• Buradasın

    Özel gereksinimli çocuklarda değerler eğitimi ne zaman başlamalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinimli çocuklarda değerler eğitimi erken yaşlarda başlamalıdır. Değerler eğitimi, çocukların sosyal becerilerini geliştirmeleri, empati kurmaları ve topluma uyum sağlamaları için önemlidir 5.
    • Ailede Değerler Eğitimi: Çocuklar, anne ve babalarının davranışlarından etkilenir ve onların sergilediği tutumları örnek alır 35. Bu nedenle, değerler eğitimi ailede başlamalıdır 5.
    • Okul Öncesi Dönem: Çocukların zihinsel ve duygusal gelişimlerinin hızlandığı bu dönemde değerler eğitimi büyük önem taşır 5. Bu dönemde çocuklar öğrenmeye daha açıktır ve kavramları daha kolay benimser 5.
    Değerler eğitimi, çocuğun genel eğitim içinde bireysel gelişim özelliklerine göre nasıl daha fazla yararlanabileceği düşünülerek, özel gereksinimli çocuklar için bireysel eğitim programlarıyla desteklenmelidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi temel değerler eğitimi kaç yaş?

    Okul öncesi temel değerler eğitimi, 3-6 yaş arasındaki çocukları kapsar.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Özel eğitim içinde dışında ne zaman öğretilir?

    Özel eğitim, ihtiyaç duyan çocuklar için okul öncesi dönemde zorunlu olarak öğretilir. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için şu durumlarda da eğitim hizmetleri sunulur: - Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim: Bu bireyler, akranlarıyla tam veya yarı zamanlı olarak aynı sınıfta eğitim alabilirler. - Özel eğitim sınıfları: Ayrı bir sınıfta eğitim almalarına karar verilen öğrenciler için açılır. - Açık öğretim okulları: İlköğretim veya ortaöğretim programlarını takip eden ancak öğrenimlerini tamamlayamayanlar için. - Yaygın eğitim hizmetleri: Mesleki, teknik, sosyal veya kültürel alanlarda bilgi ve becerilerle donatılması amacıyla. - Uzaktan eğitim: Örgün eğitim hizmetinden doğrudan yararlanamayacak öğrenciler için.

    Özel gereksinimli öğrencilere destek eğitim nasıl verilir?

    Özel gereksinimli öğrencilere destek eğitim, çeşitli şekillerde verilebilir: Destek Eğitim Odası (Kaynak Oda). İşbirliği ile Öğretim. Özel Eğitim Danışmanlığı. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığı, özel gereksinimli çocukların ailelerine rehberlik etmek amacıyla "Aile Eğitimi Kitap Seti" yayımlamıştır.

    Okul öncesi değerler eğitimi kaç ay sürer?

    Okul öncesi değerler eğitimi, genellikle 3-6 yaş arasındaki çocukları kapsar ve bu süre, çocukların gelişim seviyelerine göre değişiklik göstermez. Değerler eğitimi, çocukların anlama ve öğrenme becerilerinin geliştiği bu dönemde başlar ve sürekli olarak devam eder. Özetle: - 36-48 ay: 3-4 yaş - 48-60 ay: 4-5 yaş - 60-72 ay: 5-6 yaş Bu yaş aralıklarında çocuklar, değerler eğitimini sürekli olarak alırlar ve belirli bir ay sınırı yoktur.

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: Toplumsal uyum ve huzur: Değerler eğitimi, empati, hoşgörü ve sorumluluk gibi değerleri kazandırarak toplumsal dayanışmayı artırır ve huzurlu bir ortam oluşturur. Bireysel gelişim: Bu eğitim, bireylerin sosyal becerilerini geliştirir, duygusal zekâlarını artırır ve kendi değerlerini keşfetmelerine yardımcı olur. Akademik başarı: Değerler eğitimi alan çocukların akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmektedir. Kültürel değerlerin korunması: Kültürel değerlerin nesilden nesile aktarılmasını sağlar, böylece toplumların kimliklerini ve özgün yaşam biçimlerini korumalarına imkan tanır. Ahlaki bilinç: Bireylerin doğru ile yanlışı ayırt etmelerini sağlar, ahlaki kararlar almalarına yardımcı olur.

    P4C özel gereksinimli çocuklarda nasıl kullanılır?

    P4C (Philosophy for Children) özel gereksinimli çocuklarda, onların eleştirel, yaratıcı, işbirlikçi ve özenli düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılabilir. P4C yönteminde, özel gereksinimli çocuklar için aşağıdaki uygulamalar önerilmektedir: 1. Felsefi içerikli uyaranlar: Hikayeler, romanlar, videolar, görseller veya müzikler gibi felsefi bir meseleye dikkat çeken materyaller kullanılır. 2. Kolaylaştırıcı rolü: Öğretmenler, çocuklara anlamaları gereken anlamı söyleyen didaktik uzmanlar olmak yerine, ortak bir sorgulayıcı olarak hareket ederler. 3. Diyalog ve tartışma: Çocuklar, kolaylaştırıcı ve diğer katılımcılarla birlikte felsefi konuları tartışır, sorular sorar ve kendi düşüncelerini ifade ederler. 4. Bireysel ve grup çalışmaları: Özel gereksinimli çocukların, derslerden ve kitaplardan not alma, çalışmalarını düzenleme ve grup etkinlikleri gibi konularda bilgi ve beceri kazanmaları sağlanır. Bu yöntem, özel gereksinimli çocukların eğitim süreçlerine aktif katılımını ve akranlarıyla işbirliği içinde öğrenmelerini teşvik eder.