• Buradasın

    ÖğretimProgramı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Birleştirilmiş sınıf yıllık plan nasıl yapılır?

    Birleştirilmiş sınıf yıllık planı yapılırken aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Hedeflerin Tespiti: Yıllık planda öğrencilerin yıl boyunca neleri öğrenmesi gerektiği belirlenir. 2. Müfredatın Seçimi ve Programın İşlenişi: Hangi derslerin ve ünitelerin işleneceği planlanır. 3. Çevre Şartlarının Dikkate Alınması: Sınıflara göre öğrenci sayıları ve çevre koşulları gibi faktörler göz önünde bulundurulur. 4. Gezi ve Gözlem Planları: Çevre incelemeleri ve gezilerle ilgili planlar hazırlanır ve okul müdürüne onaylatılır. 5. Günlük Planların Oluşturulması: Yıllık plana uygun olarak her ders için günlük planlar yapılır. 6. Planın Dosyalanması: Hazırlanan yıllık planların bir nüshası okul idaresine verilir. Yıllık plan, öğretmenin öğretim faaliyetlerini organize etmesine ve zaman kaybını önlemesine yardımcı olur.

    Meb ünitelendirilmiş yıllık plan nedir?

    Ünitelendirilmiş yıllık plan, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından kullanılan bir plan türüdür. Bu plan, öğretim yılı süresince ders vermekle yükümlü olunan sınıflarda, program uyarınca belli üniteleri ya da konuları hangi aylarda ve yaklaşık olarak ne kadar zamanda işleyeceklerini gösterir. Ünitelendirilmiş yıllık plan, zümre öğretmenler kurulu veya şube öğretmenler kurulu tarafından ortak hazırlanarak ders yılı başında okul yönetimine teslim edilir.

    Fen ve teknoloji dersi öğretim programının temel felsefesi nedir?

    Fen ve teknoloji dersi öğretim programının temel felsefesi, öğrencilerin bütüncül becerilerle donatılmış, bilimsel süreç becerilerini kullanabilen ve etik-ahlaki değerleri benimseyen bireyler olarak yetiştirilmesini amaçlar. Bu felsefe ayrıca şu ilkeleri de içerir: - Disiplinler arası ilişkiler: Bilim, teknoloji, mühendislik ve tasarım temelli öğrenmeyi bütünleştirmek. - Sürdürülebilirlik: Kaynakları verimli kullanan, çevre sorunlarına duyarlı bireyler yetiştirmek. - 21. yüzyıl becerileri: Öğrencilerin problem çözme, bilinçli karar verme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlıklarına sahip olmaları. - Değerler eğitimi: Bilimsel bilgiyi evrensel ahlak, milli ve kültürel değerlerle bütünleştirmek.

    9. sınıf TDE öğretim programı değişti mi?

    Evet, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı (TDE) öğretim programı değişti. 2024 yılı itibarıyla, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adı altında yeni bir müfredat uygulamaya konuldu.

    Ortaokul Matematik Öğretim Programı kaç kez değişti?

    Ortaokul matematik öğretim programı iki kez değişti: 1. 2013 yılı: İlk değişiklik bu yılda yapıldı. 2. 2018 yılı: En son değişiklik ise 2018 yılında gerçekleştirildi.

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, ilkokullarda Türkçe dersinin öğretimini düzenleyen bir programdır. Programın temel özellikleri şunlardır: 1. Öğrenme Alanları: Program, üç öğrenme alanı üzerine yapılandırılmıştır: Sözlü İletişim, Okuma ve Yazma. 2. Kazanımlar: 1. sınıftan 8. sınıfa kadar olan tüm sınıf seviyelerini kapsayan kazanımlar belirlenmiştir. 3. Metin Seçimi: Metinler, öğrencilerin yaş seviyelerine uygun, edebî değer taşıyan ve ikincil aktarımlar yerine yazarların kendi eserlerinden seçilmelidir. 4. Tema Seçimi: Zorunlu temalar arasında Atatürk, Değerlerimiz, Sağlık ve Çevre gibi konular yer almaktadır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Dil becerilerinin gelişimi, sınıf içi gözleme dayalı olarak sürekli izlenmeli ve değerlendirilmelidir. Program, öğrencilerin Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanmalarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.

