• Buradasın

    657 sayılı devlet memurları kanunu göre resmi mesai saatleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre resmi mesai saatleri genellikle pazartesi ile cuma günleri arasında 09:00 ile 17:00 arasındadır 2. Ancak, çalışma saatleri kuruma göre değişiklik gösterebilir 2.
    Bazı devlet kurumlarının çalışma saatleri:
    • Valilik: 08:30-12:30 / 13:30-17:30 2;
    • Kaymakamlık: 08:30 – 12:30 / 13:00 – 17:00 2;
    • Belediyeler: 08:00-12:00 / 13:00-17:00 2;
    • Adliye: 08:30-12:00 / 13:00-17:00 2.
    Cumhurbaşkanı, yurt dışı kuruluşlarda hizmetin gerektirdiği hallerde, hafta tatilini Cumartesi ve Pazardan başka günler olarak tespit edebilir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Memurlar hangi saatlerde fazla mesai yapabilir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre memurların fazla mesai yapabileceği saatler şunlardır: Haftalık 40 saat ve daha az çalışma süresi olan memurlar için: 40 saat üzerindeki çalışmalar fazla mesailidir. Haftalık 40 saat üstü çalışma süresi olan memurlar için: Belirlenmiş olan çalışma süresini aşan çalışmalar fazla mesailidir. Fazla mesai için bazı koşullar gereklidir: Görevin belirli bir süre içinde bitirilmesinin zorunlu olması. Olağanüstü hallerin (hastalık, arıza, tabii afet gibi) varlığı. İşçi ile birlikte çalışma saatleri ve günü dışında çalışmanın zorunlu olması. Görevin gereği olarak çalışma saatlerini aşmanın zorunlu olduğu durumlarda çalışma. Nöbet hizmetleri fazla çalışma sayılmaz. Amir, memura fazla çalışma yapacağını bir hafta önce yazılı olarak bildirir; ancak acele ve özel durumlarda aynı gün içinde de bildirilebilir.

    Devlet memuru mesai kaçta biter?

    Devlet memurlarının mesai bitiş saati, ilgili ildeki vali tarafından belirlenir. Dolayısıyla, bu saat her yer için aynı değildir. Genel olarak, devlet memurlarının çalışma saatleri 09:00 ile 17:00 arasında olup, hafta içi beş gün çalışılır.

    Devlet memuru 45 saat çalışabilir mi?

    Devlet memurları, haftalık çalışma süresi olarak genel olarak 40 saat çalışmaktadır. 45 saat çalışma durumu, özel kanunlara, Cumhurbaşkanlığı kararnamelerine veya bunlara dayanılarak çıkarılacak yönetmeliklerle farklı şekilde belirlenebilir.

    657 sayılı devlet memurları kanununa göre fazla çalışma ücreti hangi hallerde ödenir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre fazla çalışma ücreti, aşağıdaki hallerde ödenir: Görevin kanunla belirli bir süre içinde bitirilmesinin zorunlu bulunması. İnsan, hayvan ve bitkilerle ilgili hastalıklar, arızalar ile tabii afetler gibi olağanüstü hallerin oluşu (bu hallerin devam süresince). İş Kanununa tabi olarak işçi çalıştıran kurumlarca hizmetin gereği olarak işçi ile birlikte çalışma saatleri ve günü dışında çalışmanın zorunlu bulunması. Görevin gereği olarak çalışma saatlerini aşması zorunlu işlerde çalışılması. Ayrıca, ilgili yılın toplu iş sözleşmesinde fazla mesai ücretinin ödenmesine dair bir hüküm bulunması, merkezi yönetim bütçe kanununda ve eki K cetvelinde fazla mesai ücretinin ödenmesine dair hüküm bulunması ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri kapsamında, her yıl Cumhurbaşkanı tarafından bu hususta özel karar alınması da fazla mesai ücretinin ödenmesi için gerekli şartlar arasındadır.

    Memur mesai takibi nasıl yapılır?

    Memur mesai takibi, genellikle Personel Devam Kontrol Sistemi (PDKS) kullanılarak yapılır. PDKS, çalışanların işe giriş-çıkış saatlerini elektronik olarak kayıt altına alır ve fazla mesai gibi hesaplamaların doğru yapılmasını sağlar. PDKS ile mesai takibi şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Giriş-Çıkış Bilgilerinin Toplanması: Çalışanlar, parmak izi, yüz tanıma veya kart okuma gibi yöntemlerle sisteme giriş yapar. 2. Fazla Mesai Hesaplaması: Sistem, haftalık 45 saati aşan süreleri otomatik olarak tespit eder ve fazla mesai hesaplamasını yapar. 3. Bordro Entegrasyonu: Fazla mesai ücretleri, bordro sistemine entegre edilerek hızlı ve doğru bir şekilde hesaplanır. 4. Raporlama: Detaylı raporlar ile süreç takip edilir ve yöneticilere sunulur. Dikkat Edilmesi Gerekenler: Yasal Uyum: İş Kanunu'na göre fazla mesai, çalışan rızası ile yapılmalı ve kayıt altına alınmalıdır. Cihaz Seçimi: İşletmenin yapısına uygun cihaz seçimi yapılmalıdır. Örnek Sistemler: Patron PDKS: Mobil uygulama üzerinden çalışan giriş-çıkışlarını kaydeder ve otomatik raporlar alır. iDenfit: Puantaj takibi yaparak mesai ve izin sürelerini kaydeder.

    Memur fazla mesai yönetmeliği nedir?

    Memur fazla mesai yönetmeliği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 99. ve 178. maddelerine göre düzenlenen ve günlük çalışma saatleri dışında yapılacak fazla çalışmanın uygulanmasına ilişkin esasları belirleyen yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Kapsam: Yönetmelik, 657 sayılı kanuna tabi memurları kapsar. Genel esaslar: Fazla çalışmanın ücretle karşılanabilmesi için memurun kadrosuna ait görevini normal günlük çalışma saatleri dışında fiilen yapması gereklidir. İzin hakkı: 178. madde, fazla çalışmanın her 8 saati için 1 gün izin verilmesini öngörür. Nöbet hizmeti: Çalışma saatleri içinde ve dışında yürütülen nöbet hizmetleri fazla çalışma sayılmaz. Fazla mesai cetveli: Kurum amirleri, fazla çalışma yaptıracakları memurlar için bir "Fazla Çalışma Cetveli" hazırlar ve bu cetvel memur ve amir tarafından imzalanarak özel dosyasında saklanır.

    657 devlet memurları kanunu 41 ve 48 maddeleri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 41. maddesi, memurların sınıflandırılmasında öğrenim unsurunu düzenler. Bu maddeye göre: Genel olarak ortaokulu bitirenler memur olabilirler. Ortaokul mezunlarından istekli bulunmadığı takdirde ilkokulu bitirenlerin de alınması caizdir. Bir sınıfta belli görevlere atanabilmek veya bu görevlerde belli derecelere yükselebilmek için, işin gereğine göre daha yüksek öğrenim dereceleri veya muayyen fakülte, okul veya öğrenim dalları gibi şartlar konulabilir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesi, devlet memurluğuna alınacaklarda aranan genel ve özel şartları belirler Genel şartlar şunlardır: Türk vatandaşı olmak. Bu kanunun 40. maddesindeki yaş şartlarını taşımak. Bu kanunun 41. maddesindeki öğrenim şartlarını taşımak. Kamu haklarından mahrum bulunmamak. Taksirli suçlar hariç, belirli suçlardan mahkum olmamak. Askerlik durumunu belirten belgeler sunmak. Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı bulunmamak.