• Buradasın

    Elektronik defter genel tebliği sıra no: 1'de değişiklik yapılmasına dair tebliğ sıra no:6 yayımlanmıştır.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 6), 31 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanmıştır 14.
    Bu tebliğ ile yapılan bazı değişiklikler şunlardır:
    1. Envanter Defterinin Elektronik Defter Olarak Tutulması: e-Defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu bulunan mükelleflere, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere ihtiyari olarak “Envanter Defterlerini” e-Defter olarak tutabilme imkanı getirilmiştir 13.
    2. Elektronik Defter Tutma Süreleri: Elektronik ortamda envanter defteri tutmaya başlama ve defterlerin oluşturma ve berat dosyalarının Başkanlık sistemine yükleme süreleri belirlenmiştir 1.
    3. Defter Tutma Yükümlülüğü: Defter tutma yükümlülüğü bulunmayan dernek, vakıf, sendika, oda, birlik, federasyon, konfederasyon gibi mükellefler ile kurumlar vergisinden muaf olan kooperatifler ve iflas kararının devamı müddetince iflas halinde olan mükelleflerin e-Defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu bulunmamaktadır 13.
    4. e-Defter Başvuru Şartları: e-Defter başvurularında e-Devlet şifresi temin edilme şartı getirilmiştir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-defter hangi tebliğ ile yürürlüğe girdi?

    E-defter, "Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ" ile yürürlüğe girmiştir.

    Elektronik defter tebliğleri nerede yayınlanır?

    Elektronik defter tebliğleri, Resmi Gazete'de yayınlanır.

    E deftere geçiş için tebliğ yayınlandı mı?

    Evet, e-defter uygulamasına geçiş için tebliğ yayınlanmıştır. Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5), 8 Kasım 2024 tarihli ve 32716 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Bu tebliğ ile bilanço esasına göre defter tutmak zorunda olan tüm mükelleflerin, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren e-defter uygulamasına dahil olmaları zorunlu hale getirilmiştir.

    Elektronik defter genel tebliği nedir?

    Elektronik Defter Genel Tebliği, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 64. maddesinin dördüncü fıkrasında sayılan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasıyla ilgili usul ve esasları belirleyen tebliğdir. Bu tebliğ kapsamında yer alan bazı konular şunlardır: Defterlerin Oluşturulması: Defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak elektronik ortamda oluşturulur. Kapanış Onayı: Fiziki olarak defter tutmakta iken elektronik ortama geçiş yapan şirketler, kapanış onayını notere başvurarak yaptırır. Sistem Kullanımı: Defterlerin incelenmesi, ibrazı ve dijital ortamda saklanması için Bakanlık tarafından oluşturulan Sistemin kullanılması zorunludur. Yasal Sorumluluk: Defterlere yapılan kayıtların doğruluğu ve kayıt hataları gibi durumlardan şirket yönetim organı üyeleri ve yöneticiler sorumludur. 2025 yılı itibarıyla, bilanço esasına tabi tüm şirketler için elektronik defter kullanımı zorunlu hale gelmiştir.