• Buradasın

    DeğerlerEğitimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çedes'te kimler görev alacak?

    ÇEDES (Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum) projesinde görev alacak kişiler şunlardır: 1. Manevi Danışmanlar: İmam, vaiz, din hizmetleri uzmanı ve Kur'an kursu öğreticileri. 2. Temsilci Öğretmenler: Okullarda değerler eğitimi ve kulüp faaliyetlerini yürütecek öğretmenler. 3. Gönüllü Rehber Öğrenciler: Diyanet Gençlik Merkezleri'nde çalışacak üniversiteli ve liseli öğrenciler. Bu kişiler, il ve ilçe müftülükleri tarafından belirlenir.

    Fedakârlık nedir duvar gazetesi?

    “Fedakârlık” temalı bir duvar gazetesi için aşağıdaki içerik önerileri sunulabilir: 1. Başlangıç Yazısı: Fedakârlığın tanımı yapılarak, bir kişinin ya da grubun başkalarının iyiliği için kendi çıkarlarından vazgeçmesi olduğu belirtilir. 2. Örnekler: Tarihsel ve günlük hayattan fedakârlık örnekleri verilir. Örneğin, Mustafa Kemal Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı'ndaki fedakârlıkları veya bir annenin çocukları için çalışması. 3. Alıntılar: Fedakârlıkla ilgili özlü sözler paylaşılır. Örneğin, “Fedakârlık, insanın en güzel yönüdür” veya “Bir toplum, fedakârlıkla büyür, dayanışmayla güçlenir”. 4. Görseller: Çeşitli fedakârlık hikayelerinden ve insanların birbirine yardım ettiği anlardan fotoğraflar eklenir. 5. Etkinlikler: Öğrenciler arasında dayanışmayı ve yardımlaşmayı teşvik eden etkinliklere yer verilir.

    9786256295001 ne demek?

    9786256295001 numarası, "Atasözleri ile Değerler Hikaye Seti" adlı kitabın ISBN numarasıdır.

    Özel gereksinimli çocuklarda değerler eğitimi ne zaman başlamalı?

    Özel gereksinimli çocuklarda değerler eğitimi, okul öncesi dönemde başlamalıdır.

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık planı yaparken aşağıdaki adımları izlemek faydalı olabilir: 1. Amaç Belirleme: Her ay için belirlenen değerlerin ve kazanımların neler olacağını netleştirmek. 2. Etkinlikler Planlama: Kazanımlara ulaşmak için drama, rol oyunları, grup çalışmaları gibi çeşitli etkinlikler düzenlemek. 3. Materyal Hazırlama: Hikayeler, masallar, şiirler, atasözleri gibi değerleri pekiştirecek materyaller seçmek. 4. Aile Katılımı: Velileri sürece dahil etmek, onların da evde değerler eğitimine devam etmelerini sağlamak. 5. Değerlendirme: Her ay sonunda yapılan etkinliklerin ve çocukların gelişim durumlarının değerlendirmesini yapmak.

    Küçük çocuk hikayesi ne anlatıyor?

    Küçük çocuk hikayeleri, genellikle çocukların yaşadığı deneyimler üzerinden çeşitli değerleri ve dersleri anlatır. İşte bazı örnekler: 1. "Kurt ile Köpek" hikayesi, özgürlüğün bedelinin ne olursa olsun korunması gerektiğini ve kendi yolunu çizmenin önemini vurgular. 2. "Ağustos Böceği ile Karınca" hikayesi, planlı ve çalışkan olmanın uzun vadede ödüller getirdiğini, tembellik ve plansızlığın ise sıkıntıya yol açabileceğini öğretir. 3. "Üç Küçük Domuzcuk" hikayesi, çalışkanlık ve dayanışmayı ele alarak, aile bireylerinin zor zamanlarda birbirine destek olmasının ne kadar kıymetli olduğunu anlatır. 4. "Yemek Seçen Küçük Çocuk" hikayesi, yemek seçmenin ne kadar saçma olduğunu ve dünyada keşfedilmeyi bekleyen bir sürü yemek olduğunu anlatır.

    Vatanseverlik değerler eğitimi nedir?

    Vatanseverlik değerler eğitimi, bireylere vatanını sevme, yüceltme ve onun yararını kendi çıkarlarının üstünde tutma gibi değerleri kazandırmayı amaçlar. Bu eğitim kapsamında öğrenciler, aşağıdaki gibi vatanseverlik ile ilgili davranışları öğrenirler: - İstiklal Marşı’nın anlamını ve önemini fark etme; - Bayrağıyla ve marşıyla gurur duyma; - Şeref Köşesi’ni tanıma; - Millî bayramlara coşkuyla katılma. Ayrıca, vatanseverlik değerinin kazandırılmasında ulusal ve evrensel değerlerin birlikte ve birbirine barışık bir biçimde verilmesi önemlidir.

