Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uzaktan çalışmada mesai saatleri, işveren ve işçi arasında yapılan sözleşme veya anlaşmaya bağlı olarak belirlenir 1.
Türkiye'de mesai saatleri ile ilgili bazı yasal çerçeveler:
- Günlük azami çalışma süresi 11 saattir 24.
- Haftalık azami süre 45 saattir, ancak genellikle 40 saat uygulanır 24.
- Denkleştirme süresi 2 aydır, toplu sözleşmeyle 4 aya kadar çıkarılabilir 2.
Mesai saatlerinin belirlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler:
- Çalışanın çalışma saatleri ve mesai düzenlemesi, iş sözleşmesinde yer almalıdır 34.
- Belirlenen çalışma saatleri dışında işçinin çalışması, fazla sürelerle çalışma veya fazla çalışma olarak nitelendirilir 3.
- İşveren, uzaktan çalışmanın yapılacağı mekanı ve gerekli iş güvenliği tedbirlerini iş başlamadan önce tamamlamalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: