• Buradasın

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan bir dizi usul ve esas belirler 23. Bu yönergenin ana amaçları şunlardır:
    1. Evrensel ve toplumsal değerlerin eğitim öğretim süreçlerine etkin bir şekilde dahil edilmesi 14.
    2. Öğrencilerin duygusal ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi, onların sadece bilgi edinmekle kalmayıp, bu bilgileri problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerilerle ilişkilendirebilmeleri 14.
    3. Değerlerin davranışa dönüştürülmesi, öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması 23.
    Yönergeye göre, bu amaçlar doğrultusunda okullarda Değerler Eğitimi Yürütme Kurulları oluşturulur ve bu kurullar süreci yönetir 12. Ayrıca, ders içi ve ders dışı etkinliklerde kullanılmak üzere örnek etkinlikler ve materyaller hazırlanır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitiminde hangi konular işlenir?

    Değerler eğitiminde işlenen konular şunlardır: 1. Saygı: Başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına saygı göstermek. 2. Sevgi: Sevgi dolu bir iletişim kurmak ve çevresindekilere şefkat göstermek. 3. Dürüstlük: Doğruyu söylemek ve davranışlarında açık olmak. 4. Sorumluluk: Kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek. 5. Paylaşma: Sahip olduklarını başkalarıyla paylaşmak. 6. Adalet: Herkese eşit davranmak ve adil olmak. 7. Yardımseverlik: İhtiyacı olanlara yardım etmek. Ayrıca, empati, iş birliği, sabır, hoşgörü ve öz disiplin gibi konular da değerler eğitiminin önemli parçalarıdır.

    MEB değerler eğitimi kaç konu?

    MEB değerler eğitimi kapsamında 9 ana konu belirlenmiştir: 1. Sabır; 2. Hastalık ve musibetin anlamı; 3. Bir hayat gerçeği: Ölüm ve ötesi; 4. İnancın bireysel ve toplumsal hayata etkileri; 5. Dua ve ibadetin hayatımızdaki yeri; 6. Ramazan ayı ve oruç; 7. Peygamber sevgisi; 8. Azimli olmak; 9. Empati.

    Değerler eğitimi nedir?

    Değerler eğitimi, çocuklara doğru ve yanlış arasındaki farkı öğretmek, empati kurma yeteneklerini geliştirmek ve topluma faydalı bireyler olmalarını sağlamak amacıyla verilen eğitimdir. Bu eğitim, çocukların karakter gelişiminde önemli bir rol oynar ve onların sosyal ilişkilerini güçlendirir. Değerler eğitimi konuları arasında şunlar yer alır: - azimli olmak; - başkalarına saygı göstermek; - sorumluluk almak; - ulusal kimlik bilincine sahip olmak; - bağlılık; - dürüstlük; - başkalarını önemsemek; - yasalara uymak; - çalışkanlık; - sevgi; - hoşgörü; - yardımseverlik.

    Değerler eğitimi 4 temel ilke nedir?

    Değerler eğitiminin dört temel ilkesi şunlardır: 1. Akıl Yürütme ve Mantıklı Olma: Değerlerin, bireyin yaşam normlarına ve kişisel tercihlerine uygun olup olmadığının analiz edilmesi. 2. Empati Kurma: Başkalarının duygularını anlama ve onlara hoşgörülü davranma, bu sayede kendine ait bir değerler sistemi oluşturma. 3. Benlik (Öz) Saygısı Geliştirme: Bireyin kendini değerli hissetmesi, yeteneklerini ve başarılarını ortaya koyabilmesi. 4. İş Birliği Geliştirme: İşbirliği içinde çalışmanın akademik başarıyı artırması ve iletişim becerilerini geliştirmesi.

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 programı, Türkiye'de uygulanan eğitim sisteminin kademelendirilmesini ifade eder ve şu şekilde özetlenebilir: 1. İlk 4 yıl: İlkokul dönemi, bütün bireyler için tek tür okul ve tek öğretim programı. 2. İkinci 4 yıl: Ortaokul dönemi, farklı öğretim programlarının uygulanabileceği bir okul dönemi. 3. Son 4 yıl: Lise dönemi, ortaöğretim. Değerler eğitimi bağlamında, bu program öğrencilerin etik, ahlaki ve toplumsal değerleri daha küçük yaşlardan itibaren geliştirmelerini hedefler.

    Değerler eğitimi saygı nedir?

    Değerler eğitimi saygı, bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli, özenli ve ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu anlamına gelir. Ayrıca, insanların dili, ırkı, cinsiyeti ne olursa olsun, ayırmadan farklılıklarını kabul etmek olarak da tanımlanır.

    Değerler eğitimini kim verir?

    Değerler eğitimi, çeşitli eğitimciler ve kurumlar tarafından verilir: Öğretmenler: Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim öğretmenleri değerler eğitimini sınıf ortamında yürütür. Rehberlik uzmanları: Okullarda rehberlik hizmetleri kapsamında değerler eğitimine katkıda bulunurlar. Aile: Değerler eğitimi, ilk olarak ailede başlar ve ebeveynlerin davranışları ile çocuklara aktarılır. Sivil toplum kuruluşları: Değerler eğitiminin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alabilirler. Dini danışmanlık merkezleri: Dini değerlere dayalı olarak değerler eğitimi sunarlar.