• Buradasın

    ÖğretimProgramı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    9. sınıf TDE öğretim programı değişti mi?

    Evet, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı (TDE) öğretim programı değişti. 2024 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adı altında yeni bir müfredat yayınlandı. 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi için bazı yeni temalar: Sözün İnceliği; Anlam Arayışı; Anlamın Yapı Taşları; Dilin Zenginliği. Yeni müfredatın bazı amaçları: Öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek. Okuduklarından hareketle sorgulama, yorumlama ve değerlendirme yeteneklerini artırmak. Milli ve manevi değerleri edinmelerini sağlamak. Kültürel, bilimsel ve sanatsal etkinliklere ilgi duymalarını teşvik etmek.

    Ortaokul Matematik Öğretim Programı kaç kez değişti?

    Ortaokul Matematik Öğretim Programı, 2005 yılından itibaren beş kez değiştirilmiştir. 1. 2005. 2. 2009. 3. 2013. 4. 2015. 5. 2017. 2024 yılında yapılan değişiklikler ise bu sayılara dahil edilmemiştir. 2024 yılında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında matematik öğretim programında önemli değişiklikler yapılmıştır.

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/08/2015 tarih ve 71 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan Türkçe dersi öğretim programıdır. Bu programın bazı özellikleri: Yapılandırıcı yaklaşım: Öğrenme, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırarak yeni bilgiler üretmesi temeline dayanır. Çoklu zekâ uygulamaları: Öğretimde bireysel farklılıklar dikkate alınır. Metin ve tema seçimi: Her sınıfta biri zorunlu Atatürk teması olmak üzere altı ana tema işlenir. Çeşitli metin türleri: Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve bir dinleme/izleme metnine yer verilir. Zihinsel beceriler: Anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflenir.

    Cebirde 12 hafta ne işlenir?

    Cebirde 12. haftada işlenen konular, dersin içeriğine ve öğretim programına bağlı olarak değişebilir. Örneğin, "Cebire Giriş" dersinde 12. haftada aşağıdaki konular işlenebilir: Homomorfizmalar. İzomorfizma. Permütasyon grupları. Daha fazla bilgi için dersin müfredatı veya öğretim materyalleri incelenmelidir.

    Matematik öğretim programı kaça ayrılır?

    Matematik öğretim programı, ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere farklı eğitim seviyelerine göre ayrılır. İlkokul matematik dersi öğretim programı dört öğrenme alanından oluşur: 1. Sayılar ve İşlemler. 2. Geometri. 3. Ölçme. 4. Veri İşleme. Ortaokul matematik dersi öğretim programı beş öğrenme alanından oluşur: 1. Sayılar ve İşlemler. 2. Cebir. 3. Geometri ve Ölçme. 4. Veri İşleme ve Olasılık. Lise matematik dersi öğretim programı ise çağın bilimsel gelişmeleri ve beceri temelli program yaklaşımı doğrultusunda şekillendirilir.

    Sosyal bilgiler öğretim programı nedir?

    Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, öğrencilere tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimler ile insan hakları ve yurttaşlık bilgisi konularını bütünleştirilmiş olarak öğretmeyi amaçlayan bir programdır. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın bazı amaçları: Öğrencileri iyi birer vatandaş olarak yetiştirmek. Eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmek. Bireyler arası ilişkileri geliştirme ve işbirliği yapma becerisi kazandırmak. Çevreyi, yurdu ve dünyayı tanıma yeteneklerini geliştirmek. Program, 7 öğrenme alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır: 1. Birey ve Toplum. 2. Kültür ve Miras. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler. 4. Üretim, Dağıtım ve Tüketim. 5. Bilim, Teknoloji ve Toplum. 6. Etkin Vatandaşlık. 7. Küresel Bağlantılar.

    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?

    2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda 7 öğrenme alanı bulunmaktadır. Bu öğrenme alanları şunlardır: 1. Birey ve Toplum; 2. Kültür ve Miras; 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler; 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum; 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim; 6. Etkin Vatandaşlık; 7. Küresel Bağlantılar.

    Meb görsel sanatlar öğretim programı nedir?

    MEB Görsel Sanatlar Öğretim Programı, öğrencilerin görsel sanatlar alanında bilgi, beceri ve estetik bilinç kazanmalarını amaçlayan bir eğitim programıdır. Programın temel amaçları: Görsel okuryazarlık ve estetik bilinci geliştirmek. Sanatın doğası ve kökenini incelemeyi sağlamak. Sanat eserlerini analiz etme ve değerlendirme yeteneği kazandırmak. Sanatın diğer disiplinlerle ilişkisini kurabilmek. Sanat alanında etik davranışlar sergilemeyi öğretmek. Program, üç ana öğrenme alanına dayanır: 1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme. 2. Kültürel Miras. 3. Sanat Eleştirisi ve Estetik. Program, ilkokul 1. sınıftan ortaokul 8. sınıfa kadar uygulanır.

