• Buradasın

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2015 Türkçe Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/08/2015 tarih ve 71 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan Türkçe dersi öğretim programıdır 12.
    Bu programın bazı özellikleri:
    • Yapılandırıcı yaklaşım: Öğrenme, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırarak yeni bilgiler üretmesi temeline dayanır 2.
    • Çoklu zekâ uygulamaları: Öğretimde bireysel farklılıklar dikkate alınır 2.
    • Metin ve tema seçimi: Her sınıfta biri zorunlu Atatürk teması olmak üzere altı ana tema işlenir 2.
    • Çeşitli metin türleri: Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve bir dinleme/izleme metnine yer verilir 2.
    • Zihinsel beceriler: Anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflenir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9. sınıf TDE öğretim programı değişti mi?

    Evet, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı (TDE) öğretim programı değişti. 2024 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adı altında yeni bir müfredat yayınlandı. 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi için bazı yeni temalar: Sözün İnceliği; Anlam Arayışı; Anlamın Yapı Taşları; Dilin Zenginliği. Yeni müfredatın bazı amaçları: Öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek. Okuduklarından hareketle sorgulama, yorumlama ve değerlendirme yeteneklerini artırmak. Milli ve manevi değerleri edinmelerini sağlamak. Kültürel, bilimsel ve sanatsal etkinliklere ilgi duymalarını teşvik etmek.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    MEB öğretim programları kronolojisi nedir?

    MEB öğretim programlarının kronolojisi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tymm.meb.gov.tr; mufredat.meb.gov.tr.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024-2025 eğitim öğretim döneminde Türkçe dersinde 2024 İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024 İTDP) uygulanacaktır. 2024 İTDP, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Türkçe dersi öğretim programları, dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi öğrenme alanlarını içerir.

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şunlardır: Eğitim Programı: Okul içinde ve dışında planlı etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme-öğretme yaşantılarının tümüdür. Öğretim Programı: Eğitim programı içinde yer alan, öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasını kapsayan programdır. Ders Programı: Öğretim programı içinde var olan bir derste, o ders süresi içinde bireye kazandırılacakları gösteren, en ayrıntılı programdır. Müfredat Programı: 1950’li yıllara kadar kullanılan, daha sonra yerini eğitim programına bırakan program türüdür. Ayrıca, Posner'a göre öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılır: Resmi (Yazılı) Program: Otoritelerce belirlenen ve onaylanarak yazılı hale getirilen programdır. Uygulanan (Gerçekleşen) Program: Resmi programın öğretmen tarafından ders içinde işlenmesi ve gözlenebilen somut halidir. İhmal Edilen (Öğretisiz) Program: Resmi programın çeşitli nedenlerle öğretilmeyen kısmıdır. Örtük (Gizil) Program: Resmi programda yer almayan, yazılı olmayan ve açık olmayan programdır. Ekstra (Fazladan) Program: Okulun dışında yapılması planlanmış her türlü deneyim ve etkinliği kapsayan programdır.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir. Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır. İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir. Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar.

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programı arasındaki farklar nelerdir?

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır: Akıcı Okuma Kazanımları: 2006 ve 2009 programlarında akıcı okuma kazanımları daha fazla yer alırken, 2019 programında bu kazanımlar sadece prozodiye odaklanarak azaltılmıştır. Akıcı Yazma Kazanımları: 2006, 2009, 2015 ve 2019 programlarında akıcı yazmayla doğrudan ilgili bir kazanım bulunmamaktadır. Dil Becerileri: 2019 programı, 2005 programına göre daha sade bir şekilde düzenlenmiştir. Bu farklar, programların genel yapısı ve dil becerilerine verilen önem açısından belirgin değişiklikler olduğunu göstermektedir.