• Buradasın

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, Türk Dili ve Edebiyatı dersi öğretim programında önemli değişiklikler yapılmıştır 24.
    Bazı değişiklikler:
    • Tema Sayısı: Önceki programlarda her sınıf seviyesi için 8 tema yer alırken, yeni programda bu sayı 6'ya düşürülmüştür 24.
    • Dil Bilgisi Öğretimi: Dil bilgisi yerine "dil yapıları" ifadesi kullanılmış ve işlevsel dil bilgisi öğretimine geçilmiştir 24.
    • Metin Türleri: Hiper metin, infografik gibi yeni metin türleri müfredata dahil edilmiştir 2.
    • Edebi Eserler ve Analizler: Her dönem iki öğretim yılı boyunca toplam dört eser okunacak ve eleştirel film analizleri yapılacaktır 3.
    • Ölçme ve Değerlendirme: Sınıf içi ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, bilgi ve beceri bütünlüğünü dikkate alacak şekilde tasarlanmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Türk Dili ve edebiyatı kazanımları kaç tane?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımları üç ana başlık altında toplanmıştır: Okuma, Yazma ve Sözlü İletişim.

    Türk Dili ve Edebiyatı 9. sınıf müfredatı değişti mi?

    Evet, Türk Dili ve Edebiyatı 9. sınıf müfredatı değişmiştir. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için hazırlanan yeni müfredatta, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi şu ünitelerden oluşmaktadır: 1. dönem. 2. dönem. Yeni müfredat, öğrencilerin dil ve edebiyat becerilerini geliştirmenin yanı sıra, analitik düşünme ve kültürel birikimlerini zenginleştirme hedeflerini de içermektedir.

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü hangi becerileri kazandırır?

    Türk Dili ve Edebiyatı bölümü, öğrencilere çeşitli beceriler kazandırır: Dil ve edebiyat analizi: Metin çözümleme, edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. Yazılı ve sözlü iletişim: Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerileri. Eleştirel ve analitik düşünme: Düşünceleri söz ve yazı ile etkileyici bir biçimde ifade edebilme ve eleştirel okuma kabiliyeti. Kültürel farkındalık: Türk kültürü, gelenekleri ve tarihi hakkında bilgi sahibi olma. Bilgisayar kullanımı: Dil ve edebiyat uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme. Öğretim becerileri: Edebiyat kuramlarını öğretme ve çağdaş öğretim metotlarına hakim olma. Mezunlar, bu beceriler sayesinde eğitim, yayıncılık, medya, araştırma merkezleri ve kamu kurumları gibi çeşitli alanlarda çalışabilirler.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları genellikle şu üniteleri içerir: Tiyatro: Cumhuriyet Dönemi'nden üç tiyatro örneği (trajedi, komedi, dram). Biyografi ve Otobiyografi: Cumhuriyet Dönemi'nden bir biyografi ve otobiyografi örneği. Mektup ve E-posta: Cumhuriyet Dönemi'nden bir özel ve bir edebî mektup, iki e-posta örneği. Roman: Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki roman örneği. Dil Bilgisi: Anlatım bozuklukları, imla ve noktalama çalışmaları. Bu konular, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi için örnek olarak verilmiştir. Edebiyat konuları birbirine bağlı olduğu için her konunun anlaşılması önemlidir.