• Buradasın

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir 34.
    2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır 23.
    3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır 3.
    4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır 2.
    5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır 3.
    Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir 12.
    Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır 4.
    Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi kaç tane konu var?

    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir. İşte bazı ana konular: Azimli olmak. Başkalarına saygı göstermek. Sorumluluk almak. Ulusal kimlik bilincine sahip olmak. Bağlılık. Dürüstlük. Empati. Sevgi. Hoşgörü. Yardımseverlik. Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır.

    Günlük plan ve aylık plan nedir?

    Günlük plan ve aylık plan, zaman yönetimi ve verimlilik için önemli araçlardır. Günlük plan, her gün yapılacak işlerin öncelik sırasına göre listelenmesi ve zamanlarının belirlenmesi anlamına gelir. Aylık plan ise bir ay içerisinde hangi dersle ilgili hangi konuların çalışılacağını, derslerden beklenen verimliliği ve başarıyı, genel tekrarlara ayrılacak zamanı belirlemeyi içerir.

    Değerler eğitimi programı kaç saat?

    Değerler eğitimi programının süresi, farklı programlara göre değişiklik göstermektedir: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı: 1 ay sürmektedir. 4-6 Yaş Grubu Değerler Eğitimi Programı: Haftalık 5 saat olarak uygulanır. Erken Çocukluk Döneminde Etkinliklerle Değerler Eğitimi Kurs Programı: 72 saat sürmektedir.

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: Toplumsal uyum ve huzur: Değerler eğitimi, empati, hoşgörü ve sorumluluk gibi değerleri kazandırarak toplumsal dayanışmayı artırır ve huzurlu bir ortam oluşturur. Bireysel gelişim: Bu eğitim, bireylerin sosyal becerilerini geliştirir, duygusal zekâlarını artırır ve kendi değerlerini keşfetmelerine yardımcı olur. Akademik başarı: Değerler eğitimi alan çocukların akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmektedir. Kültürel değerlerin korunması: Kültürel değerlerin nesilden nesile aktarılmasını sağlar, böylece toplumların kimliklerini ve özgün yaşam biçimlerini korumalarına imkan tanır. Ahlaki bilinç: Bireylerin doğru ile yanlışı ayırt etmelerini sağlar, ahlaki kararlar almalarına yardımcı olur.

    60-72 aylık çocuklara yönelik plan hazırlama nedir?

    60-72 aylık çocuklara yönelik plan hazırlama, bu yaş grubundaki çocukların gelişim özelliklerine uygun eğitim programları oluşturmayı ifade eder. Bu süreçte dikkat edilmesi gereken bazı noktalar şunlardır: Kazanım ve göstergeler: Çocukların gelişim alanlarına uygun kazanımlar ve göstergeler belirlenmelidir. Belirli gün ve haftalar: İlgili aya ait belirli gün ve haftalar plana dahil edilmelidir. Alan gezileri: Yapılabilecek alan gezileri planlanmalıdır. Aile katılımı: Aile katılım çalışmaları plana eklenmelidir. Yöntem ve teknikler: Çocukların öz düzenleme, dikkat, çalışma belleği gibi becerilerini destekleyecek yöntem ve teknikler seçilmelidir. Örnek bir etkinlik planı, çocukların öğrenme merkezlerini tanımalarını ve isim kartlarını kullanmalarını içerebilir. Planlama yaparken, çocukların bireysel farklılıklarını ve o günkü duygu durumlarını göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Okul öncesi değerler eğitimi kaç ay sürer?

    Okul öncesi değerler eğitimi, genellikle 3-6 yaş arasındaki çocukları kapsar ve bu süre, çocukların gelişim seviyelerine göre değişiklik göstermez. Değerler eğitimi, çocukların anlama ve öğrenme becerilerinin geliştiği bu dönemde başlar ve sürekli olarak devam eder. Özetle: - 36-48 ay: 3-4 yaş - 48-60 ay: 4-5 yaş - 60-72 ay: 5-6 yaş Bu yaş aralıklarında çocuklar, değerler eğitimini sürekli olarak alırlar ve belirli bir ay sınırı yoktur.