: Eğitim, bireyleri topluma entegre ederek sosyal dayanışmayı güçlendirir. - Ahlaki eğitim: Eğitim, kolektif bilinci ve paylaşılan değerleri içselleştirmeyi sağlar, anomiyi (normsuzluk) önler. - Modern toplum: Durkheim, modern sanayi toplumunda eğitimin, karmaşık işbölümü için gerekli olan bilgi ve yetenekleri kazandırmada önemli olduğunu vurgular.