• Buradasın

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır:
    1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu 24.
    2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi 2.
    3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı 4.
    4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.

    Taksonomi nedir?

    Taksonomi, organizasyonların sınıflandırılması anlamına gelir. Biyoloji alanında taksonomi, canlıların ortak özelliklerine göre kategorize edilmesini içerir ve bu sayede her bir canlının bilimsel adı iki bölümden oluşur: cins adı ve tür adı. Diğer alanlarda ise taksonomi şu şekillerde kullanılır: - Veri yönetiminde: Büyük miktarda veriyi düzenlemeye ve sınıflandırmaya yardımcı olur. - Eğitimde: Öğrenme materyallerinin organize edilmesi ve müfredatın yapılandırılması için benimsenir. - Ürün ve hizmet sektöründe: Hedef kitlelere yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve içeriklerin organize edilmesi için kullanılır. Taksonominin temel ilkeleri arasında sınıflandırma, adlandırma ve tanımlama yer alır.

    Bloom taksonomisi ne zaman çıktı?

    Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir.

    Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre ölçme ve değerlendirme şu şekilde yapılır: 1. Basamakların Belirlenmesi: Yenilenmiş taksonomiye göre altı ana basamak vardır: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme ve Yaratma. 2. Soruların Hazırlanması: Öğretmenler, farklı basamaklara uygun sorular hazırlayarak öğrencilerin çeşitli öğrenme seviyelerinde değerlendirilmesini sağlar. Örneğin: - Hatırlama basamağında: "Fotosentez nedir?" gibi basit bir bilgi sorusu. - Anlama basamağında: "Öyküde ana fikir nedir?" gibi anlama ve açıklama gerektiren bir soru. - Yaratma basamağında: "Kendi kısa hikayenizi yazın" gibi özgün bir ürün oluşturma sorusu. 3. Eleştirel Düşünme: Ölçme, sadece bilgi düzeyini değil, aynı zamanda eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini de değerlendirir. 4. Öğretim Planlaması: Ölçme ve değerlendirme sonuçları, öğretim etkinliklerinin ve ders planlarının daha etkili bir şekilde düzenlenmesine yardımcı olur.

    Bloom taksonomisi kaç seviye?

    Bloom taksonomisi altı seviyeden oluşur: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme.

    Bloom ne işe yarar?

    Bloom terimi, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşır: 1. Oyun Grafik Ayarları: Bloom, video oyunlarında ışık kaynaklarının daha parlak ve nesnelerin kenarlarından geçişlerinin daha belirgin olmasını sağlayan bir post-processing efektidir. 2. Eğitim: Bloom Taksonomisi, eğitimde öğrenme hedeflerini sınıflandırmak için kullanılan bir sistemdir. 3. Bilim: BLOOM, bilimsel bilgiye erişimi kolaylaştırmak amacıyla geliştirilen, çok dilli bir araştırma ve işbirliği platformudur.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları altı ana kategoriden oluşur: 1. Hatırlama. 2. Anlama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Değerlendirme. 6. Yaratma.