Buradasın
Bilançoda elektronik defter nasıl tutulur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bilançoda elektronik defter (e-Defter) tutmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Mali Mühür veya Elektronik İmza Edinmek: E-Defter kayıtları elektronik imza ile onaylanmalıdır 12.
- Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) Başvurmak: E-Defter kullanım izni için GİB sistemine kayıt olunmalıdır 12.
- Defterleri Belirlenen Formatta Oluşturmak: GİB'in belirlediği XML formatına uygun şekilde defterler oluşturulmalıdır 12.
- E-Defter Beratlarını GİB'e Göndermek: Berat dosyaları her ay belirlenen tarihlerde GİB'e yüklenerek işlem tamamlanmalıdır 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: