• Buradasın

    Müfettişe karşı öğretmen nasıl davranmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Müfettiş karşısında öğretmenin nasıl davranması gerektiğine dair bazı öneriler:
    • Gerekli belgeleri hazır tutmak: Ders defterleri, etkinlik planları ve belirli günler ile haftalara yönelik hazırlanan çalışmalar gibi belgelerin eksiksiz olması, denetim sürecinin sorunsuz tamamlanmasını sağlar 5.
    • Eksiklikleri gidermek: Denetim sonucunda tespit edilen eksiklikler için rehberlik ve çözüm odaklı bir yaklaşım benimsenmelidir 5.
    • İşbirliğine açık olmak: Müfettişlerin rehberlik rolünün ön plana çıkması, karşılıklı işbirliği ve ortak eylem içinde bulunulması önemlidir 3.
    • Saygılı ve yapıcı bir tutum sergilemek: Müfettişlerin yapıcı, uyarıcı ve yol gösterici bir dil kullanması beklenir 34.
    Ayrıca, öğretmenler ve müfettişler arasında yaşanan bazı sorunlar, iletişim ve anlayış eksikliğinden kaynaklanmaktadır 23. Bu nedenle, karşılıklı empati ve açık iletişim, denetim sürecinin daha olumlu geçmesine katkıda bulunabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Müfettişler öğretmen dosyasında ne arar?

    Müfettişlerin öğretmen dosyasında aradığı bazı belgeler şunlardır: Günlük ve yıllık ders planları. Veli toplantı tutanakları. Sınıfta akademik başarısı düşük öğrenciler için yapılan çalışmalar ve tutulan dosyalar. Zümre toplantı tutanakları. Okul müdürlerinden istenen belge ve dosyalar (örneğin, yıllık ve günlük ders planları, öğretmenler kurul toplantı tutanakları). Sınıf rehberlik dosyası. Kulüp dosyası. Ayrıca, dosyada Türk bayrağı, Atatürk resmi, İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe gibi belgelerin de bulunması gerekir. Müfettişlerin istediği belgeler, denetimin yapıldığı döneme ve uygulamaya göre değişiklik gösterebilir.

    Öğretmenlerin teftişinde değerlendirilen davranışlar nelerdir?

    Öğretmenlerin teftişinde değerlendirilen davranışlar, genellikle üç ana başlık altında toplanır: 1. Dersliğin Eğitim-Öğretime Hazırlık Durumu: Dersliğin düzenlenmesi, bakımı, temizliği, gerekli etkinlik köşelerinin oluşturulması, ders araç-gereçlerinin kullanımı gibi konular. 2. Eğitim-Öğretim Durumu: Yıllık, ünite, günlük planların hazırlanması ve uygulanması, öğrenme ilkelerinin gözetilmesi, yöntem ve tekniklerin etkili kullanımı, öğrenci başarısının ölçülmesi gibi unsurlar. 3. Yönetim-Çevre İlişkileri ve Mesleki Gelişim: Yönetici, öğretmen ve diğer personel ile işbirliği, törenlere ve mesleki toplantılara katılma, çevreyi tanıtma ve koruma, velilerle uyumlu ilişkiler kurma gibi konular.

    Öğretmene karşı nasıl saygılı olunur?

    Öğretmene karşı saygılı olmak için şu yöntemler uygulanabilir: Dinlemek. Zamanında derse katılmak. Göz teması kurmak. Sözünü kesmemek. Nazik ve kibar olmak. Ödevlere ve sınıf kurallarına uymak. Soru sormak. Derslere hazırlıklı gelmek. Yardım teklif etmek.

    Müfettiş okula neden gelir?

    Müfettişlerin okula gelme sebeplerinden bazıları şunlardır: Öğretmenlerin yıl boyunca yaptığı çalışmaları ve planları kontrol etmek. Sınav evraklarını kontrol etmek. Sınıf başarılarını incelemek. Okul yönetimini denetlemek. Ayrıca, devlet okulları üç yılda bir, özel okullar her yıl, yurtlar ise yılda iki kez denetlenir.

    Müfettişin denetiminde öğretmen ne yapmalı?

    Müfettişin denetiminde öğretmenin yapması gerekenler şunlardır: 1. Ders Defterleri ve Planları: Derslerde işlenen konuları, öğrenci katılımını ve değerlendirme yöntemlerini gösteren ders defterlerini ve öğretim programına uygun ders planlarını hazırlamalı. 2. Etkinlik Planları: Belirli gün ve haftalara özel etkinlik planlarını düzenli olarak yapmalı. 3. Evrak Takibi: Okul yöneticilerinin talep ettiği evrakları eksiksiz ve zamanında hazırlamalı. 4. Rehberlik ve Geri Bildirim: Denetim sürecinde müfettişlerin geri bildirimlerine açık olmalı ve gelişim alanlarını belirlemek için rehberlik önerilerini dikkate almalı. 5. Mesleki Gelişim: Denetimler, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla yapıldığından, bu süreci bir fırsat olarak görmeli ve kendini geliştirmeye çalışmalı.