• Buradasın

    Meb görsel sanatlar öğretim programı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB Görsel Sanatlar Öğretim Programı, öğrencilerin görsel sanatlar alanında bilgi, beceri ve estetik bilinç kazanmalarını amaçlayan bir eğitim programıdır 13.
    Programın temel amaçları:
    • Görsel okuryazarlık ve estetik bilinci geliştirmek 13.
    • Sanatın doğası ve kökenini incelemeyi sağlamak 13.
    • Sanat eserlerini analiz etme ve değerlendirme yeteneği kazandırmak 13.
    • Sanatın diğer disiplinlerle ilişkisini kurabilmek 13.
    • Sanat alanında etik davranışlar sergilemeyi öğretmek 13.
    Program, üç ana öğrenme alanına dayanır:
    1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme 13.
    2. Kültürel Miras 13.
    3. Sanat Eleştirisi ve Estetik 13.
    Program, ilkokul 1. sınıftan ortaokul 8. sınıfa kadar uygulanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1 sınıf görsel sanatlar kazanımları kaç tane?

    1. sınıf Görsel Sanatlar dersi kazanımları 15 tanedir. Kazanımlar üç ana başlık altında toplanmıştır: 1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme. 2. Kültürel Miras. 3. Sanat Eleştirisi ve Estetik.

    1 sinif görsel sanatlar dersi kaç saat?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de 1. sınıf görsel sanatlar dersi 1 saat olarak planlanmıştır.

    4 sınıf görsel sanatlar dersi nasıl işlenir?

    4. sınıf Görsel Sanatlar dersi, "Görsel İletişim ve Biçimlendirme", "Kültürel Miras" ve "Sanat Eleştirisi ve Estetik" olmak üzere üç ana başlık altında işlenir. Bazı kazanımlar: Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Görsel sanat çalışmasını oluştururken biçimlendirme basamaklarını (beyin fırtınası, tasarım, eskiz) kullanır. Deneyimleri farklı fikirler, sanat formları ve kültürel temalarla ilişkilendirerek görsel sanat çalışması oluşturur. Görsel sanat çalışmasında kompozisyon birliğini oluşturmak için seçimler yapar. İki boyutlu yüzey üzerinde derinlik etkisi oluşturur. Kültürel Miras: Sanatçı ve zanaatkârın rollerini söyler. Türk kültürüne ve diğer kültürlere ait mimari yapıların belirgin özelliklerini karşılaştırır. Farklı kültürlerde yapılmış sanat eserlerinin genel özelliklerini karşılaştırır. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Soyut, gerçekçi ve figüratif sanat eserleri arasındaki farkları açıklar. Bir sanat eserini seçmesindeki tercih sebebini açıklar. Estetik tercihlerin kişilere göre nasıl değiştiğini ifade eder. İşleniş örnekleri: Vücudumuzdaki Tasarım: "Teşekkür Ederim Allah'ım" şarkısından yola çıkarak vücut organları üzerine resim yapma. Biçimlendirme: İsraf konusu üzerine, biçimlendirme basamaklarını içeren bir çalışma yapma. Ders işlenişinde, sanat elemanları (renk, doku, çizgi) ve tasarım ilkeleri (denge, oran, ritim) de ele alınır.

    4 sınıf görsel sanatlar dersi kaç saat?

    2023-2024 eğitim öğretim yılında, ilkokul 4. sınıfta Görsel Sanatlar dersi haftada 1 saat olarak işlenmektedir.

    Görsel sanatlar dersi için hangi materyaller kullanılır?

    Görsel sanatlar dersinde kullanılan bazı materyaller: Boya ve fırçalar: Akrilik boya, yağlı boya, suluboya, pastel boya, kuru boya, akrilik boya fırçası, sulu boya fırçası. Kağıt ve tuval: Farklı gramajlarda ve dokularda kağıt, 35x50 resim kağıdı, resim defteri, fon kartonu, 35x50 tuval. Kalemler: Resim kalemi, 2B-4B resim kalemi, siyah pilot kalem. Yapıştırıcılar: Tutkal, pirit yapıştırıcı, uhu tac patafix. Diğer malzemeler: Makas, 30 cm'lik cetvel, grapon kağıdı, ıslak mendil, plastik tabak. Heykel malzemeleri: Kil, taş, ahşap, metal, cam. Baskı teknikleri: Litografi, taş baskı, linolyum kesimi, serigrafi. Dijital araçlar: Fotoğraf makinesi, tablet, akıllı tahta. Gerçek nesneler ve örnekler: Sanatçı katalogları, tıpkıbasımlar, pazıl/bulmacalar, gerçek nesneler.

    2 sınıf görsel sanatlar dersi ne işlenir?

    2. sınıf görsel sanatlar dersinde işlenen bazı konular: Görsel iletişim ve biçimlendirme: Görsel sanat çalışmasını oluştururken karşılaşılan sorunlara çözüm bulma. Çalışmada ön ve arka plan, ölçü ve oran-orantı kullanımı. Hayallerden yola çıkarak çalışma oluşturma. Farklı yazılı kaynak, kavram ve temalardan esinlenme. Üç boyutlu çalışmalar yapma. Sanat elemanlarını (renk, form, çizgi, biçim/şekil) kullanma. Kültürel miras: Türk kültürüne ait mimari elemanları (cumbalı evler, kerpiç, avlu vb.) inceleme. Farklı kültürlere ait motifleri ve sembolik anlamları inceleme. Geleneksel Türk sanatlarını (ebru, minyatür, çini vb.) tanıma. Müze, sanat galerisi gibi yerlerin sanat açısından önemini anlama. Sanat eleştirisi ve estetik: Sanat eserlerinin konusunu söyleme. Kendi ve akranlarının çalışmalarındaki duygu ve düşünceleri yorumlama.

    Görsel Sanatlar dersinde hangi ölçme araçları kullanılır?

    Görsel Sanatlar dersinde kullanılan bazı ölçme araçları şunlardır: 1. Öz Değerlendirme: Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeleri için kullanılır. 2. Kontrol Listeleri: Öğrencinin sürece katılımını ve belirli davranışları ölçen listelerdir. 3. Derecelendirme Ölçekleri: Performansı çeşitli düzeyleriyle tanımlayan ve ölçütlerin ne dereceye kadar karşılandığını gösteren araçlardır. 4. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların bir koleksiyonudur. 5. Görüşme ve Gözlemler: Öğrencilerin kazanımları anlama düzeylerini değerlendirmek için kullanılır. 6. Performans ve Proje Ödevleri: Öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak ürün ortaya koymalarını değerlendirir. 7. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin sanatçılar, tarihi eserler veya kendi çalışmaları hakkında sözlü olarak cevapladıkları sorulardır.