    Values education seçmeli ders nedir?

    Değerler eğitimi seçmeli dersi, öğrencilere ahlaki ve etik değerleri öğretmeyi amaçlayan bir ders türüdür. Seçmeli değerler eğitimi dersleri, hizmet öğrenimi gibi yöntemleri de içerebilir ve bu sayede öğrenciler, öğrendiklerini toplum hizmetinde kullanma fırsatı bulurlar.

    Evrensel çocuk müzesinde hangi değerler var?

    Evrensel Değerler Çocuk Müzesi'nde aşağıdaki değerler işlenmektedir: 1. Vahşi Yaşam ve Yardımseverlik. 2. Çevre ve Saygı. 3. Pinokyo ve Doğruluk. 4. Veterinerlik ve Sevgi. 5. Entomoloji ve Birlik. 6. Bilim Merkezi ve Planetaryum. 7. Atatürk Köşesi.

    Adalet panosu için neler yapılabilir?

    Adalet panosu için yapılabilecekler şunlardır: 1. Poster ve Afişler: Adalet değerini vurgulayan poster ve afişler hazırlanabilir. 2. Sözler ve Alıntılar: Adaletle ilgili özlü sözler ve alıntılar panoya eklenebilir. 3. Etkinlikler: Çocukların adalet kavramını anlamalarına yardımcı olacak etkinlikler düzenlenebilir, örneğin, paylaşım yapılması gereken durumlarda adil olmayı öğretmek. 4. Görsel Materyaller: Adalet terazisi gibi sembolik görseller kullanılabilir. 5. Rehberlik: Adalet duygusunun önemi ve neden gerekli olduğu hakkında tartışmalar yapılabilir.

    Değerler eğitimi saygı nedir?

    Değerler eğitimi saygı, bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli, özenli ve ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu anlamına gelir. Ayrıca, insanların dili, ırkı, cinsiyeti ne olursa olsun, ayırmadan farklılıklarını kabul etmek olarak da tanımlanır.

    Çocuklar için iyilik ne demek?

    Çocuklar için iyilik, başkalarına yardım etme, anlayış gösterme ve olumlu davranışlar sergileme anlamına gelir. İyilik kavramını çocuklara öğretmek için bazı yöntemler: 1. Model olmak: Çocuklar, ebeveynlerini ve çevresindeki insanları gözlemleyerek öğrenir. Bu nedenle, çocukların önünde iyilik yapan, nazik ve kibar davranışlar sergilemek önemlidir. 2. Empati öğretmek: Çocukların başkalarının duygularını anlamalarına yardımcı olacak hikayeler anlatmak ve gerçek yaşam senaryolarını değerlendirmek, empati becerilerini geliştirir. 3. İyilik yapma fırsatları sunmak: Çocukları ev işlerine yardım etmeye teşvik etmek, kibar ifadeleri kullanmalarını sağlamak ve gönüllü faaliyetlere katılmalarını desteklemek gibi. 4. İyilik temalı kitaplar okumak: Çocukların eylemlerinin başkalarını etkilediğini ve yardım etmenin onları iyi hissettirdiğini gösteren kitaplar okumak. 5. Ortak deneyimler yaşamak: Aile içi etkinlikler ve birlikte geçirilen zaman, çocukların birbirine olan güvenini artırır ve değerlerin daha etkili bir şekilde paylaşılmasını sağlar.

    5. sınıf Türkçe ders kitabı 153 sayfa ne anlatıyor?

    5. sınıf Türkçe ders kitabı 153. sayfa, "Her Yüreğe Nakış Gerek" adlı metnin bir bölümünü içermektedir. Bu bölümde: Ayşenur ve dedesi arasındaki konuşma ele alınarak sevgi, saygı, merhamet, vefa, yardımseverlik gibi değerler vurgulanmaktadır. Ihlamur ağacı ile değerler arasında bir ilişki kurulmakta ve ağacın köklülüğü ile topluma işlenmesi gereken duyguların benzerliği üzerinde durulmaktadır. Dedesinin Ayşenur'a öğütleri yer almakta ve çevre koruma, yardımsever olma gibi toplumsal sorumluluklar hatırlatılmaktadır. Ayrıca, bu sayfada "Özgürlük" adlı bir fabl metni de bulunmaktadır.

    Ağaç yaş iken eğilir atasözü nasıl örneklendirilir?

    "Ağaç yaş iken eğilir" atasözü şu örnek cümlelerde kullanılabilir: 1. "Aylin, 3 yaşındayken kendi başına dişlerini fırçalayabiliyordu, ne demişler ağaç yaşken eğilir". 2. "Batuhan bu yaştan sonra değişmez, ne demişler ağaç yaşken eğilir". 3. "Kızını 6 yaşında yüzmeye yazdırdı, ne de olsa ağaç yaşken eğilir".

    Çik ördek yavrusu ne anlatıyor?

    "Çirkin Ördek Yavrusu" masalı, Hans Christian Andersen tarafından yazılmış olup, şu konuları anlatır: Dış görünüşün önemi: Masal, çirkin olduğu için kardeşleri ve çevresi tarafından dışlanan bir ördek yavrusunun hikayesini işler. Zorluklar ve başarı: Ördek yavrusu, yaşadığı zorluklara rağmen pes etmez ve sonunda kuğuya dönüşerek gerçek kimliğini bulur. Masal, çocuklara empati kurmayı ve ön yargılardan kaçınmayı öğretir.

    Yeni Müfredatta hangi eğitim felsefesi?

    Yeni müfredatta özgün bir eğitim felsefesi benimsenmiştir. Yeni müfredatın temel ilkeleri arasında: - Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görmek. - Esnek yapı: Değişen dünya ve ihtiyaçlara göre güncellenebilir olmak. - Sistematik okuryazarlık: Öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme becerilerini geliştirmek. - Değerler eğitimi: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin işlenmesi.

    Çivi Çıksa da Yeri Kalır atasözü ile ilgili bir hikaye yazınız.

    "Çivi Çıksa da Yeri Kalır" atasözü ile ilgili bir hikaye: Bir zamanlar, öfkeli ve arkadaşlarının kalbini kıran bir çocuk vardı. Çocuk, bu işi bir oyun gibi gördü ve babasının söylediğini aynen uygulamaya başladı. Babası, çiviler söküldükten sonra kalan izleri oğluna gösterdi ve şöyle dedi: "Oğlum, kırdığın her arkadaşının gönlünü almayı başardın ve çivileri söktün; fakat söktüğün her çivinin ardından kocaman bir iz kaldı. Çocuk, bir anda durumun farkına vardı ve bir daha kırıcı olmamaya kendi kendine söz verdi.

    Tutumluluk ile ilgili hikaye nasıl yazılır?

    Tutumluluk ile ilgili bir hikaye yazmak için aşağıdaki gibi bir kurgu oluşturulabilir: Bir zamanlar Leylak ve Kaktüs adında iki arkadaş çiçek varmış. Bir gün Leylak'ın arkadaşı Papatya ona kahve içmeye gelmiş. Papatya: "Sen bu Kaktüs ile nasıl arkadaş kalabiliyorsun, şaşıyorum doğrusu. Ben olsam onun yanında bir dakika bile kalmam" demiş. Leylak: "Doğru söylüyorsun. Kaktüs ile arkadaşım ve davranışlarını gözlemliyorum. Papatya: "Bence onunla arkadaşlık kurmamalısın" demiş. Bu sohbet sırasında kapıya biri tıklamış. Kaktüs gelirken yanında kumbarasını getirmiş. Papatya, Kaktüs’e şöyle öğütte bulunmuş: "Bak Kaktüs, paralarımızı kumbaralarımıza atarız, bu tasarruf içindir. Kaktüs: "Zaten Leylak da senin dediğin gibi diyor sürekli. Kaktüs, bu konuşmadan sonra çok düzenli ve iyi kalpli biri olmuş. Biz de çok tutumlu

    Tutumluluk çocuğa ne zaman öğretilir?

    Tutumluluk bilinci çocuklara erken yaşlardan itibaren öğretilmeye başlanmalıdır.

    Hikayelerle karakter eğitimi nedir?

    Hikayelerle karakter eğitimi, çocuklara değerler öğretmek ve onların kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla hikayelerin kullanılmasıdır. Bu yöntemde: Soyut kavramlar hikayeler aracılığıyla somutlaştırılır ve daha kolay anlaşılır hale getirilir. Kahramanların yaşadığı ikilemli durumlar, çocukların ahlaki düşünme becerilerini kazanmaları için örnek olaylar olarak kullanılır. Hikayeler, çocukların empati kurmalarını ve kendilerine rol modeller belirlemelerini sağlar. Ayrıca, hikayeler aracılığıyla çocukların sosyalleşme, dil gelişimi, hayata pozitif bakabilme gibi alanlarda da gelişimleri desteklenir.