Buradasın
Bilançoda elektronik defter nasıl tutulur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bilanço esasına göre elektronik defter tutmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Sisteme Geçiş:
- Kuruluşundan itibaren elektronik ortamda defter tutacak şirketlerde defterler, ticaret siciline tescil ile birlikte eş zamanlı olarak Elektronik Ticari Defter Sistemi'nde (ETDS) oluşturulur 12.
- Fiziki ortamda defter tutarken elektronik ortama geçiş yapan şirketlerde, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde notere başvurularak kapanış onayı yaptırılır 12.
- Yetki Belirleme:
- Sistem kullanıcısı ve yetkileri, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından belirlenir 5.
- Defter Tutma:
- Kayıt ve Yükleme:
- Defterlere kaydedilecek işlemler, sistem kullanıcısı tarafından elektronik ortama yüklenir 5.
- Saklama ve İbraz:
- Sistem üzerinde oluşturulan defterler, şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir 5.
Elektronik defterlerin tutulması, kaydedilmesi, onaylanması, saklanması ve ibrazında kullanılacak yazılımın, Başkanlıktan uyumluluk onayı almış bir yazılım olması gerekir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: