Buradasın
Elektronik defter genel tebliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Elektronik Defter Genel Tebliği, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 64. maddesinin dördüncü fıkrasında sayılan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasıyla ilgili usul ve esasları belirleyen tebliğdir 1.
Bu tebliğ kapsamında yer alan bazı konular şunlardır:
- Defterlerin Oluşturulması: Defterler, şirketin ticaret siciline tescili ile birlikte eş zamanlı olarak elektronik ortamda oluşturulur 1.
- Kapanış Onayı: Fiziki olarak defter tutmakta iken elektronik ortama geçiş yapan şirketler, kapanış onayını notere başvurarak yaptırır 1.
- Sistem Kullanımı: Defterlerin incelenmesi, ibrazı ve dijital ortamda saklanması için Bakanlık tarafından oluşturulan Sistemin kullanılması zorunludur 13.
- Yasal Sorumluluk: Defterlere yapılan kayıtların doğruluğu ve kayıt hataları gibi durumlardan şirket yönetim organı üyeleri ve yöneticiler sorumludur 1.
2025 yılı itibarıyla, bilanço esasına tabi tüm şirketler için elektronik defter kullanımı zorunlu hale gelmiştir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: