• Buradasın

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişti.
    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 20 Aralık 2024 tarihinde yaptığı açıklamada, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde geçme notunun 70'e yükseltildiğini duyurdu 1.
    Ayrıca, 2018 yılında Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı da güncellenerek yürürlüğe girdi 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları genellikle şu üniteleri içerir: Tiyatro: Cumhuriyet Dönemi'nden üç tiyatro örneği (trajedi, komedi, dram). Biyografi ve Otobiyografi: Cumhuriyet Dönemi'nden bir biyografi ve otobiyografi örneği. Mektup ve E-posta: Cumhuriyet Dönemi'nden bir özel ve bir edebî mektup, iki e-posta örneği. Roman: Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki roman örneği. Dil Bilgisi: Anlatım bozuklukları, imla ve noktalama çalışmaları. Bu konular, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi için örnek olarak verilmiştir. Edebiyat konuları birbirine bağlı olduğu için her konunun anlaşılması önemlidir.

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü hangi becerileri kazandırır?

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır: 1. Okuma ve Yazma Becerileri: Geniş bir okuma yükü içerir ve öğrencilerden edebi metinleri analiz etmeleri, eleştirel düşünmeleri ve akademik düzeyde yazmaları beklenir. 2. Eleştirel Düşünme ve Analitik Beceriler: Edebi ve dilbilimsel teorileri değerlendirme, argümanları analiz etme ve kendi tezlerini geliştirip savunma yeteneği kazandırır. 3. Sabır ve Detaylara Dikkat: Dil yapısının incelikleri ve edebi eserlerin katmanlı doğası, öğrencilerden detaylara karşı duyarlı olmalarını ve uzun süreli konsantrasyon gerektiren çalışmalar yapmalarını gerektirir. 4. Yaratıcılık ve Açık Fikirlilik: Edebiyat, farklı bakış açılarından eserleri yorumlama ve çeşitli yazınsal teknikleri kullanma imkanı sunar. 5. Yabancı Dil Bilgisi: Güncel araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşlarla iletişim kurabilmek için yabancı dil bilgisi edinimi teşvik edilir. 6. Kültürel ve Sosyal Beceriler: Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma ve bu etkinliklerin düzenlenmesinde rol alma yeteneği kazandırır.

    Türk Dili ve edebiyatı kazanımları kaç tane?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımları üç ana başlık altında toplanmıştır: Okuma, Yazma ve Sözlü İletişim.

    Türk Dili ve Edebiyatı 9. sınıf müfredatı değişti mi?

    Evet, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için Türk Dili ve Edebiyatı 9. sınıf müfredatı değişti. Yeni müfredatta, Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 9. sınıf konuları şu şekildedir: 1. Dönem: Giriş, Hikaye (Öykü), Şiir, Masal / Fabl, Roman. 2. Dönem: Tiyatro, Biyografi / Otobiyografi, Mektup / E-Posta, Günlük / Blog.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.