• Buradasın

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır 1.
    Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır 23. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır:
    • Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır 23.
    • Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur 23.
    • Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir 35.
    • Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/08/2015 tarih ve 71 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan Türkçe dersi öğretim programıdır. Bu programın bazı özellikleri: Yapılandırıcı yaklaşım: Öğrenme, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırarak yeni bilgiler üretmesi temeline dayanır. Çoklu zekâ uygulamaları: Öğretimde bireysel farklılıklar dikkate alınır. Metin ve tema seçimi: Her sınıfta biri zorunlu Atatürk teması olmak üzere altı ana tema işlenir. Çeşitli metin türleri: Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve bir dinleme/izleme metnine yer verilir. Zihinsel beceriler: Anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflenir.

    Programlı öğretim nedir?

    Programlı öğretim, konuların ünitelere ayrılarak, ön koşul öğrenmeler dikkate alınarak belirli bir sıra içinde işlenmesini ve öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına göre ilerlemelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. Temel ilkeleri: 1. Küçük Adımlar: Bilgi, küçük ve anlaşılır birimlere bölünür. 2. Etkin Katılım: Her birimden sonra öğrenciden, öğrenilen bilgiyi pekiştirecek sorular sorulur. 3. Başarı: Sorular, öğrencinin başarı şansını artıracak şekilde tasarlanır. 4. Anında Düzeltme: Yanlış cevaplar hemen düzeltilir. 5. Bireysel Hız: Her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine olanak tanınır. 6. Aşamalı İlerleme: Bilgi, basitten karmaşığa doğru sıralanır. Uygulama yöntemleri: Bilgisayar programları, öğretim makineleri ve basılı materyaller gibi çeşitli araçlar kullanılır.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    Türkçe Dersi Öğretim Programı kaç yıllık?

    Türkçe Dersi Öğretim Programı 8 yıllık ilköğretim sürecini kapsamaktadır.

    Ders programı nasıl hazırlanır?

    Ders programı hazırlamak için şu adımlar izlenebilir: 1. Çalışılacak konuların listesini çıkarmak. 2. Yapılacakları not etmek. 3. Öncelikleri belirlemek. 4. Haftalık zamana göre ayarlamak. 5. Akademik olmayan etkinliklere zaman ayırmak. 6. Ders programı çizelgesini doldurmak. 7. Öğrenme şeklini ve çalışma etiği göz önünde bulundurmak. 8. Molaları ve ödülleri ihmal etmemek. Ayrıca, ders programı hazırlamak için Canva gibi çevrimiçi araçlar da kullanılabilir.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: 1. Dinleme. 2. Konuşma. 3. Yazma. 4. Görsel okuma ve görsel sunu. 5. Okuma.

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programı arasındaki farklar nelerdir?

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır: Akıcı Okuma Kazanımları: 2006 ve 2009 programlarında akıcı okuma kazanımları daha fazla yer alırken, 2019 programında bu kazanımlar sadece prozodiye odaklanarak azaltılmıştır. Akıcı Yazma Kazanımları: 2006, 2009, 2015 ve 2019 programlarında akıcı yazmayla doğrudan ilgili bir kazanım bulunmamaktadır. Dil Becerileri: 2019 programı, 2005 programına göre daha sade bir şekilde düzenlenmiştir. Bu farklar, programların genel yapısı ve dil becerilerine verilen önem açısından belirgin değişiklikler olduğunu göstermektedir.