Buradasın
İş sözleşmesi bakanlık onayı nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş sözleşmesi bakanlık onayının nasıl alınacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye'de çalışma izni almak için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:
- İş teklifi ve kayıt: Türkiye'deki bir işverenden iş teklifi alınır ve işveren, çalışanı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı portalına kaydeder 13. Bu kayıt genellikle iş teklifinden sonraki 30 gün içinde yapılır 1.
- Başvuru: İşveren, on iş günü içinde elektronik çalışma izni başvurusu yapar 13. Başvuruda iş unvanı, maaş, iş sözleşmesi gibi detaylar yer alır 1. Ayrıca, şirketin güncel faaliyet raporu ve bilançosu gibi destekleyici belgeler de yüklenir 1.
- Değerlendirme: Başvurular, 30 gün içinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından değerlendirilir 13.
- Onay: Başvuru olumlu sonuçlanırsa çalışana bildirim gönderilir ve çalışma izni düzenlenir 1.
Çalışma izni başvuruları, e-Devlet portalı üzerinden de yapılabilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: