• Buradasın

    OkulYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öz değerlendirme göstergeleri nelerdir?

    Öz değerlendirme göstergeleri farklı bağlamlarda çeşitli şekillerde olabilir. İşte bazı örnekler: Eğitim kurumlarında öz değerlendirme göstergeleri: Alan/zümre öğretmenlerinin mesleki ve kişisel gelişimi için yapılan çalışmalar. Alan/zümre içi ve alan/zümreler arası işbirliği ve iletişim. Fiziki mekân, ekipman ve kaynakların etkili kullanımı. İş sağlığı ve güvenliği kapsamında yapılan çalışmalar. Genel öz değerlendirme göstergeleri: Kişilik testleri. Güçlü ve zayıf yönlerin analizi. Değerler değerlendirmesi. İş yerinde öz değerlendirme: Çalışanın kendi performansını değerlendirmesi. Tamamlanan hedefler ve işletmeye sağlanan faydaların listelenmesi. Üstesinden gelinen engellerin eklenmesi.

    Zümreye hangi konular gelir?

    Zümre toplantılarında ele alınan bazı konular: Bir önceki toplantıda alınan kararlar. Öğretim programlarının incelenmesi ve çevre özelliklerine göre uygulanması. Yıllık ve ders planlarının hazırlanması ve uygulanması. Öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) görüşülmesi. Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği. Bilim ve teknolojideki gelişmelerin öğretim uygulamalarına yansıtılması. Derslerin daha verimli işlenebilmesi için materyallerin belirlenmesi. Proje, gezi ve gözlemlerin planlanması. Sınav analizlerinin yapılması ve ortak sınavların planlanması. Öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi. İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin değerlendirilmesi. Zümre toplantıları, eğitim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve gerektiğinde okul müdürünün veya zümre başkanının çağrısıyla düzenlenir.

    Okullarda nöbetçi öğretmen nasıl belirlenir?

    Okullarda nöbetçi öğretmen, okul idaresi tarafından belirlenir. Nöbetçi öğretmenlerin belirlenmesinde şu esaslar göz önünde bulundurulur: Öğretmenlere, derslerinin en az olduğu gün veya günlerde nöbet görevi verilir. Birden fazla okulda görevi olan öğretmen, derslerinin en çok olduğu okulda nöbet tutar. Nöbet görevi, ilk dersten 30 dakika önce başlar, son ders bitiminden 30 dakika sonra biter. Nöbetçi öğretmenlerin görev ve sorumluluklarıyla ilgili detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: öğretmenlericin.com; aes.org.tr; mtod.mebnet.net; develi.meb.gov.tr; hurriyet.com.tr.

    Meb çalışma odalarında kimler görev alabilir?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) çalışma odalarında görev alabilecek kişiler arasında öğretmenler, memurlar, hizmetliler, programcılar, teknisyenler ve diğer personel bulunmaktadır. Öğretmenler: Müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcıları, rehberlik servisi gibi odalar ayrılır ve bu odalar hizmetin gerektirdiği şekilde düzenlenir. Memurlar: İdari, mali, bütçe ve personel iş ve işlemlerinin yürütülmesinde görev alırlar. Hizmetliler: Bakanlık binalarının temizliği, taşınır ve taşınmazların korunması gibi görevleri vardır. Programcılar: Yazılım oluşturma ve teknoloji destekli bilişim sistemlerinin kurulmasında görev alırlar. Teknisyenler: Çeşitli teknik işlerin yürütülmesinde görev alabilirler. Ayrıca, destek hizmetleri genel müdürlüğü bünyesinde de çeşitli personel görev yapmaktadır.

    Proje Okulunda 8 yıl görev yapan müdür ne olur?

    Proje okulunda 8 yıl görev yapan müdürün durumu, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliğine göre belirlenir. Bu yönetmeliğe göre: 8 yılını dolduran müdürlerin görev süreleri sona erer. 8 yılını doldurmayan müdürlerin görev süreleri, idare isterse uzatılabilir. Ayrıca, 2025 yılı için yayımlanan kılavuza göre, dört veya sekiz yıllık görev süresini dolduran müdür ve müdür yardımcılarının atama başvuru sonuçları 3 Nisan 2025 tarihinden önce duyurulacaktır.

    Uzman öğretmenlikte hangi konular işlenecek?

    Uzman öğretmenlik eğitim programında işlenecek konular şunlardır: Öğrenme ve öğretme süreçleri; Ölçme ve değerlendirme; Özel eğitim ve rehberlik; Eğitim araştırmaları ve Ar-Ge çalışmaları; Eğitimde kapsayıcılık; Çevre eğitimi ve iklim değişikliği; Sosyal etkileşim ve iletişim; Dijital yetkinlik; Güvenli okul ve okul güvenliği. Ayrıca, başöğretmenlik eğitim programında okul geliştirme ve liderlik ile sosyal duygusal öğrenme becerilerin geliştirilmesi gibi konular da yer almaktadır.

    2. dönem veli toplantısı ne zaman yapılır?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı 2. dönem veli toplantılarının ne zaman yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genellikle bir eğitim-öğretim yılında en az 2 defa, bir dönemde ise en az 1 defa veli toplantısı gerçekleştirilir. Bazı okulların 2. dönem veli toplantısı tarihleri: TED Eskişehir Koleji: 2023-2024 eğitim öğretim yılı 2. dönem veli toplantıları belirli bir takvime göre yapılacaktır. Sultangazi Anadolu Lisesi: 2024-2025 eğitim öğretim yılı 2. dönem veli toplantısı 20 Nisan 2025 Pazar günü saat 11.30'da yapılacaktır. Alev Alatlı Bilim ve Sanat Merkezi: 2. dönem genel veli toplantısı 19 Nisan 2025 Cumartesi günü yapılacaktır. FMV Işık Okulları: 2. dönem genel veli toplantısı 12 Nisan 2025 Cumartesi günü gerçekleştirilmiştir.

    E-okulda gelişim raporu yetkisi nasıl verilir?

    E-Okul'da gelişim raporu yetkisi vermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Anaokulları için: - e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımları takip edilir. 2. Bünyesinde ana sınıfı bulunan ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumları için: - e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri > Beceri Edinim Raporu Girişi adımları izlenir. Okul yöneticileri, bu adımları izleyerek öğretmenlerine yetki tanımlaması yapabilir. Yetki verirken, öğretmenlerin e-Okul alt kullanıcısı (sınıf öğretmeni) olması ve kendi şifreleriyle giriş yapmaları gerekmektedir.

    Fen lisesi müdürü ne iş yapar?

    Fen lisesi müdürü, okulun yönetiminden sorumlu olup, aşağıdaki görevleri yerine getirir: Eğitim ve öğretimin yönetimi. Öğretmenlerin ve personelin koordinasyonu. Okul bütçesinin yönetimi. Dış paydaşlarla ilişkiler. Güvenlik ve düzen. Proje ve etkinliklerin organizasyonu.

    Okul teknoloji planı nedir?

    Okul teknoloji planı, teknolojinin eğitim programına entegre edilmesi için hazırlanan bir dokümandır. Okul teknoloji planının bazı öğeleri: Vizyon ifadesi. İhtiyaç analizi. Uygulama ve çalışma takvimi. Mesleki gelişim. Bütçe ve mali kaynaklar. Teknoloji planı, yerel düzeyde hazırlanmalı ve okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler gibi ilgili paydaşların katılımıyla oluşturulmalıdır.

    Okul müdürü hangi dosyaları tutar?

    Okul müdürünün tuttuğu bazı dosyalar şunlardır: Öğrenci dosyaları: Öğrenci gelişim dosyaları, değerlendirme dosyaları, seviye geçiş dosyaları, bireyselleştirilmiş eğitim programı dosyaları. Personel dosyaları: Öğretmen ve diğer personelin sicil raporları, çalışma izin onayları. Mali dosyalar: Muhasebe ile ilgili defter, dosya, kayıt ve makbuzlar. Genel dosyalar: Okulun gelir ve giderleriyle ilgili iş ve işlemler, yazışmalar. Ayrıca, okul müdürü eğitim ve öğretim faaliyetleri için gerekli olan defter, dosya ve kayıtların tutulmasını sağlar.

    Okul müdürleri hangi dersleri verebilir?

    Okul müdürleri, haftada en az 2 saat ders vermekle yükümlüdür. Okul müdürlerinin verebileceği derslerle ilgili bazı genel kurallar şunlardır: Dersler, müdürün alanı ile ilgili olmalıdır. Ders dağıtımları eşitlik ilkesine göre yapılmalıdır; aynı branştaki öğretmenler eşit sayıda ders almalıdır. Müdürlerin verebileceği derslerle ilgili spesifik bir liste bulunamamıştır.

    Akademi lise müdürü ne iş yapar?

    Akademi lise müdürünün ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak lise müdürünün görevleri şunlardır: Eğitim ve öğretimin yönetimi. Öğretmenlerin ve personelin koordinasyonu. Bütçe yönetimi. Okulun günlük işleyişi. Disiplin ve etkinlikler. Veli iletişimi.

    Okul müdürünün hedefleri nelerdir?

    Okul müdürünün temel hedefleri şunlardır: Eğitim ve öğretim kalitesini artırmak: Yıllık programların ve ders planlarının hazırlanması, öğretmenlerin atanması ve değerlendirilmesi, öğrenci performansının izlenmesi. Okulun maddi kaynaklarını yönetmek: Okul bütçesinin oluşturulması ve yönetilmesi, eğitim kaynaklarının tedarik edilmesi. Personel işlerini yürütmek: Personel politikalarının belirlenmesi, personel gelişiminin sağlanması. Dış paydaşlarla ilişkileri yönetmek: Velilerle ve toplumla etkin iletişim kurmak, okulun dış organizasyonlarla olan ilişkilerini yönetmek. Okulun güvenliğini sağlamak: Okulun düzen ve disipliniyle ilgili her türlü tedbiri almak. Okulun genel işleyişini denetlemek: Okul etkinliklerinin planlanması ve yürütülmesi, genel işleyişin denetlenmesi.

    Liselerde müdür başyardımcısı neden kaldırıldı?

    Millî Eğitim Bakanlığı, liselerde müdür başyardımcısı kadrosunu, okul yönetiminde daha etkin ve verimli bir işleyiş sağlamak amacıyla kaldırmıştır. 22 Şubat 2025 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikle, müdür başyardımcılığı kadrosu yürürlükten kaldırılmıştır. Mevcut müdür başyardımcıları, görev süreleri tamamlanıncaya kadar okul müdürü tarafından verilen görevleri yerine getirmeye devam edeceklerdir.

    Nöbet dağılımı nasıl olmalı?

    Nöbet dağılımı, kurumun ihtiyaçlarına ve personel durumuna göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak, nöbet dağılımı şu şekillerde olabilir: Tek tabip bulunan kurumlar: Tabip, yatan hastalar için arandığında bulunabileceği yeri bildirir ve akşam vizitlerini yapar. İki veya üç uzman bulunan kurumlar: Sadece ev nöbeti tutulur. Dört ve daha fazla uzman bulunan kurumlar: Normal nöbet uygulanır. Beş veya daha fazla uzman bulunan kurumlar: Baştabip nöbet tutmaz. Nöbet dağılımı ayrıca şu şekillerde de düzenlenebilir: Eczacı nöbetleri: Dört eczacı bulunan kurumlarda eczacı nöbeti tutturulur, beş ve daha fazla eczacı bulunan kurumlarda nöbet dağılımı baştabibin kararına bağlıdır. Uzmanlık eğitimi görenlerin nöbetleri: Üçten fazla uzmanlık eğitimi gören bulunduğunda genel uzmanlık eğitimi görenler nöbeti tutulur, bu nöbeti baştabip düzenler. Nöbet dağılımı için nöbet listesi hazırlama programları kullanılabilir.

    Ders kesim raporundan sonra ne yapılır?

    Ders kesim raporundan sonra yapılması gerekenler şunlardır: Raporun gözden geçirilmesi. Teslimat. Diğer evrakların hazırlanması. Ders kesim raporu ve diğer yıl sonu evraklarının teslim edilmesi için belirlenen son tarih, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 20 Haziran 2025 olarak belirlenmiştir.

    Zümre ne iş yapar?

    Zümre, aynı ders veya ders alanını okutan öğretmenlerin oluşturduğu çalışma grubudur. Zümre öğretmenlerin bazı görevleri: Müfredatın uygulanması. Ölçme ve değerlendirme. Mesleki gelişim. İşbirliği. Eğitim materyalleri.

    Zümre toplantı tarihi nasıl belirlenir?

    Zümre toplantı tarihleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yayınladığı yıllık çalışma takvimi doğrultusunda belirlenir ve tüm okullarda eş zamanlı olarak uygulanır. Zümre toplantıları genellikle üç ana zaman diliminde yapılır: Eğitim öğretim yılının başında. Dönem ortasında. Eğitim öğretim yılının sonunda. Ayrıca, okul yönetimi veya öğretmenler ihtiyaç duyduğunda ek zümre toplantıları da düzenleyebilir.

    Aday öğretmen okul müdürü olabilir mi?

    Aday öğretmen, okul müdürü olamaz. Okul müdürü olabilmek için en az sekiz yıl asaleten öğretmenlik yapmış olmak gerekmektedir. Okul müdürlüğü için ayrıca müdür olarak görev yapmış olma, müdür başyardımcısı olarak en az iki yıl görev yapmış olma gibi diğer özel şartlar da aranmaktadır.