• Buradasın

    OkulYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Başöğretmen olduktan sonra ne yapılır?

    Başöğretmen olduktan sonra yapılması gerekenler şunlardır: Mesleki gelişim seminerleri düzenlemek. Meslektaşlara rehberlik etmek. Eğitim politikalarının uygulanmasında aktif görev almak. Ayrıca, başöğretmenler, uzman öğretmenlerle benzer şekilde, eğitim ve öğretim tazminatlarında artış gibi ek haklardan yararlanabilirler. Başöğretmenlerin görev ve sorumlulukları, Öğretmenlik Meslek Kanunu ve ilgili yönetmeliklerle belirlenmiştir.

    Öğretmenler kurulu karar örneği nasıl yazılır?

    Öğretmenler kurulu karar örneği yazarken aşağıdaki unsurlar yer almalıdır: Toplantı adı. Tarih ve saat. Yer. Katılımcılar. Gündem maddeleri. Kararlar. Sonraki toplantı tarihi ve saati. Toplantıyı düzenleyen ve başkanlık eden. Tutanağı onaylayanlar. Örnek bir öğretmenler kurulu toplantı tutanağına şu sitelerden ulaşılabilir: turkedebiyati.org; egitimle.net; hangisoru.com.

    Şeflikte yedekten atama nasıl olur?

    Şef kadrosunda yedekten atama, ilanda belirtilen boş kadro sayısını aşmayacak şekilde, atamalar sonrası hakkından feragat eden veya tercihte bulunmayan personellerin yerine yapılır. Örneğin, 711 kişilik kadro için yapılan atamalarda, feragat ve tercihsizlik nedeniyle boş kalan kadrolar için yedeklerden alım yapılır, ancak bu sayı 711'i geçmez. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı gibi kurumlarda, boş kalan kadroların doldurulması için "ek atama" yapılması da talep edilebilir.

    Kayseri Sistem Öğrenci Takip Sistemi Nasıl Kullanılır?

    Kayseri Sistem Öğrenci Takip Sistemi'nin nasıl kullanıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak öğrenci takip sistemlerinin kullanımı şu adımları içerir: 1. Uygulama İndirme: Veliler, öğrencileri için bir uygulama indirir. 2. Konum Takibi: Bu uygulama ile aracın konumu anlık olarak takip edilebilir. 3. Bildirim Mesajları: Öğrenci servise bindiğinde, okula gittiğinde, eve geldiğinde veya servise binmediğinde bildirim mesajları alınır. 4. Ek Özellikler: Bazı sistemler, öğrencinin derslerine devam edip etmediğini, hangi derslere girmediğini ve devamsızlık durumunu da velilere bildirebilir. Öğrenci takip sistemlerinin kullanımı için sistemin sağlayıcısının destek hizmetlerine başvurulması önerilir.

    Zümrelerde hangi değişiklikler yapıldı?

    27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren "Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi"nde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Zümre başkanı seçimi: Zümreler, öncelikle gönüllü olanlar arasından, gönüllü çıkmaz ise seçimle aralarından birini eylül ayından itibaren iki yıl süreyle başkan seçer. Toplantı takvimi: Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda, ayrıca ortaöğretim kurumlarında kasım ve nisan ayları içinde eğitim kurumu müdürlüğünce planlanan tarihte bir iş günü içinde yapılır. Gündem maddeleri: Öğretmenler kurulunda "öğretim programlarının özelliğine göre ders aracı ve gereci olarak kullanılması, öğrencilerin özel durumları, pansiyon gibi hususlar dikkate alınarak eğitim ortamlarında bilişim araçlarının bulundurulmasına ilişkin usul ve esaslar" ile "okul sağlığı hizmetleri ile ilgili çalışmalar" konuları gündeme alınır. Katılımcılar: Öğretmenler kurulu gündem maddelerine, görüş ve düşüncelerine başvurmak üzere okul öğrenci temsilcisi yerine okul sağlığı hemşiresi eklenir.

    İlkokul 3 sınıf zümre başkanı kim olur?

    İlkokul 3. sınıf zümre başkanı, öncelikle istekli olan öğretmenler arasından seçilir. Eğer istekli öğretmen çıkmazsa, zümre başkanı şu öncelik sırasına göre belirlenir: alanında doktora mezunu olanlar; başöğretmenler; alanında yüksek lisans mezunu olanlar; uzman öğretmenler; daha önce zümre başkanlığı yapmış öğretmenler; kıdemli öğretmenler. Zümre başkanı, eğitim öğretim yılı için kendi aralarından birini haziran ayında yapılacak toplantıda seçer.

    Müfettişe karşı öğretmen nasıl davranmalı?

    Müfettiş karşısında öğretmenin nasıl davranması gerektiğine dair bazı öneriler: Gerekli belgeleri hazır tutmak: Ders defterleri, etkinlik planları ve belirli günler ile haftalara yönelik hazırlanan çalışmalar gibi belgelerin eksiksiz olması, denetim sürecinin sorunsuz tamamlanmasını sağlar. Eksiklikleri gidermek: Denetim sonucunda tespit edilen eksiklikler için rehberlik ve çözüm odaklı bir yaklaşım benimsenmelidir. İşbirliğine açık olmak: Müfettişlerin rehberlik rolünün ön plana çıkması, karşılıklı işbirliği ve ortak eylem içinde bulunulması önemlidir. Saygılı ve yapıcı bir tutum sergilemek: Müfettişlerin yapıcı, uyarıcı ve yol gösterici bir dil kullanması beklenir. Ayrıca, öğretmenler ve müfettişler arasında yaşanan bazı sorunlar, iletişim ve anlayış eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle, karşılıklı empati ve açık iletişim, denetim sürecinin daha olumlu geçmesine katkıda bulunabilir.

    Okul memuruna hangi görevler verilir?

    Okul memurlarına verilen bazı görevler şunlardır: Öğrenci kayıt ve dosyalama işlemleri. Finansal yönetim ve bütçe hazırlama. İletişim ve koordinasyon sağlama. Okul içi organizasyon ve etkinlikler. Güvenlik ve acil durum yönetimi. İdari raporlama ve veri yönetimi.

    Öğrenciye sözlü uyarma tutanağı nasıl tutulur?

    Öğrenciye sözlü uyarma tutanağı şu şekilde tutulabilir: 1. Başlık: Tutanak, çizgisiz bir A4 kağıdına yazılır ve kağıdın ortasına büyük harflerle "Tutanak" başlığı atılır. 2. Tarih ve saat: Olayın ne zaman gerçekleştiği ve tutanağın ne zaman düzenlendiği yazılır. 3. Olayın tanımı: 5N 1K kuralına göre (Ne, Nerede, Ne zaman, Nasıl, Neden, Kim) olay detaylı ve anlaşılır bir şekilde yazılır. 4. İlgili kişilerin bilgileri: Öğrencilerin isimleri, numaraları ve sınıfları belirtilir. 5. Objektif anlatım: Olay, kişisel yorumlar katmadan tarafsız bir şekilde anlatılır. 6. Önlemler ve uyarılar: Olaya müdahale eden kişilerin aldığı önlemler ve yapılan uyarılar tutanakta yer alır. 7. İmzalar: Tutanakta yer alan kişiler ve şahitler tutanağı imzalar. Örnek bir sözlü uyarma tutanağı için "Öğrenci Sözlü Uyarı Tutanağı" başlıklı kaynaklara başvurulabilir.

    Zümre başkanı nasıl seçilir?

    Zümre başkanı, genellikle öğretmenler arasından seçimle belirlenir. Seçim süreci şu adımları içerir: 1. Gönüllülük: Öncelikle istekli olanlar arasından seçim yapılır. 2. Öncelik Sırası: İstekli olmaması durumunda, öncelik sırasına göre; alanında doktora mezunu, başöğretmen, alanında yüksek lisans mezunu, uzman öğretmen, daha önce zümre başkanlığı yapmış öğretmen ve kıdemli öğretmenler arasından seçim yapılır. 3. Seçim: Zümreler, eylül ayından itibaren iki yıl süreyle görev yapacak başkan ve yardımcısını seçimle belirler. 4. Yedek Başkan: Zorunlu bir durum olmadığı sürece eğitim ve öğretim yılı içinde zümre başkanı değiştirilemez. Okullarda, ilgili branşta öğretmen bulunmaması durumunda okul yöneticileri zümre başkanı olarak seçilebilir.

    1 dönem sınav analizi ne zaman yapılır?

    1. dönem sınav analizi, her sınavın ardından yapılır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlediği takvime göre, öğretmenlerin okudukları sınavları e-okul sistemine girmeleri için sınav tarihinden itibaren 10 günlük bir süre vardır. Sınav analizi, yalnızca ortaöğretim kurumlarında ve sadece ortak yapılan sınavlarda zorunludur.

    Ortaokul yıllık plan ne zaman hazırlanır?

    Ortaokul yıllık planı, öğretim yılının başında hazırlanır.

    BEP geliştirme birimi toplantı tutanağı kim hazırlar?

    BEP geliştirme birimi toplantı tutanağını birim üyeleri hazırlar. BEP geliştirme birimi toplantılarında yer alan üyeler şunlardır: müdür veya müdür yardımcısı; veli; sınıf öğretmeni; branş öğretmenleri; rehberlik öğretmeni; öğrenci.

    Öğrenci performans takip programı nedir?

    Öğrenci performans takip programı, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini düzenli olarak izlemeye olanak tanıyan bir yazılımdır. Öğrenci performans takip programlarının bazı özellikleri: Veritabanı oluşturma. Devamsızlık takibi. Sınav ve not analizleri. Ödev takibi. Mobil erişim. Bu programlar, eğitim süreçlerini daha etkili ve kontrollü bir şekilde yönetmeyi, iletişimi güçlendirmeyi ve öğrencilerin başarı düzeylerini artırmayı hedefler.

    Okulda kurullar ne zaman toplanır?

    Okulda kurullar genellikle şu zamanlarda toplanır: Öğretmenler Kurulu: Ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve eğitim kurumu müdürünün gerekli gördüğü durumlarda toplanır. Zümre Toplantıları: Ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyulması halinde zümre başkanının çağrısı veya üyelerin salt çoğunluğunun yazılı talebi üzerine yapılır. Sınıf/Alan Zümre Başkanları Kurulu: Ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda toplanır. İlçe Sınıf/Alan Zümreleri: Eylül ve Haziran aylarının belirli günlerinde toplanır. Genel kurullar ise, okul aile birliğinde, yönetim kurulunun davetiyle her yıl en geç Ekim ayının sonuna kadar toplanır.

    Evli okul müdürü nasıl olur?

    Evli okul müdürü olmak için belirli şartları taşımak gereklidir. Okul müdürü olabilmek için genel şartlar şunlardır: Yüksek okul/fakülte mezunu olmak. MEB kadrosunda kadrolu öğretmen olmak. Atanmak istenilen kuruma branş olarak öğretmen olma hakkına sahip olmak. Soruşturma ile yöneticilik görevinden alınmamış olmak. Ayrıca, özel şartlar arasında daha önce müdür olarak görev yapmış olmak veya belirli yönetici pozisyonlarında bulunmuş olmak yer alır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı raporda, yatılı okullarda müdürlerin evli olmasının uygun görülebileceği belirtilmiştir. Ancak, bu bir zorunluluk değildir.

    Zümre başkanı tarih öğretmeni olmak zorunda mı?

    Zümre başkanı tarih öğretmeni olmak zorunda değildir. Zümre başkanı, öncelikle istekli öğretmenler arasından seçilir. Ancak, her kuralın bir istisnası olduğu gibi, bu konuda da özel bir durum belirlenmiştir: Eğer bir okulda ilgili branşta herhangi bir öğretmenin bulunmaması durumunda, okul yöneticileri zümre başkanı olarak seçilebilir.

    Meslek liselerinde zümre öğretmenler kurulu nasıl yapılır?

    Meslek liselerinde zümre öğretmenler kurulu şu şekilde yapılır: Başkan ve yedek başkan seçimi. Toplantı zamanı. Gündem. Katılımcılar. Karar alma. Tutanak.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğinin daha güçlü hale getirilmesi için şu yöntemler uygulanabilir: Ortak hedefler ve amaçlar belirlemek: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak için ortak hedefler ve amaçlar belirlemelidir. Bilgi ve deneyim paylaşımı: Öğretmenler, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine paylaşarak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasına ve onlara daha etkili bir şekilde destek olunmasına yardımcı olmalıdır. Birlikte çalışmak: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimleri için birlikte çalışmalıdır. Düzenli iletişim: Öğretmenler, düzenli olarak iletişim kurarak öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi alışverişinde bulunmalı, ortak çalışmalar yapmalı ve olası sorunları erkenden tespit etmelidir. Eğitim desteği: Öğretmenler, birbirlerine eğitim vererek birbirlerinin becerilerini geliştirmelerine ve ortak çalışmaları daha etkili bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmalıdır.

    Uzman öğretici belgesi alan öğretmen ne iş yapar?

    Uzman öğretici belgesi alan bir öğretmenin ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, uzman öğretmen unvanına sahip bir öğretmenin görevlerinden bazıları şunlardır: Meslektaşlarına rehberlik etmek. Okul içi mesleki gelişim çalışmalarında yer almak. Yeni yöntem ve teknolojilere öncülük etmek. Eğitim-öğretim sürecine dair dokümantasyon hazırlamak. Öğrenci gelişimini daha bütüncül izlemek.