• Buradasın

    DeğerlerEğitimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Üzüm üzümü baka baka kararıyor hangi hikaye?

    “Üzüm üzüme baka baka kararır” ifadesi, iki farklı hikayede yer almaktadır: 1. Çiftlik Hikayesi: Bu hikayede, iyi huylu iki tavşan, kötü huylu bir tavşanla arkadaşlık yapmaya başlar ve zamanla onlar da kötü davranışlar sergilemeye başlarlar. Sonunda, diğer tavşanların nasihatiyle bu arkadaşlığı bitirirler ve doğru yolda ilerlemeye devam ederler. 2. Bağ Hikayesi: Bu hikayede ise, Kemal Bey'in ihmal edilmiş bağı, yan taraftaki bakımlı bağa özenmeye başlar ve bu özenti nedeniyle üzümleri solgunlaşır ve kararır. Kemal Bey, bağının durumunu iyileştirmek için çaba gösterir ve sonunda bağı da verimli hale gelir.

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: 1. Akıl Yürütme ve Mantıklı Olma: Bireylerin değerleri, yaşam normlarına ve kişisel tercihlerine uygun olup olmadığını analiz ederek mantıklı bir şekilde değerlendirmeleri. 2. Empati Kurma: Bireylerin duygusal dünyalarına girip etkili iletişim kurabilmek için empati yapmaları. 3. Benlik (Öz) Saygısı Geliştirme: Bireylerin kendilerini değerli hissetmeleri, yeteneklerini ve başarılarını ortaya koyabilmeleri. 4. İş Birliği Geliştirme: Akademik başarıyı artırmak ve değerlere ilişkin tutumları geliştirmek için iş birliği içinde olmaları. Ayrıca, değerler eğitimi şu hedefleri de içerir: - Toplumsal, kültürel ve evrensel değerleri kazandırmak. - Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

    Kök Değerler hangi aylarda işlenecek?

    Kök değerler, öğretim programlarında yer alan "Değerler Eğitimi - Öğretim Programlarında Yer Alan Kök Değerler Temalı Etkinlik Kitabı" kapsamında eğitim öğretim yılı içerisinde işlenmektedir. Uygulama takvimi her yıl değişebileceğinden, kesin aylar için ilgili yılın kılavuzuna bakmak gerekmektedir.

    Can Kardeşlerin konusu nedir?

    "Can Kardeşler" serisinin konusu, Kübra ile Kağan'ın okulda, evde ve mahallede yaşadıkları maceralar etrafında döner. Bu seri, çocuklara kardeş sevgisi, paylaşmanın güzelliği, hoşgörü, misafirperverlik, dürüstlük, büyüklere saygı ve arkadaş seçiminin önemi gibi değerleri aktarmayı amaçlar.

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları nelerdir?

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları şunlardır: 1. Saygı: Başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına saygı göstermek. 2. Sevgi: Sevgi dolu bir iletişim kurmak ve çevresindekilere şefkat göstermek. 3. Dürüstlük: Doğruyu söylemek ve davranışlarında açık olmak. 4. Sorumluluk: Kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek. 5. Paylaşma: Sahip olduklarını başkalarıyla paylaşmak. 6. Adalet: Herkese eşit davranmak ve adil olmak. 7. Yardımseverlik: İhtiyacı olanlara yardım etmek. Ayrıca, empati, iş birliği, sabır ve hoşgörü gibi değerler de bu eğitim kapsamında kazandırılmaya çalışılır.

    Dostluk ve sevgi nedir pano?

    Dostluk ve sevgi temalı pano için aşağıdaki unsurlar kullanılabilir: 1. Tasarımlar: Dostluk ve sevgiyi simgeleyen şirin figürler, el ele tutuşan çiftler, sarılan dostlar gibi tematik posterler ve resimler. 2. Mesajlar: Sevgi, arkadaşlık, güven ve sıcaklık gibi temaları işleyen anlamlı mesajlar. 3. Renkler: Pastel ve canlı renklerin harmanlandığı zarif bir renk paleti. 4. Materyal: %100 MDF malzemeden üretilmiş dayanıklı posterler. 5. Montaj: Çift taraflı bantlarla kolay montaj imkanı. Ayrıca, değerler eğitimi kapsamında vefa ve sevginin önemini vurgulayan panolar için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: - Vefa konulu değerler eğitimi panosu çalışmaları. - Sevgi temalı değerler eğitimi materyalleri (karikatürler, şiirler, afişler).

    Okul öncesinde hangi değerler öğretilir?

    Okul öncesinde çocuklara öğretilen temel değerler şunlardır: 1. Sevgi: Sevgi dolu bir iletişim kurmak ve çevresindekilere şefkat göstermek. 2. Saygı: Başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına saygı göstermek. 3. Dürüstlük: Doğruyu söylemek ve davranışlarında açık olmak. 4. Sorumluluk: Kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek. 5. Paylaşma: Sahip olduklarını başkalarıyla paylaşmak. 6. Adalet: Herkese eşit davranmak ve adil olmak. 7. Yardımseverlik: İhtiyacı olanlara yardım etmek. Bu değerler, çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek ve toplumla uyumlu bireyler olmalarını sağlamak amacıyla öğretilir.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değerler eğitimi, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde şekillenecektir. Bu kapsamda: 1. Değerlerin Tanıtılması: Öğrenciler, yaşadıkları bölgede kabul görmüş ve değerler eğitimi açısından rol model olabilecek şahsiyetleri tanıyacaklardır. 2. Yerel Hikayelerin Kullanımı: Kök değerler, yerel hikayeler, masallar ve diğer anlatılar aracılığıyla öğrencilere aktarılacaktır. 3. Hikaye Yazma ve Canlandırma: Öğrenciler, kök değerlerle ilgili hikayeler yazacak ve bu hikayeleri drama ve canlandırma çalışmaları ile sahneleyeceklerdir. 4. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Değerler, öğretim programlarının diğer ögeleriyle, becerilerle ve alan içeriğiyle ilişkilendirilerek programa kaynaşık bir şekilde işlenecektir.

    365 hikaye her gün ne anlatıyor?

    "365 Hikaye" kitabı, her gün için yepyeni ve eğlenceli bir hikaye anlatmaktadır. Kitap, toplamda 365 kısa hikayeden oluşmakta ve çocuklara sevgi, saygı, yardımseverlik, dürüstlük, sabır, paylaşmak, affetmek, çevre sevgisi, büyükleri saymak gibi güzel davranışları öğretmeyi amaçlamaktadır.

    Keloğlan Devler Ülkesi tersten ne anlatıyor?

    Keloğlan ve Devler Ülkesi masalı, tersten anlatıldığında, cesaretin ve zekanın zor durumlarda nasıl başarı getirdiği mesajı öne çıkar. Hikaye, Keloğlan'ın devlerin yaşadığı ülkeye giderek köyünü kurtarmak için verdiği mücadeleyi ve bu süreçte karşılaştığı zorlukları aşmasını anlatır.

    Değerler kulübü 1 dönem sonu faaliyet raporu nasıl hazırlanır?

    Değerler Kulübü 1. Dönem Sonu Faaliyet Raporu hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek önerilir: 1. Giriş ve Amaç: Kulübün tanıtımı ve döneminin amaçlarının belirtilmesi. 2. Gerçekleştirilen Faaliyetler: Dönem boyunca yapılan etkinliklerin detaylı olarak listelenmesi. Bu etkinlikler arasında: - Değerler eğitimi konulu öğretmenler kurulu toplantısı ve yıllık çalışma planının hazırlanması. - Sınıf içi ve sosyal etkinliklerin planlanması. - Aileye yönelik çalışmaların ve materyal seçiminin yapılması. 3. Kaynak Kullanımı: Etkinliklerde kullanılan materyallerin, filmlerin, belgesellerin ve slaytların belirtilmesi. 4. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Dönem sonunda yapılan çalışmaların öğrenciler ve öğretmenler tarafından değerlendirilmesi, bir sonraki dönem için iyileştirme önerilerinin sunulması. 5. Sonuç: Dönem faaliyetlerinin özetlenmesi ve kulübün hedeflerine ulaşmadaki başarısının değerlendirilmesi. Rapor, kulüp danışmanı ve okul müdürü tarafından onaylanmalıdır.

    Küçük Kurbağa'nın hikayesi nedir?

    Küçük Kurbağa'nın iki farklı hikayesi bulunmaktadır: 1. Sabır ve Azim Hikayesi: Bu hikayede, Miskin adında meraklı bir küçük kurbağa, göldeki en büyük taşın üstüne çıkıp çok uzağa atlamayı denemek ister. 2. Orman Macerası Hikayesi: Bu hikayede, Rıfkı adında bir kurbağa, ormandaki diğer hayvanların maceralarını dinleyerek meraklanır.

    Pamuk prenses ve yedi cüceler ne anlatmak istiyor?

    "Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler" masalı, sadakat, yardımseverlik ve doğruluğun önemini anlatır. Konu özeti: Kötü kalpli üvey annesi tarafından öldürülmek istenen Pamuk Prenses, ormana kaçar ve yedi cücenin yaşadığı evde saklanır. Bu masal, iyilik ve adaletin zaferini simgeler ve çocuklara gerçek aşkın her türlü zorluğun üstesinden gelebileceğini öğretir.

    4 tane masal değeri nedir?

    Masalların çocuklara kazandırdığı dört temel değer şunlardır: 1. İyilik ve Yardımlaşma: Masallar, iyi karakterlerin başkalarına yardım ederek kazandığını göstererek iyiliğin değerini vurgular. 2. Dürüstlük ve Adalet: Yalan söylemenin veya hile yapmanın kötü sonuçlara yol açtığını, dürüst ve adaletli olmanın en iyi yol olduğunu anlatır. 3. Cesaret ve Kendi Gücüne Güvenme: Kahramanların korkularıyla yüzleşmeyi ve zorluklara karşı cesur olmayı öğretir. 4. Sabır ve Azim: Hedeflere ulaşmak için sabırlı ve azimli olmanın gerekliliğini anlatır.

    Değerlerin doğrudan öğretimi yaklaşımı nedir?

    Değerlerin doğrudan öğretimi yaklaşımı, ahlaki değerlerin doğrudan öğretmen tarafından anlatılması, örneklendirilmesi ve öğrencinin anlamasının sağlanması esasına dayanır. Bu yaklaşımda: Hikayeler, öyküler ve çeşitli metinler kullanılır. Soru-cevap ve örneklerle öğrencinin değerleri anlaması hedeflenir. Telkin yöntemi ile öğrencilerin belirli değerleri benimsemeleri sağlanır. Bu yaklaşım, özellikle ilköğretim seviyesindeki öğrencilere değer kazandırmada tercih edilir.

    Tembel ayşe oyunu ne anlatıyor?

    "Tembel Ayşe" oyunu, çocuklara tembellik ve çalışkanlık arasındaki farkları eğlenceli bir dille anlatmaktadır. Oyunda ayrıca sağlıklı yaşam ve temizliğin önemi de vurgulanmaktadır.

    İlkokulda hangi atasözleri öğretilir?

    İlkokulda öğretilen bazı atasözleri şunlardır: 1. Ağaç yaşken eğilir: Çocukların küçük yaşlarda eğitilmesi gerektiğini vurgular. 2. Damlaya damlaya göl olur: Küçük birikimlerin zamanla büyük sonuçlar doğurabileceğini anlatır. 3. İyilik yap denize at, balık bilmezse Halik bilir: İyilik yapmanın karşılık beklemeden yapılması gerektiğini ifade eder. 4. Sakla samanı, gelir zamanı: Gereksiz görünen şeylerin bile bir gün işe yarayabileceğini anlatır. 5. Acele işe şeytan karışır: Aceleyle yapılan işlerin genellikle hatalı olacağını anlatır. 6. Bir elin nesi var, iki elin sesi var: Birlikte çalışmanın ve işbirliğinin önemini vurgular. 7. Düşmez kalkmaz bir Allah: Herkesin hata yapabileceğini ve zor durumlarla karşılaşabileceğini ifade eder. 8. Göz var nizam var: Her işin bir düzeni ve kuralı olduğunu anlatır. 9. Her işin başı sağlık: Sağlığın her şeyden önemli olduğunu vurgular. 10. İki karpuz bir koltuğa sığmaz: Bir kişinin aynı anda birden fazla işi yapamayacağını anlatır.

    Değerler eğitiminde vatanseverlik nasıl kazandırılır?

    Değerler eğitiminde vatanseverlik kazandırmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: 1. Bayrak ve İstiklal Marşı: Türk bayrağı ve İstiklal Marşı'nın tanıtılması, bayrağa hürmetin ve manevî değerinin öğretilmesi. 2. Tarihî Kahramanlar: Mustafa Kemal Atatürk, Seyit Onbaşı, Nene Hatun gibi tarihi kahramanların hikayelerinin anlatılması ve okutulması. 3. Müze Ziyaretleri: Müzelerde bulunan nesnelerin eski ve yeni hallerini görerek zaman içindeki değişimlerin fark ettirilmesi. 4. Sınıf İçi Etkinlikler: Atatürk ve vatan sevgisi konusunda etkinliklerin bulunması, milli mücadele ile ilgili etkinliklerin yapılması. 5. Aile Eğitimleri: Ailelere yönelik vatanseverlik konusunda eğitimler verilmesi ve broşürler hazırlanması. 6. Çizgi Filmler ve Edebi Ürünler: Vatanseverlik değerinin çizgi filmler ve edebi ürünler aracılığıyla somut hale getirilmesi.

    Nasrettin Hocanın 3 tane fıkrası nedir ilkokul?

    Nasrettin Hoca'nın ilkokul düzeyinde anlatılabilecek üç fıkrası: 1. Ye Kürküm Ye. 2. Parayı Veren Düdüğü Çalar. 3. İpe Un Sermek.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan bir dizi usul ve esas belirler. Bu yönergenin ana amaçları şunlardır: 1. Evrensel ve toplumsal değerlerin eğitim öğretim süreçlerine etkin bir şekilde dahil edilmesi. 2. Öğrencilerin duygusal ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi, onların sadece bilgi edinmekle kalmayıp, bu bilgileri problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerilerle ilişkilendirebilmeleri. 3. Değerlerin davranışa dönüştürülmesi, öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması. Yönergeye göre, bu amaçlar doğrultusunda okullarda Değerler Eğitimi Yürütme Kurulları oluşturulur ve bu kurullar süreci yönetir.