• Buradasın

    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda 7 öğrenme alanı bulunmaktadır 135. Bu öğrenme alanları şunlardır:
    1. Birey ve Toplum 135;
    2. Kültür ve Miras 135;
    3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler 135;
    4. Bilim, Teknoloji ve Toplum 135;
    5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim 135;
    6. Etkin Vatandaşlık 135;
    7. Küresel Bağlantılar 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kaç beceri vardır?

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda 27 beceri bulunmaktadır. Bu becerilerden bazıları şunlardır: araştırma; değişim ve sürekliliği algılama; dijital okuryazarlık; eleştirel düşünme; empati; finansal okuryazarlık; girişimcilik; gözlem; harita okuryazarlığı; iletişim.

    Sosyal bilgiler öğretim programı nedir?

    Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, öğrencilere tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimler ile insan hakları ve yurttaşlık bilgisi konularını bütünleştirilmiş olarak öğretmeyi amaçlayan bir programdır. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın bazı amaçları: Öğrencileri iyi birer vatandaş olarak yetiştirmek. Eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmek. Bireyler arası ilişkileri geliştirme ve işbirliği yapma becerisi kazandırmak. Çevreyi, yurdu ve dünyayı tanıma yeteneklerini geliştirmek. Program, 7 öğrenme alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır: 1. Birey ve Toplum. 2. Kültür ve Miras. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler. 4. Üretim, Dağıtım ve Tüketim. 5. Bilim, Teknoloji ve Toplum. 6. Etkin Vatandaşlık. 7. Küresel Bağlantılar.

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi nedir?

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, programın çeşitli boyutları hakkında öğretmenlerin geri bildirimlerini içerir. Bu değerlendirmeler genellikle şu konuları kapsar: Zamanın yetersizliği: Öğretmenler, ders süresinin kazanımları işlemek için yeterli olmadığını belirtmektedir. Fiziksel altyapı eksiklikleri: Programdaki yöntemlerin uygulanması için okulların fiziki altyapısının uygun olmadığı ifade edilmektedir. Sınıf mevcutlarının fazlalığı: Kalabalık sınıflar, öğretmenlerin programı uygulamasını zorlaştırmaktadır. Ölçme ve değerlendirme zorlukları: Yeni ölçme yöntemlerinin eski sınav sistemleriyle uyumsuzluğu ve bu yöntemlerin masraflı bulunması öğretmenler tarafından dile getirilmektedir. Materyal temini: Program için gerekli materyallerin temininde zorluklar yaşandığı belirtilmektedir. Hizmet içi eğitim eksikliği: Öğretmenlerin programa uyum sağlamaları için yeterli ve etkili hizmet içi eğitim almadıkları ifade edilmektedir. Programın içeriği: Bazı öğretmenler, içeriğin milli değerlerin aktarılması açısından zayıf olduğunu ve okuma parçalarının az olduğunu düşünmektedir. Bu değerlendirmeler, programın daha etkili hale getirilmesi için çözüm önerileri sunulmasına da olanak tanır.

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programı üç kez değiştirilmiştir: 1. 2005 yılında: Davranışçı yaklaşım terk edilerek yapılandırmacı anlayışa geçilmiştir. 2. 2017 yılında: Yeni bir sosyal bilgiler öğretim programı hazırlanmıştır. 3. 2024 yılında: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulamaya konulmuştur. Bu değişiklikler, öğretim programlarının temel yaklaşımlarını ve içeriklerini güncellemeyi amaçlamıştır.

    Sosyal bilgiler öğretim programı kaç yılda bir yenilenir?

    Sosyal bilgiler öğretim programı, ortalama her beş yılda bir yenilenmektedir.