• Buradasın

    Çalışma Bakanlığı ihbar nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çalışma Bakanlığı'na ihbarda bulunmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    • ALO 170 Hattı: Çalışma Hayatı İletişim Merkezi, 7 gün 24 saat aranabilir 123.
    • İnternet: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın resmi web sitesi üzerinden online başvuru yapılabilir 14.
    • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri: Hizmet akdi sona ermiş kişilerin ihbar ve şikayet başvuruları için 13.
    • İş Teftiş Kurulu Başkanlığı: İş sözleşmesi devam eden kişilerin ihbar ve şikayet başvuruları için 13.
    İhbarda bulunurken, işyerinin adı, adresi, işe giriş-çıkış tarihleri gibi bilgilerin verilmesi önerilir 4. Ayrıca, iddiaların belgelendirilmesi süreci hızlandırabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İhbar tutanağı ve ihbar bildirim formu aynı mı?

    İhbar tutanağı ve ihbar bildirim formu farklı kavramlardır. İhbar tutanağı, iş sözleşmesinin feshedilmesi durumunda, işverenin gerekçeleri ve ihbar süresini belirten yazılı bildirimidir. İhbar bildirim formu ise, vergi kayıp ve kaçağına ilişkin ihbarları resmi hale getirmek için kullanılan bir belgedir ve Gelir İdaresi Başkanlığı'na iletilir.

    Hangi durumlarda ihbarda bulunulur?

    İhbarda bulunulması gereken bazı durumlar: Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre davanın ihbarı: Taraflardan biri, davayı kaybettiği takdirde üçüncü kişiye veya üçüncü kişinin kendisine rücu edeceğini düşünüyorsa, tahkikat sonuçlanıncaya kadar davayı üçüncü kişiye ihbar edebilir. Mahkemece resen ihbar: Hâkimlerin hukuki sorumluluklarından dolayı devlete karşı açılan tazminat davalarında, dava ilgili hakime resen ihbar edilir. Babalık davasının Cumhuriyet Başsavcılığına ve hazineye ihbarı zorunludur. İş hukuku kapsamında ihbar bildirimi: İş Kanunu'na göre, belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshi için, sözleşmeyi feshetmek isteyen tarafın diğer tarafa fesih niyetini yasal bir süre önceden bildirmesi gerekir.

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ne iş yapar?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığına bağlı olarak çalışan ve çalışma hayatı ile sosyal güvenlik ile ilgili işlerden sorumlu olan bir bakanlıktır. Başlıca görevleri: Çalışma hayatını düzenlemek ve denetlemek. İşçi-işveren ilişkilerinde çalışma barışını sağlayıcı tedbirler almak. İstihdamı ve tam çalışmayı sağlayacak, çalışanların hayat seviyesini yükseltecek tedbirler almak. İşçilerin mesleki eğitimlerini ve sakatların mesleki rehabilitasyonunu sağlayıcı tedbirler almak. İş sağlığı ve güvenliğini sağlayacak tedbirler almak. Yurt dışında çalışan Türk işçilerinin hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek. Bağlı kuruluşların amaçlarına uygun şekilde yönetilmesini sağlamak ve denetlemek. İş istatistiklerini derlemek ve yayınlamak.

    Çalışma Bakanlığına dilekçe nasıl gönderilir?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına dilekçe göndermek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dilekçe Yazımı: Dilekçe, beyaz A4 kağıdına, Türkçe, bilgisayar veya daktilo ile yazılmışsa siyah renkli, elle yazılmışsa siyah veya mavi tükenmez ya da dolmakalemle ve okunaklı olarak yazılmalıdır. Sayfanın en üst kısmına ortalanarak, dilekçe hangi birime hitaben yazılıyorsa o birim adı yazılmalıdır. Dilekçenin konusu, ne maksatla sunulduğunu açıklayan bir cümle ile ifade edilmelidir. Dilekçe açıklamaları ve istem bölümü, birkaç paragraf halinde isteğin açıklanması ve gerekli detayların sunulmasıyla devam etmelidir. Son paragrafta, yapılan açıklama doğrultusunda isteğin bakanlık makamına sunulduğu ifade edilmelidir. Kişisel bilgiler (T.C. kimlik numarası, isim, soyisim, ikamet adresi, telefon) doldurulmalı, tarih eklenmeli ve dilekçe imzalanmalıdır. 2. Gönderim: Dilekçe, ilgili birimin evrak servisine elden verilebilir veya posta yoluyla gönderilebilir. Posta yoluyla gönderilecekse, resmi posta (PTT) kullanılmalıdır. Dilekçe ve eklerinin kaybolma ihtimaline karşı, gönderme işlemi adi posta yerine taahhütlü posta veya APS yoluyla yapılmalıdır. Zarfın üzerine, dilekçenin intikal edeceği birimin adresi açık ve ayrıntılı bir şekilde yazılmalıdır. Alternatif olarak, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile ilgili konular için Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi 7 gün 24 saat aranabilir.

    4857 sayılı iş kanunu çalışma yönetmeliği nelerdir?

    4857 sayılı İş Kanunu'na ilişkin çalışma yönetmelikleri şunlardır: İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği. İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. Bu yönetmelikler, çalışma süresi, haftalık normal çalışma süresi, denkleştirme esasına göre çalışma, telafi çalışması, günlük çalışma süresinin duyurulması ve çalışma süresinin belgelenmesi gibi konuları kapsar. 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili yönetmeliklere ilişkin detaylı bilgilere aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: csgb.gov.tr; lexpera.com.tr.