Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 6), 31 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Bu tebliğ ile yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Envanter Defterinin Elektronik Defter Olarak Tutulması: e-Defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu bulunan mükelleflere, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere ihtiyari olarak “Envanter Defterlerini” e-Defter olarak tutabilme imkanı getirilmiştir. 2. Elektronik Defter Tutma Süreleri: Elektronik ortamda envanter defteri tutmaya başlama ve defterlerin oluşturma ve berat dosyalarının Başkanlık sistemine yükleme süreleri belirlenmiştir. 3. Defter Tutma Yükümlülüğü: Defter tutma yükümlülüğü bulunmayan dernek, vakıf, sendika, oda, birlik, federasyon, konfederasyon gibi mükellefler ile kurumlar vergisinden muaf olan kooperatifler ve iflas kararının devamı müddetince iflas halinde olan mükelleflerin e-Defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu bulunmamaktadır. 4. e-Defter Başvuru Şartları: e-Defter başvurularında e-Devlet şifresi temin edilme şartı getirilmiştir.