• Buradasın

    İşveren vekiline hangi sözleşme yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşveren vekili ile işveren arasındaki hukuki ilişki, iş sözleşmesi, vekâlet sözleşmesi veya yönetim sözleşmesi gibi çeşitli şekillerde kurulabilir 134.
    • İş Sözleşmesi: 4857 sayılı İş Kanunu'nun 2. maddesinin 5. fıkrasında, işveren vekili ile işveren arasındaki ilişkinin iş akdi olmasının zorunlu olmadığı, ancak bu durumda da işçinin işçilik sıfatından kaynaklanan haklarının devam ettiği belirtilmektedir 13.
    • Vekâlet Sözleşmesi: İşveren vekili, işverene bir vekâlet sözleşmesi ile bağlı olabilir 14.
    • Yönetim Sözleşmesi: Yönetim sözleşmesi, yönetici tarafın, işletme sahibine ait bir işletmeyi ivaz karşılığı olarak kısmen ya da tamamen yönetmeyi üstlendiği bir sözleşmedir 4.
    İşveren ile işveren vekili arasında dolaylı temsile dayalı bir ilişki olmasını yasaklayan bir hüküm bulunmamaktadır 3. Ancak, işveren vekilinin kendi adına hareket etmesi durumunda temsil ilişkisinin kabulü mümkün değildir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İşveren ve işçi arasında hangi sözleşme yapılır?

    İşveren ve işçi arasında yapılan sözleşme, iş sözleşmesi olarak adlandırılır.

    İşveren vekili atama yazısı nereden alınır?

    İşveren vekili atama yazısı, işverenin kendisi veya yetkilendirdiği bir kişi tarafından hazırlanır. Atama yazısı, noterden onaylatılabilir veya örneğini hazırlanan formatta bir belge kullanılarak yapılabilir. Ayrıca, işveren vekili atama işlemleri için İş Müfettişliği ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'ndan izin alınması gerekebilir. Daha fazla bilgi ve destek için bir hukuk danışmanından yardım alınması önerilir.

    İşveren ve işçi arasında sözleşme yoksa ne olur?

    İşveren ve işçi arasında sözleşme olmadığında, işçi ve işveren açısından çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir: 1. İş koşullarının belirsizliği: İşçinin hangi iş ve görevlerde çalıştırılacağı, ne kadar ücret alacağı, çalışma saatleri ve izinleri gibi iş koşulları belirsiz kalır. 2. Hakların korunması: İşçi, haklarını tam olarak bilemez ve korunamaz, bu da hak kayıplarına yol açabilir. 3. Fesih halinde uyuşmazlıklar: İş sözleşmesinin olmaması, işverenin işçiyi haklı veya haksız nedenle işten çıkarması durumunda, işçinin kıdem tazminatı ve ihbar tazminatı gibi haklarını elde etmesini zorlaştırır. 4. Sosyal güvenlik: İşçi, SGK’ya bağlı olarak çalışamaz ve sosyal güvenlik haklarından yararlanamaz. Ancak, Türkiye'de iş kanunu, yazılı bir sözleşme olmasa bile iş ilişkisinin varlığını kabul eder ve işçinin haklarını korur.

    İşveren vekili işçi sayılır mı?

    Evet, işveren vekili de İş Kanunu'na tabi bir işçidir. Ancak, işveren vekilinin iş güvencesinden yararlanıp yararlanamayacağı, görev ve yetkilerine bağlı olarak değişir. İşletmenin bütününü sevk ve idare eden işveren vekilleri iş güvencesi hükümlerinden yararlanamaz. İşyerinin bütününü sevk ve idare eden, ancak işe alma ve işten çıkarma yetkisi bulunmayan işveren vekilleri iş güvencesinden yararlanabilir. İşe alma ve işten çıkarma yetkisi bulunan işveren vekilleri, işyerinin tümünü yönetmiyorlarsa iş güvencesi hükümlerinden yararlanabilirler.

    İşveren ve işveren vekili taahhütnamesi nedir?

    İşveren ve işveren vekili taahhütnamesi, "İşyerlerinde İşveren veya İşveren Vekili Tarafından Yürütülecek İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerine İlişkin Yönetmelik" kapsamında, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini üstlenmek isteyen işveren veya işveren vekillerinin İSG-KATİP sistemi üzerinden verdikleri taahhüttür. Bu taahhütname ile işveren veya işveren vekilleri, iş güvenliği uzmanı veya işyeri hekimine verilen görevleri, işe giriş ve periyodik muayeneler hariç olmak üzere yürüteceklerini beyan ederler.

    İşveren vekili SGK'ya bildirilir mi?

    Evet, işveren vekili SGK'ya bildirilir. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'na göre, işveren vekili, işverenle birlikte müştereken ve müteselsilen sorumludur. Bu nedenle, işveren vekilinin SGK'ya bildirilmesi gerekmektedir. İşveren vekilinin SGK'ya bildirilmesi, genellikle işyeri bildirgesi ile birlikte yapılır. İşyeri bildirgesi, en geç sigortalı çalıştırmaya başlanılan tarihte Kuruma verilmelidir.

    İşveren vekili iş sözleşmesi kaç yıl?

    İşveren vekilinin iş sözleşmesinin süresi, genel olarak belirli süreli veya belirsiz süreli olabilir. Belirli Süreli İş Sözleşmesi: Belirli süreli iş sözleşmesi, esaslı bir neden olmadıkça birden fazla üst üste yapılamaz. Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi: İş ilişkisinin bir süreye bağlı olarak yapılmadığı hallerde sözleşme belirsiz süreli sayılır. İşveren vekilinin iş sözleşmesinin süresi, görev tanımı ve yetki alanına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, işletmenin bütününü sevk ve idare eden işveren vekilleri iş güvencesi kapsamı dışında kalırken, işyeri düzeyinde sevk ve idare eden ve işçi alma-çıkarma yetkisi bulunan işveren vekilleri iş güvencesi hükümlerinden yararlanabilir.