• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu olan belgeler şunlardır:
    1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı 12.
    2. 5. sınıf yıllık ve günlük planları, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır 1.
    3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir 1.
    4. 5. sınıfların şube öğretmenler kurulu tutanağında ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modeline yer verilmelidir 1.
    5. Ders defterleri Maarif Modeline uygun olarak doldurulmalıdır 1.
    6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri sunulmalıdır 1.
    7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılmalıdır 1.
    8. Performans görevlerine ait örnekler sunulmalıdır 1.
    9. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketi nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Anketin Amacı ve Yapısı: Anketin amacı, eğitimin etkilerini kapsamlı bir şekilde değerlendirmek ve katılımcıların memnuniyet düzeylerini ölçmektir. 2. Soruların Hazırlanması: Anket soruları, eğitimin zamanlaması, çevrim içi platform kullanımı, teknik altyapı, konuşmacının yeterliliği, ele alınan konuların derinliği ve öğretim süreçlerine uygunluğu gibi konuları değerlendirmelidir. 3. Veri Toplama Yöntemi: Anket, Google Forms gibi çevrim içi platformlar üzerinden uygulanmalı ve yalnızca öğretim elemanlarından oluşan katılımcılar tarafından doldurulmalıdır. 4. Analiz ve Raporlama: Toplanan veriler, nicel analiz yöntemleri kullanılarak yüzdelik dağılımlar üzerinden analiz edilmeli ve sonuçlar raporlanmalıdır. 5. Geri Bildirimlerin Kullanımı: Anket sonuçları, eğitimin güçlü yönlerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi gereken alanların tespit edilmesi için kullanılmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İnfografik Nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İnfografik, bu eğitim modelinin temel bileşenlerini ve vizyonunu görsel olarak açıklayan bir materyaldir. Bu model, öğrencilerin bütüncül gelişimine odaklanarak onların zihinsel, duygusal, fiziksel, sosyal ve manevi açılardan daha iyi donatılmasını hedeflemektedir. İnfografikte yer alabilecek bazı ana başlıklar: - Anahtar Vizyonlar: Ahlaki, eleştirel düşünme, problem çözme ve girişimcilik becerileri gibi hedefler. - Beceri Odaklı Yaklaşım: Öğrenme-öğretme süreçlerinde beceri odaklı yenilikler ve sadeleşme. - Erdem-Değer-Eylem Modeli: Öğrencilerin erdemli bireyler olarak yetiştirilmesini amaçlayan değerler sistemi. - Öğrenme Ortamları: Esnek, etkileşimli ve farklılaştırılmış öğretim uygulamaları. - Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı, beceri temelli ve geliştirici ölçme yöntemleri.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1 sınıf nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, 1. sınıfların eğitimi şu şekilde olacaktır: 1. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini destekleyen bir yapı benimsenmiştir. 2. Farklılaştırılmış Öğretim: Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak öğrenme süreçleri planlanacaktır. 3. Teknoloji Kullanımı: Öğrenme-öğretme süreçlerinde dijital teknolojiler etkin bir şekilde kullanılacaktır. 4. Okul Dışı Öğrenme Ortamları: Müze, bilim merkezi gibi okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılacaktır. 5. Değer Eğitimi: Adalet, saygı, sorumluluk gibi değerler, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle işlenecektir. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri ölçülecektir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, aşağıdaki programları kapsamaktadır: 1. Okul Öncesi Eğitim Programı (anasınıfı). 2. İlkokul 1. Sınıf Programı. 3. Ortaokul 5. Sınıf Programı. 4. Ortaöğretim Hazırlık ve 9. Sınıf Programı. Ayrıca, model sosyal sorumluluk çalışmaları ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinlikleri de içermektedir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenme çıktıları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin öğrenme çıktıları şunlardır: 1. Kavramsal Beceriler: Karmaşık süreçleri eyleme dönüştürürken kullanılan üst düzey düşünme becerileri. 2. Alan Becerileri: Derslere özgü yapıdaki beceriler, içerik çerçevesi ile bütünleşerek öğrenme çıktılarını oluşturur. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Öğrencilerin zihinsel, duygusal, sosyal ve manevi gelişimini destekler. 4. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı hedefler. 5. Sistem Okuryazarlığı: Öğrencilerin herhangi bir konuda kendi öğrenme yöntemlerini belirleyebilmeleri ve kendi kendilerine öğrenebilmeleri. Ayrıca, bütüncül eğitim yaklaşımı ile öğrencilerin bilgi, beceri, eğilim, tutum ve davranışları ile değerleri ilişkilendirilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanmaya başlanacaktır.