• Buradasın

    MilliDeğerler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İnegöl yılbaşı neden yasak?

    İnegöl'de yılbaşı kutlamalarının yasak olmasının nedeni, Millî Eğitim Bakanlığı'nın devlet okullarında yılbaşı, Noel ve benzeri kutlamaları milli ve kültürel değerlere uygunluk gerekçesiyle yasaklamasıdır. Ayrıca, İnegöl Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, yılbaşı öncesi alkollü lokanta ve alkol satışı yapılan işyerlerine yönelik denetimler gerçekleştirerek genel düzen ve tertibi sağlamaktadır.

    3'lü milli levha nedir?

    Üçlü milli levha, okullarda ve eğitim kurumlarında kullanılan, üzerinde Atatürk posteri, İstiklal Marşı ve bayrak görselinin bulunduğu bir levhadır. Özellikleri: Boyutlar: Genellikle 45x90 cm boyutlarındadır. Malzeme: Ahşap, alüminyum, PVC veya çıtalı malzemelerden imal edilir. Yüzey: Laminasyon kaplı olup, poster baskısı yapılmıştır. Çerçeve: Ahşap, alüminyum veya PVC çerçeve ile çevrilidir. Üçlü milli levha, aynı zamanda "milli levha seti", "milli levha takım" veya "milli levha set" olarak da adlandırılır.

    Cadılar Bayramı 2 neden yasaklandı?

    Cadılar Bayramı'nın neden yasaklandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'nın özel okullar yönetmeliğinde yaptığı değişiklikle, milli ve kültürel değerlere aykırı, öğrencilerin psikososyal gelişimlerine katkı sağlayamayacak etkinlikler yasaklanmıştır. Cadılar Bayramı'nın yasaklanma nedenlerinden biri, bu tür etkinliklerin çocukların pedagojik gelişimini olumsuz etkilemesi olarak belirtilmiştir.

    Cadılar Bayramı 4 neden yasaklandı?

    Cadılar Bayramı'nın yasaklanma nedenleri arasında milli ve manevi değerlere aykırılık ve öğrencilerin psikososyal gelişimine katkı sağlamama bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın özel okullar yönetmeliğinde yaptığı değişiklikle, bu tür kutlamaların özel okullarda gerçekleştirilmesi yasaklanmıştır. Cadılar Bayramı'nın yasaklanma sebepleri arasında, özellikle küçük yaştaki çocuklara korkunç kostümler giydirilmesi ve bu tür etkinliklerin pedagojik olarak uygun olmaması da yer almaktadır.

    Gençli̇ğe Hi̇tabe'de hangi konular var?

    Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi'nde yer alan başlıca konular: Vatanın bağımsızlığı. Cumhuriyetin korunması. Zorluklarla mücadele ruhu. Milli birlik ve beraberlik. Bağımsızlık ve özgürlük değerleri. Gençlere güven ve sorumluluk. Hitabe, toplamda 15 cümleden oluşur ve "Ey Türk gençliği!" ile başlayıp "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!" diye biter.

    Mehmet Akif Ersoy'un Safahat kitabı neden önemli?

    Mehmet Akif Ersoy'un Safahat kitabı, aşağıdaki nedenlerden dolayı önemlidir: Dönemin sosyal ve siyasi hayatına ayna tutması. Toplumsal sorunlara dikkat çekmesi. Çözüm önerileri sunması. Milli duyguları yansıtması. Edebi bir metin olması. Ayrıca, İstiklal Marşı, Safahat kitabında yer almaz; çünkü Mehmet Akif, bu marşı milletin eseri olarak kabul eder ve kendisine teklif edilen telif hakkını reddeder.

    Evrensel ve milli değerlerimiz nelerdir?

    Evrensel değerler şunlardır: Adalet; Özgürlük; Barış; İnsan hakları. Milli değerler ise şunlardır: Dil ve edebiyat; Tarihi değerler (önderler ve önemli olaylar); Gelenek ve görenekler (bayramlar); Sanat ve müzik; Dini inançlar (ibadetler ve dini günler); Aile bağları. Ayrıca, toplumun yapısına uygun din, adalet, gelenek, görenek, dil ve kültür de milli-manevi değerler arasında yer alır.

    Sayipsiz dizisi neden yayınlanmadı?

    Sahipsizler dizisinin yayınlanmama nedeni, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından uygulanan cezalardır. Dizide yer alan şiddet içeren sahneler nedeniyle Sahipsizler dizisine 2024 Kasım ayında "2 kez program durdurma" ve "yüzde 3 idari para" cezası verilmiştir. Bu kapsamda, Sahipsizler dizisinin yeni bölümleri 8 Ocak 2025 ve 15 Ocak 2025 tarihlerinde yayınlanmamıştır. Sahipsizler dizisinin 2. sezonunun Eylül-Ekim 2025 arasında Star TV ekranlarında olması beklenmektedir.

    Nurettin Topçu'nun ideal okulu nedir?

    Nurettin Topçu'nun ideal okulu, "Milli Mektep" olarak adlandırdığı, devletin okulu niteliğindedir. Topçu'nun ideal okulunun bazı özellikleri: Mabet olarak okul: Topçu, okulu mabet gibi kutsal bir yer olarak görür. Öğrenme ve çıraklık: Okul, öğrenme ve özellikle yaparak öğrenme yeridir; bu süreçte usta bilgi ve becerilerini aktarırken, çırak bunları tekrar eder. Hayatın her alanında eğitim: Aile, din, ahlak, sanat, devlet gibi alanlar da dahil olmak üzere, hayatın her sahası bir eğitim yeridir. Milli kimlik: Okul, milletin karakteristik özelliklerini yansıtan bir değişim ve dönüşüm merkezi olmalıdır. Disiplin ve otorite: Okul, ilmi ve ahlaki otoriteye dayalı bir disiplinle yönetilmelidir.

    Milli değerler kaça ayrılır?

    Milli değerler, iki ana kategoriye ayrılır: 1. Milli değerler: Dil ve edebiyat. Tarihi değerler (önderler ve önemli olaylar). Gelenek ve görenekler (bayramlar). Sanat ve müzik. Dini inançlar (ibadetler ve dini günler). Aile bağları. 2. Manevi değerler: Ahlak (dürüstlük, saygı, yardımseverlik). Toplum içindeki davranışlar (sorumluluk sahibi olmak, komşuluk ilişkileri). Ayrıca, Cesur ve arkadaşları (2018) tarafından geliştirilen “değerler skalası” çalışmasında milli-manevi değerler, “geleneksel değerler” faktöründe yer almaktadır. Milli değerlerin tanımı, bireyin, sınıfın, topluluk ve kitlenin bulunduğu yere ve siyasal tercihlere göre değişebilmektedir.

    Mehmet akif dilimizi nasıl korumuştur?

    Mehmet Akif Ersoy, dilde arılaşmadan yana olan tutumunu her şiirinde biraz daha yalın bir söyleyişi benimseyerek Türkçeyi korumuştur. Ayrıca, halk dilinin, ağız özelliklerinin ve argo gibi yansımalarının hemen her çeşidiyle birlikte şiirlerinde yer vermesi de Türkçenin korunmasına katkı sağlamıştır. Mehmet Akif'in dil konusundaki görüşleri arasında, Arapça ve Farsça gramer kurallarının kullanılmaması, bu kurallarla yapılan tamlamaların kaldırılması ve Arapça kelimelerin Türkçede söylendikleri gibi yazılması gibi ilkeler de bulunmaktadır. Ancak, Mehmet Akif'in Türkçeyi nasıl koruduğuna dair daha detaylı bir değerlendirme için onun tüm eserlerinin dil ve üslup yönünden kapsamlı bir şekilde incelenmesi gerektiği de belirtilmektedir.

    Vatanseverlik değerler eğitimi nedir?

    Vatanseverlik değerler eğitimi, bireylere vatan sevgisi ve bağlılığını aşılamayı amaçlayan bir eğitim sürecidir. Bu eğitim, genellikle şu unsurları içerir: Temel bilgilerin kazandırılması. Duygusal bağın geliştirilmesi. Davranışsal bilincin artırılması. Tarihi kahramanların tanıtılması. Vatanseverlik değerler eğitimi, ilk olarak ailede başlar ve okulda devam eder.

    F4 savaş uçağı neden sergileniyor?

    F-4 savaş uçaklarının sergilenmesinin birkaç nedeni vardır: Tarihi ve stratejik önem: F-4 Phantom II, uzun hizmet geçmişi ve Türk Hava Kuvvetleri'ndeki önemli rolüyle tarihi bir geçmişe sahiptir. Modernizasyon ve bakım: Sergilenen uçaklar, modernizasyon ve bakım çalışmalarının görünürlüğünü sağlar. Eğitim ve tanıtım: F-4'ler, pilot eğitimi ve hava şehitlerini anma gibi etkinliklerde kullanılarak genç nesillere havacılık sevgisi kazandırmayı hedefler. Turistik ve kültürel değer: Bazı F-4'ler, turistik yerlerde sergilenerek yerel halkın ve ziyaretçilerin ilgisini çeker.

    Milli değerler neden önemlidir 2.sınıf?

    Milli değerler, ikinci sınıf öğrencileri için önemlidir çünkü: Toplumsal birliği ve aidiyet duygusunu güçlendirir. Kültürel mirası korur. Ahlaki ve ruhsal gelişime katkıda bulunur. Gelecek nesillere aktarılır. Bu değerler, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal düzeyde gelişimlerine katkıda bulunur.

    Kazım Karabekirin 4 temel ilkesi nedir?

    Kazım Karabekir Paşa'nın dört temel ilkesi şunlardır: 1. Eğitim ve Terbiye: Karabekir'e göre, huzuru, mutluluğu ve refahı yakalayabilmenin yolu, gençlik için tahsil ve terbiye; halk için ise bilgi ve terbiyedir. 2. Toplumsal Kalkınma: Toplumsal kalkınmanın sağlanabilmesi için halka önderlik etmek ve halkla bütünleşmek, aydınların temel sorumluluğudur. 3. Milli ve Ahlaki Değerler: Çocukların eğitiminde milli ve manevi değerlere yer verilmeli, ahlaki öğelere önem verilmelidir. 4. Pratik Eğitim: Eğitimin sadece teorik değil, aynı zamanda pratik bir temele de dayanması gerektiği inancı.

    Bayramlarımız milli birlik ve beraberlik açısından neden önemlidir?

    Bayramlar, milli birlik ve beraberlik açısından önemlidir çünkü: Toplumun farklı kesimlerini bir araya getirir. Milli bilinç ve aidiyet duygusunu güçlendirir. Tarihsel ve kültürel mirasın korunmasına yardımcı olur. Yardımlaşma ve dayanışmayı artırır. Kırgınlıkları ve küslükleri sona erdirir.

    Okullarda şeref köşesi nasıl olmalı?

    Okullarda şeref köşesi, milli değerleri ve bağımsızlığı simgeleyen unsurlarla donatılmalıdır. Şeref köşesinde bulunması gerekenler: Türk bayrağı; Atatürk'ün resmi; İstiklal Marşı; Gençliğe Hitabe. Bu köşe, öğrencilere vatan sevgisini, bağımsızlığı ve Atatürk'ün değerlerini hatırlatmalı, saygıyla korunmalı ve temiz tutulmalıdır. Ayrıca, eğitim kurumlarında şeref köşesi, öğrencilerin başarılarını sergilemek için de kullanılabilir.

    Bir toplumun yaşayışı örf ve adetleri sanatı üretimi ve bilgisi kültürü oluşturur kültürün içinde neredeyse her şey vardır bizim kültürümüz gerçekten çok zengindir toplumlar kendi kültürlerini yaşayarak gelecek nesillere aktarırlar böylece toplumlara sahip olduğu kültürel zenginliği ayakta tutarlar bu konuda Atatürk Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür diyerek milli kültürümüzün önemine değinmiştir.

    Bir toplumun yaşayışı, örf ve adetleri, sanatı, üretimi ve bilgisi kültürü oluşturur ve kültür, toplumun sosyal yapısına yön veren ve o topluma kişilik kazandıran ortak davranışlardır. Kültürün unsurları: dil; din; gelenek ve görenekler; sanat; dünya görüşü; tarih. Atatürk'ün milli kültüre verdiği önem: "Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür" sözü ile milli kültürün bir devleti ayakta tutan güç olduğunu ifade etmiştir. "Milli kültürün her çığırda açılarak yükselmesini Türk Cumhuriyeti’nin temel dileği olarak temin edeceğiz" diyerek milli kültürün geliştirilmesini hedeflemiştir. Toplumların kendi kültürlerini yaşatması: Milli kültür, kuşaktan kuşağa aktarılan bir sosyal mirastır ve varlığını ve canlılığını bu yolla sürdürebilir. Eğitim, gelenekler, din, dil, sanat, edebiyat ve folklor gibi unsurlar kültürü aktarma araçlarıdır.

    Tarih yazan çocuklar projesi nedir?

    Tarih Yazan Çocuklar Projesi, tarihi ve kültürel değerlerin ilkokul çağındaki çocuklara rol model olarak benimsetilmesi amacıyla gerçekleştirilen bir eğitim ve kültür hareketidir. Projenin bazı amaçları: Öğrencilerin, değerlerimizi özümsemiş kahramanları tanımasını ve rol model edinmesini sağlamak. Tarihi kahramanların, öğrencilerin hayatlarında ilham kaynağı olmasını sağlamak. Tarih şuuruna sahip, başarılı ve ahlaklı bir nesil yetiştirmek. Proje kapsamında: Milli değerlere hizmet eden 100 tarihi kahramanın kitapları okutulmaktadır. Drama ve canlandırma çalışmaları yapılmaktadır. Mektup yazma, resim yapma yarışmaları ve sergiler düzenlenmektedir. Proje, farklı belediyeler ve eğitim kurumları tarafından çeşitli illerde uygulanmaktadır.

    Yurtsever bir öğrenci ne yapar?

    Yurtsever bir öğrenci, ülkesine karşı çeşitli sorumluluklar üstlenir: Eğitim: İyi bir eğitim alarak ülkesine faydalı bir birey olmayı hedefler. Çevre ve doğa: Çevreyi temiz tutar, doğal kaynakları korur ve israftan kaçınır. Toplumsal uyum: Milli değerlere saygı gösterir, kültürel mirası korur ve toplumun huzur ve barışına katkı sağlar. Yardımlaşma: Arkadaşlarıyla ve çevresiyle iyi ilişkiler kurar, yardımlaşma ve dayanışma içinde olur. Milli bayramlar: Milli bayramlarda ve önemli günlerde aktif olarak rol alarak vatan sevgisini gösterir.