• Buradasın

    Elektronik defter genel tebliği sıra no: 1'de değişiklik yapılmasına dair tebliğ sıra no:6 yayımlanmıştır.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 6), 31 Aralık 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanmıştır 124.
    Bu tebliğ ile yapılan bazı değişiklikler şunlardır:
    • Tanımlar: "Açılış Onayı" ve "Kapanış Onayı" tanımları, envanter defteri için ilk ve son günlere ilişkin olarak alınan elektronik defter beratı olacak şekilde değiştirilmiştir 125.
    • Mükellefler: Vergi Usul Kanunu'nun ilgili maddelerine göre defter tutma yükümlülüğü bulunmayan bazı mükelleflerin e-Defter uygulamasına dahil olma zorunluluğu kaldırılmıştır 125.
    • Envanter Defteri: Belirli koşullar altında mükelleflerin envanter defterini isteğe bağlı olarak e-Defter olarak tutabilmeleri sağlanmıştır 125.
    • İmza ve Yükleme Süreleri: E-Defter ve berat dosyalarının oluşturulması, imzalanması ve e-Defter uygulamasına yüklenmesi için yeni süreler belirlenmiştir 125.
    Tebliğ, 1 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girmiştir 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E deftere geçiş için tebliğ yayınlandı mı?

    Evet, e-deftere geçiş için tebliğ yayınlanmıştır. 14 Şubat 2025 tarihli ve 32813 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ” ile bazı şirketlerin ticari defterlerini elektronik ortamda tutmaları zorunlu hale gelmiştir. Tebliğ, 1 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    E-defter hangi tebliğ ile yürürlüğe girdi?

    E-defter, "Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ" ile yürürlüğe girmiştir.

    Elektronik defter tebliğleri nerede yayınlanır?

    Elektronik defter tebliğleri, Resmi Gazete ve mevzuat.gov.tr sitesinde yayınlanmaktadır. Resmi Gazete: 14 Şubat 2025 tarihli ve 32813 sayılı Resmî Gazete'de "İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ" yayımlanmıştır. mevzuat.gov.tr: Bu tebliğ ve diğer elektronik defter tebliğlerine mevzuat.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Elektronik defter genel tebliği nedir?

    Elektronik Defter Genel Tebliği, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ile 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu uyarınca tutulması zorunlu olan defterlerin elektronik ortamda oluşturulması, kaydedilmesi, muhafazası ve ibrazına ilişkin usul ve esasları düzenler. Bu tebliğ kapsamında: Elektronik defter (e-defter), şekil hükümlerinden bağımsız olarak Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünüdür. Elektronik defter beratı, elektronik ortamda oluşturulan defterlere ilişkin olarak, Başkanlık tarafından belirlenen standartlara uygun bilgileri içeren ve Başkanlık Mali Mührü ile onaylanmış elektronik dosyadır. Açılış onayı, hesap döneminin ilk ayına ilişkin olarak alınan elektronik defter beratıdır. Kapanış onayı, hesap döneminin son ayına ilişkin olarak alınan elektronik defter beratıdır. Ayrıca, 14 Şubat 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ" ile pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zorunlu hale getirilmiştir.