• Buradasın

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır:
    1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu 24.
    2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi 2.
    3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı 4.
    4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Bloom taksonomisi ne zaman çıktı?

    Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir.

    Taksonomi nedir?

    Taksonomi, organizasyonların sınıflandırılması anlamına gelir. Biyoloji alanında taksonomi, canlıların ortak özelliklerine göre kategorize edilmesini içerir ve bu sayede her bir canlının bilimsel adı iki bölümden oluşur: cins adı ve tür adı. Diğer alanlarda ise taksonomi şu şekillerde kullanılır: - Veri yönetiminde: Büyük miktarda veriyi düzenlemeye ve sınıflandırmaya yardımcı olur. - Eğitimde: Öğrenme materyallerinin organize edilmesi ve müfredatın yapılandırılması için benimsenir. - Ürün ve hizmet sektöründe: Hedef kitlelere yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve içeriklerin organize edilmesi için kullanılır. Taksonominin temel ilkeleri arasında sınıflandırma, adlandırma ve tanımlama yer alır.

    Bloom taksonomi nedir?

    Bloom Taksonomisi, öğrenmenin altı farklı basamakta nasıl gerçekleştiğini ve bilginin aşamalarını görmeyi sağlayan bir eğitim modelidir. Bu basamaklar şunlardır: 1. Bilgi: Yeni öğrenilen veya hatırlanan bilgilerin zihne gelmesi. 2. Kavrama: Bilginin anlaşılması ve detaylarının bilinmesi. 3. Uygulama: Soyut bilgilerin somut hale getirilmesi ve problem çözümünde kullanılması. 4. Analiz: Fikirler, kavramlar ve bilgiler arasındaki ilişki ve etkileşimlerin incelenmesi. 5. Sentez: Farklı parçaların bir bütünü oluşturacak şekilde bir araya getirilmesi. 6. Değerlendirme: Bilgilerin en iyi şekilde kavranması ve eleştirel düşünme becerilerinin kullanılması.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları altı ana kategoriden oluşur: 1. Hatırlama. 2. Anlama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Değerlendirme. 6. Yaratma.

    Bloom taksonomisi yaratma nedir?

    Bloom Taksonomisi'nde "yaratma" (creating), farklı bilgilerin yeni ve özgün bir şekilde birleştirilmesini ifade eden bir basamaktır. Bu aşamada öğrenci, edindiği bilgileri kullanarak bir yapı veya desen oluşturur, bir plan veya operasyon dizisi geliştirir.