    Cebirde 12 hafta ne işlenir?

    Cebir dersinde 12 haftada genellikle aşağıdaki konular işlenir: 1. Tanışma ve Ders Kuralları: Cebir nedir, tarihsel gelişimi. 2. Cebirsel Düşünme: Cebirsel düşünmenin gelişimi ve önemi. 3. Erken Cebir Öğretimi: 1-4. sınıflar matematik dersi öğretim programında cebir öğrenme alanı. 4. 5-8. Sınıflar Cebir Öğrenme Alanı: Matematik dersi öğretim programı. 5. Aritmetik ve Cebir İlişkisi. 6. Cebir Öğretiminde Yaklaşımlar: Öğrenme ve öğretim yaklaşımları. 7. Cebirsel İfadeler ve Değişken: Cebirsel ifade ve değişken kavramının öğretimi. 8. Ara Sınav. 9. Eşitlik Kavramı: Eşitlik kavramı ve öğretimi. 10. Özdeşlik Kavramı: Özdeşlik kavramı ve öğretimi. 11. Denklem Kavramı: Denklem kavramı ve öğretimi. 12. Doğrusal İlişkiler: Doğrusal ilişkiler ve doğrusal denklemlerin öğretimi.

    Sosyal bilgiler öğretim programı nedir?

    Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, öğrencilere insan ilişkileri ve vatandaşlık yeterlikleri kazandırmak amacıyla sosyal bilimleri kaynaştıran bir ilköğretim dersidir. Bu programın temel ögeleri şunlardır: 1. Amaçlar: Öğrencilerin milli, manevi ve evrensel değerlerin farkına varmaları, demokratik hayata katılmaları ve etkin vatandaşlar olmaları gibi hedefler. 2. Kapsam: Bilgi, beceri ve değer kazanımlarını içeren üç ana alandan oluşur ve bu kazanımlar yedi öğrenme alanı çerçevesinde organize edilir. 3. Öğrenme-Öğretme Süreci: Öğrencilerin bilgiyi işleme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlar, gerçek yaşamla ilişkilendirilmiş etkinlikler içerir. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin kazanımları ne ölçüde gerçekleştirdiklerinin izlenmesi ve geri bildirim sağlanması süreçlerini kapsar. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, bilgi teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak sürekli güncellenmekte ve yenilenmektedir.

    Matematik öğretim programı kaça ayrılır?

    Matematik öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: Sayılar ve İşlemler, Cebir, Geometri ve Ölçme, Veri İşleme ve Olasılık.

    Meb örnek yazılı soruları konu dağılımı nasıl yapılır?

    MEB örnek yazılı soruları konu dağılımı, il sınıf/alan zümreleri tarafından, Ölçme ve Değerlendirme Merkezi Müdürlüğü'nün görüşü alınarak yapılır. Bu süreçte kullanılan konu soru dağılım tabloları, öğretim programında yer alan konu ve kazanımları içerir ve öğrencilerin sınavlara daha bilinçli hazırlanmaları için hangi konudan kaç soru sorulacağını önceden bildirir.

    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?

    2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda 7 öğrenme alanı bulunmaktadır.

    2015 Türkçe dersi öğretim programı kaç kazanım?

    2015 Türkçe dersi öğretim programında 168 kazanım bulunmaktadır.

    Talim ve terbiye kurulu öğretim programı nedir?

    Talim ve Terbiye Kurulu Öğretim Programı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak, eğitim politikalarını belirlemek ve eğitim programlarını geliştirmekle görevli olan Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan programdır. Bu program, hangi konuların öğretileceğini, bunların hangi sırayla verileceğini ve bir konunun ne kadar süre vurgulanacağını belirler.

    Meb görsel sanatlar öğretim programı nedir?

    MEB Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı, öğrencilerin görsel sanatlar alanında bilgi, beceri ve anlayış kazanmalarını amaçlayan bir programdır. Programın temel öğrenme alanları üç başlık altında toplanmıştır: 1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Öğrencilerin gözlemlerini, hayallerini, duygularını ve düşüncelerini biçimlendirerek görsel iletişim kurmaları. 2. Kültürel Miras: Sanatın kültürün bir parçası olduğunu fark etme ve farklı kültürlerin sanatsal değerlerini anlama. 3. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Sanat eserlerini analiz etme, değerlendirme ve sanatın estetik değerlerini sorgulama. Programda ayrıca, öğrencilerin sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanarak yaratıcı ve özgün çalışmalar oluşturmaları da hedeflenmektedir.

    Fen bilimleri dersi öğretim programı kaç yılda bir güncellenir?

    Fen bilimleri dersi öğretim programı, ortalama on yılda bir güncellenmektedir.

    2018 fen bilimleri öğretim programı nedir?

    2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, Türkiye'de ilkokullarda fen bilimleri dersinin öğretimini düzenleyen bir programdır. Bu programın temel özellikleri şunlardır: Hedefler: Fen okuryazarlığına vurgu yapılmış, temel beceriler ve kazanımların ortak olduğu bir yapı oluşturulmuştur. İçerik: Benzer üniteler yer almış, ancak ünite sayısı, sıralaması ve isimlerinde farklılıklar olmuştur. Beceriler: Bilimsel süreç becerileri ve yaşam becerileri ortak olarak yer almıştır. Öğretme-Öğrenme Süreci: Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı benimsenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı değerlendirme benimsenmiş, teknolojinin kullanımı ve bireysel farklılıkların dikkate alınması gibi değişimler olmuştur. Ayrıca, 2018 programında fen, mühendislik ve girişimcilik alanı eklenmiş ve 4. sınıftan itibaren fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamaları getirilmiştir.

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı nedir?

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı, Türk milletinin yakın tarihteki milli birlik, beraberlik ve dayanışmasını kavrayarak, Atatürk'ün ilke ve inkılaplarını geliştirecek bilgi, beceri ve değerlere sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Programın temel hedefleri arasında şunlar yer alır: - Atatürk'ün kişilik özelliklerini ve yeteneklerini örnek almak; - Milli Mücadele'nin ve Türk inkılabının anlamını ve önemini yorumlamak; - Türkiye'nin jeopolitik önemini bölgesel ve küresel etkileri açısından değerlendirmek; - Tarihsel olayların meydana geldiği dönemin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel özelliklerini yansıttığını kavramak. Öğretim programında yapılan değişiklikler kapsamında: - Beceri temelli tarih öğretimi benimsenmiş, zamanı algılama, kronolojik düşünme, kanıta dayalı sorgulama gibi beceriler eklenmiştir; - Sosyal tarih konuları öne çıkarılmış, afet, salgın ve göç gibi sosyal hayata dair konulara yer verilmiştir; - Dijital tarih yaklaşımına yer verilmiş, çevrim içi ortamların kullanımı teşvik edilmiştir.

    6.3.8. Türkçe nedir?

    6.3.8. Türkçe ifadesi, Türkçe Dersi Öğretim Programı kapsamında yer alan bir kazanım numarasını ifade edebilir. Bu kazanımın tam olarak ne olduğu hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç vardır. Ancak, genel olarak Türkçe derslerinde öğrencilerin yazdıklarını dil ve anlatım yönünden gözden geçirerek düzenlemeleri amaçlanır.

    Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programı nedir?

    Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı, iki dilli Türk çocuklarının Türkçe dil becerilerini geliştirmek ve Türk kültürünü tanımalarını sağlamak amacıyla hazırlanmış bir programdır. Programın amaçları arasında: - Temel okuma ve yazma becerilerini kazandırmak; - Sosyal yaşamı kolaylaştıracak nitelikte dil yetkinliklerini kazandırmak; - Türkçeyi bilinçli, doğru, etkili ve üretken kullanarak dil zevki ve bilincine ulaştırmak; - Millî, manevi, ahlaki, tarihî, kültürel ve sosyal değerleri içselleştirmek yer alır. Programın yapısı: - Dört temel dil becerisi (dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma) üzerine kurulmuştur; - Tematik yaklaşım esas alınarak, öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun temalar belirlenmiştir; - Dil bilgisi ve yazım kuralları, artan bir yoğunluk içinde ve aşamalı olarak yapılandırılmıştır.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.