• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu olan belgeler şunlardır:
    1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı 12.
    2. 5. sınıf yıllık ve günlük planları, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır 1.
    3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir 1.
    4. 5. sınıfların şube öğretmenler kurulu tutanağında ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modeline yer verilmelidir 1.
    5. Ders defterleri Maarif Modeline uygun olarak doldurulmalıdır 1.
    6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri sunulmalıdır 1.
    7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılmalıdır 1.
    8. Performans görevlerine ait örnekler sunulmalıdır 1.
    9. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bu model, kademeli olarak her eğitim kademesinin birinci sınıfından başlatılacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1 sınıf nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, 1. sınıfların eğitimi şu şekilde olacaktır: 1. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini destekleyen bir yapı benimsenmiştir. 2. Farklılaştırılmış Öğretim: Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak öğrenme süreçleri planlanacaktır. 3. Teknoloji Kullanımı: Öğrenme-öğretme süreçlerinde dijital teknolojiler etkin bir şekilde kullanılacaktır. 4. Okul Dışı Öğrenme Ortamları: Müze, bilim merkezi gibi okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılacaktır. 5. Değer Eğitimi: Adalet, saygı, sorumluluk gibi değerler, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle işlenecektir. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri ölçülecektir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında aşağıdaki programları kapsamaktadır: Okul öncesi eğitim. İlkokul 1. sınıf. Ortaokul 5. sınıf. Ortaöğretim hazırlık sınıfı. Ortaöğretim 9. sınıf. Bu model, öğretim programları, eğitici ve öğretmen eğitimleri, ders kitapları, öğretim materyalleri, ölçme, izleme ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenme çıktıları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde belirlenen bazı öğrenme çıktıları şunlardır: Kavramsal Beceriler: Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerini içerir. Fiziksel Beceriler: Toplumun her ferdinin fiziksel aktivitelerini hayat boyu sürdürebilme yeteneğini kapsar. Eğilimler: Benlik, sosyal ve entelektüel eğilimleri içerir. Alan Becerileri: Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler gibi derslerde kazanılan becerileri ifade eder. Ayrıca, model kapsamında öğrencilerin karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Daha fazla bilgi için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin resmi kaynaklarına başvurulabilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketi nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketinin nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu modelle ilgili değerlendirme çalışmalarının şu şekillerde yürütüldüğü bilinmektedir: Öğretmen anketleri. EBSAM anketi. Anadolu Eğitim Sendikası anketi.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İnfografik Nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli infografik hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında genel bilgi verilebilir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve eğitim sisteminde kapsamlı bir güncelleme amaçlayan bir çalışmadır. Modelin bazı temel unsurları: Öğrenci Profili: "Yetkin ve erdemli insan" yetiştirilmesi hedefi. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Adalet, saygı ve sorumluluk gibi değerler üzerine kurulu bir yapı. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal ve okuryazarlık becerilerini içerir. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini destekler.