• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu belgeler şunlardır:
    1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı 2.
    2. 5. Sınıf Yıllık Planlarının Maarif Modele uygun olması 2.
    3. 5. Sınıf Günlük Planlarının Maarif Model şablonuna uygun olması 2.
    4. Okul, İlçe, İl Zümrelerinin gündem maddelerinde mutlaka Maarif Modele değinilmiş olması 2.
    5. 5. Sınıflarda Maarif Model çalışmalarının aylık olarak raporlanması 2.
    6. Ders kitaplarında yer alan karekod etkinliklerinin ölçekleri 2.
    7. Okul Temelli Planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılması 2.
    8. Ders kitaplarında yer alan Performans Görevlerine ait birkaç örneğin olması 2.
    9. 5.Sınıfların Şube Öğretmenler Kurulu Tutanağında Maarif Modele değinilmiş olması 2.
    10. 5. Sınıfların Veli Toplantı Tutanaklarında Maarif Model hakkında bilgi verilmiş olması 2.
    11. Ders defterlerinin Maarif Modele uygun doldurulmuş olması (5.sınıflarda) 2.
    12. Ders kitabındaki etkinliklerin yapılmış olması (öğrenci yapacak) 2.
    13. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve önerilerin TTKB sistemine işlenmiş olması 2.
    Bu belgeler, okul idareleri tarafından öğretmenlerden istenebilir ve resmi bir geçerliliği vardır 2. Ancak, belgeler ilden ile veya idareden idareye göre değişiklik gösterebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bu model, kademeli olarak her eğitim kademesinin birinci sınıfından başlatılacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1 sınıf nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2025-2026 eğitim öğretim yılında ilkokul 1. sınıflarda uygulanacaktır. Bazı özellikler: Öğrenci katılımı ve motivasyon: Öğrenme ortamları, öğrenci katılımını artıracak ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenecektir. Dijital teknolojiler: Öğrenme-öğretme süreçlerinde dijital teknolojiler etkin bir şekilde kullanılacaktır. Farklılaştırılmış öğretim: Öğrencilerin sosyal-duygusal becerilerini geliştiren bütüncül yaklaşımlar ve değerler eğitimi uygulamaları yapılacaktır. Okul dışı öğrenme ortamları: Müze, bilim merkezi gibi okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında aşağıdaki programları kapsamaktadır: Okul öncesi eğitim. İlkokul 1. sınıf. Ortaokul 5. sınıf. Ortaöğretim hazırlık sınıfı. Ortaöğretim 9. sınıf. Bu model, öğretim programları, eğitici ve öğretmen eğitimleri, ders kitapları, öğretim materyalleri, ölçme, izleme ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenme çıktıları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde belirlenen bazı öğrenme çıktıları şunlardır: Kavramsal Beceriler: Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerini içerir. Fiziksel Beceriler: Toplumun her ferdinin fiziksel aktivitelerini hayat boyu sürdürebilme yeteneğini kapsar. Eğilimler: Benlik, sosyal ve entelektüel eğilimleri içerir. Alan Becerileri: Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler gibi derslerde kazanılan becerileri ifade eder. Ayrıca, model kapsamında öğrencilerin karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Daha fazla bilgi için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin resmi kaynaklarına başvurulabilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İnfografik Nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli infografik hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında genel bilgi verilebilir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve eğitim sisteminde kapsamlı bir güncelleme amaçlayan bir çalışmadır. Modelin bazı temel unsurları: Öğrenci Profili: "Yetkin ve erdemli insan" yetiştirilmesi hedefi. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Adalet, saygı ve sorumluluk gibi değerler üzerine kurulu bir yapı. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal ve okuryazarlık becerilerini içerir. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini destekler.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin nasıl uygulanması gerektiğine dair bazı öneriler: Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere, modelin uygulanması için gerekli rehberlik ve eğitimler verilmelidir. Velilerin Katılımı: Velilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlenerek sürece aktif katılımları sağlanmalıdır. Program Dışı Etkinlikler: Sosyal sorumluluk ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinliklerle öğrencilerin gelişimi desteklenmelidir. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme değerlendirme anlayışı benimsenmeli, öğrencilerin gelişimi sürekli takip edilmelidir. Farklılaştırma: Öğrenci farklılıklarını göz ardı etmeyen, sosyal adaleti sağlayan etkinlikler oluşturulmalıdır. Yerel ve Kültürel Unsurlar: Okulların, yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri teşvik edilmelidir. Okul Temelli Planlama: Okulların, kendi iç dinamiklerine uygun olarak öğretim faaliyetlerini planlama ve uygulama imkanı tanınmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketi nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirme anketinin nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu modelle ilgili değerlendirme çalışmalarının şu şekillerde yürütüldüğü bilinmektedir: Öğretmen anketleri. EBSAM anketi. Anadolu Eğitim Sendikası anketi.