    Fen bilimleri dersi öğretim programı kaç yılda bir güncellenir?

    Fen bilimleri dersi öğretim programı, izleme ve değerlendirme sonuçlarına göre gerekli güncellemeler yapıldığında değiştirilir. Bu güncellemeler genellikle birkaç yılda bir yapılır, ancak tam olarak belirli bir periyot belirtilmemiştir. Örneğin, 2018 yılında yürürlüğe giren fen bilimleri dersi öğretim programının, izleme değerlendirme sonuçlarına göre gerekli güncellemeler yapılarak sürekli geliştirilmesi planlanmıştır. 2024 yılında kamuoyuna sunulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat taslağında da benzer bir yaklaşım benimsenmiş ve programların zamanla revize edileceği belirtilmiştir. Özetle, fen bilimleri dersi öğretim programı, ihtiyaç ve gelişmelere göre düzenli aralıklarla güncellenir.

    6.3.8. Türkçe nedir?

    T.6.3.8. Türkçe kazanımı, 6. sınıf Türkçe dersinde öğrencilerin isim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklamalarını ifade eder. İsim ve sıfatlar, metinlerde farklı özellikler taşıyarak anlamı zenginleştirir. İsim: Tekil, özel, cins veya topluluk ismi olarak kullanılabilir. Sıfat: Niteleme ve belirtme sıfatı olarak, isimlerin önüne gelerek onların farklı özelliklerini belirtir.

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı nedir?

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı, öğrencilere Atatürk'ün kişilik özelliklerini ve yeteneklerini örnek almayı, Millî Mücadele'nin ve Türk İnkılabı'nın anlamını kavramayı, Türkiye'nin jeopolitik önemini değerlendirmeyi ve dijital tarih yaklaşımını kazandırmayı amaçlar. Ortaöğretim İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı, sosyal bilimlerin bakış açısı ve disiplinler arası bir anlayış ile hazırlanmıştır. Bazı genel amaçlar: Atatürk'ün askerlik, devlet adamlığı ve inkılapçı niteliklerini örnek almak. Türk milletinin millî birlik ve beraberlik içinde her zorluğun üstesinden gelebileceğini anlamak. Türk İnkılabı'nın tarihi anlamını ve evrensel özelliklerini kavramak. Günümüz gelişmelerini doğru analiz edebilecek bir tarih bilinci kazanmak. Öğretim programı üç üniteden oluşur: 1. Mustafa Kemal Atatürk'ün kişilik özellikleri. 2. Millî Mücadele'nin hazırlık süreci. 3. Atatürk Dönemi'nde iç ve dış siyasi gelişmeler. Bazı özel amaçlar: Atatürk ilkelerinin ortaya çıkışını ve Türk modernleşmesi içindeki yerini anlamak. Hukuk, eğitim, kültür ve toplumsal alanda yapılan inkılapları ve gelişmeleri kavramak. Türkiye'nin jeopolitik önemini bölgesel ve küresel etkileri açısından değerlendirmek. Ülkemize yönelik iç ve dış tehditlere karşı duyarlı olmak.

    2018 fen bilimleri öğretim programı nedir?

    2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı, öğrencilerin bilgi yerine beceri kazanmalarını, günlük yaşamla ilişki kurabilmelerini ve bilim ile teknolojiyi etkin kullanabilmelerini hedefler. Programın bazı özellikleri: Alan ve beceriler: Bilimsel süreç becerileri, yaşam becerileri, mühendislik ve tasarım becerileri gibi alanlara yer verilmiştir. Yenilikçi düşünme ve girişimcilik: Bu beceriler, alana özgü beceriler olarak eklenmiştir. Değerler ve etik: Evrensel ahlak, milli ve kültürel değerler ile bilimsel etik ilkelerinin benimsenmesi amaçlanmıştır. Sarmal programlama: İçerik düzenleme yaklaşımı olarak sarmal programlama benimsenmiştir; ders kapsamı ilk sınıflardan son sınıflara doğru genişler. Ölçme ve değerlendirme: Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine yer verilmiştir.

    Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programı nedir?

    Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı, yurt dışında yaşayan iki dilli Türk çocuklarına Türkçe dil becerilerini geliştirme ve Türk kültürünü tanıma imkânı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Programın temel amaçları: Öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek. Türk kültürünü tanımalarını ve millî değerleri öğrenmelerini sağlamak. Estetik değer taşıyan yazılı ve sözlü üretimler yapmalarını teşvik etmek. Programın içeriği, dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik olup, aynı zamanda kültür ve değerlerin aktarılmasını da hedefler. İki temel kültürel eksen bulunmaktadır: 1. Türkiye’ye ait genel kültür bilgisi aktarımı. 2. Türk toplum kültürünün pekiştirilmesi. Program, öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak belirlenen temalar üzerinden işlenir.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024-2025 eğitim öğretim döneminde Türkçe dersinde 2024 İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024 İTDP) uygulanacaktır. 2024 İTDP, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Türkçe dersi öğretim programları, dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi öğrenme alanlarını içerir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. Sınıf Yıllık Planlarının Maarif Modele uygun olması. 3. 5. Sınıf Günlük Planlarının Maarif Model şablonuna uygun olması. 4. Okul, İlçe, İl Zümrelerinin gündem maddelerinde mutlaka Maarif Modele değinilmiş olması. 5. 5. Sınıflarda Maarif Model çalışmalarının aylık olarak raporlanması. 6. Ders kitaplarında yer alan karekod etkinliklerinin ölçekleri. 7. Okul Temelli Planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılması. 8. Ders kitaplarında yer alan Performans Görevlerine ait birkaç örneğin olması. 9. 5.Sınıfların Şube Öğretmenler Kurulu Tutanağında Maarif Modele değinilmiş olması. 10. 5. Sınıfların Veli Toplantı Tutanaklarında Maarif Model hakkında bilgi verilmiş olması. 11. Ders defterlerinin Maarif Modele uygun doldurulmuş olması (5.sınıflarda). 12. Ders kitabındaki etkinliklerin yapılmış olması (öğrenci yapacak). 13. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve önerilerin TTKB sistemine işlenmiş olması. Bu belgeler, okul idareleri tarafından öğretmenlerden istenebilir ve resmi bir geçerliliği vardır.

    Fen bilimleri ders kitabı neden önemli?

    Fen bilimleri ders kitabının önemli olmasının bazı nedenleri: Eğitimin vazgeçilmez bir öğesi. Öğretmenlere rehberlik eder. Bilimsel içerik. Bütüncül bilimsel anlayış. Günlük yaşamla bağlantı. Yanlış anlamaları önler.

    Matematik Öğretim Programı'nda kaç öğrenme alanı var?

    Matematik öğretim programında beş öğrenme alanı bulunmaktadır. Bu öğrenme alanları şunlardır: 1. Sayılar ve İşlemler. 2. Cebir. 3. Geometri ve Ölçme. 4. Veri İşleme. 5. Olasılık. Olasılık öğrenme alanı sadece 8. sınıfta yer alırken, cebir öğrenme alanı 5. sınıf hariç tüm sınıflarda yer almaktadır.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişti mi?

    Evet, Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, Türk Dili ve Edebiyatı dersi öğretim programında önemli değişiklikler yapılmıştır. Bazı değişiklikler: Tema Sayısı: Önceki programlarda her sınıf seviyesi için 8 tema yer alırken, yeni programda bu sayı 6'ya düşürülmüştür. Dil Bilgisi Öğretimi: Dil bilgisi yerine "dil yapıları" ifadesi kullanılmış ve işlevsel dil bilgisi öğretimine geçilmiştir. Metin Türleri: Hiper metin, infografik gibi yeni metin türleri müfredata dahil edilmiştir. Edebi Eserler ve Analizler: Her dönem iki öğretim yılı boyunca toplam dört eser okunacak ve eleştirel film analizleri yapılacaktır. Ölçme ve Değerlendirme: Sınıf içi ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, bilgi ve beceri bütünlüğünü dikkate alacak şekilde tasarlanmıştır.

    2018 matematik öğretim programı kaç yıllık?

    2018 Matematik Öğretim Programı, ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıfları kapsamaktadır. Bu program, 2018-2019 eğitim öğretim yılı itibarıyla uygulamaya konulmuş ve sonrasında yapılan izleme değerlendirme sonuçlarına göre gerekli güncellemeler yapılmıştır.

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kaç beceri vardır?

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda 27 beceri bulunmaktadır. Bu becerilerden bazıları şunlardır: araştırma; değişim ve sürekliliği algılama; dijital okuryazarlık; eleştirel düşünme; empati; finansal okuryazarlık; girişimcilik; gözlem; harita okuryazarlığı; iletişim.