Buradasın
Defter tutma dosyası nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Defter tutma dosyası hazırlama süreci, kullanılan sisteme ve defter türüne göre değişiklik gösterebilir.
Elektronik Defter (e-Defter) tutma sürecinde genel adımlar:
- Başvuru: edefter.gov.tr adresinde yer alan "Elektronik Defter Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi"nin imzalı aslı ile gerekli diğer belgelerin sunulması 3.
- Format ve Standartlar: Defterlerin, XBRL GL taksonomisine uygun olarak hazırlanması 4.
- Oluşturma ve Onaylama: Aylık dönemler itibarıyla defterlerin oluşturulması, NES veya Mali Mühürle zaman damgalı olarak imzalanması/onaylanması 13.
- Berat Dosyaları: Defterlere ait berat dosyalarının oluşturulması ve e-Defter uygulamasına yüklenmesi 13.
- Muhafaza ve İbraz: Başkanlıktan onaylı berat dosyalarının muhafaza edilmesi 13.
Defter-Beyan Sistemi gibi dijital sistemlerde ise gelir ve gider kayıtları elektronik ortamda gerçekleştirilir, defterler bu kayıtlardan hareketle oluşturulur ve saklanır 5.
Defter tutma sürecinde bir mali müşavirden destek alınması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: