• Buradasın

    657 4B/5 ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4B maddesi, sözleşmeli personel istihdamını düzenler 13. Bu kapsamda çalışanlar, işçi sayılmayan kamu görevlileridir ve özel bir meslek bilgisine ihtiyaç duyulan geçici işlerde çalıştırılırlar 34.
    5 sayısı hakkında ise bilgi bulunmamaktadır.
    Daha fazla bilgi için ilgili kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 4B ve 4C farkı nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre 4B ve 4C arasındaki temel farklar şunlardır: 4B (Sözleşmeli Personel): Devlet kurumlarına KPSS ile atanmış ve sözleşmeli kapsamda çalışan personeldir. Çalışma koşulları 4A'lılarla aynı olsa da özlük hakları itibarıyla 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu'na tabidir. Her yıl sözleşmelerinin yenilenmesi gerekir. 4C (Geçici Personel): Daha çok mevsimlik işçilerden oluşur. Özelleştirme sonrası işsiz kalanların da geçebildiği bu kadro, uzun süredir daimi devlet işçisi kadrosuna geçmek isteyen çalışanları kapsar. 2017'de yapılan düzenlemeyle 4C'liler, 4B statüsüne geçirilmiştir. 4A (Memur): 657 sayılı Kanunda yer alan hükümlere tabi, iş garantisi bulunan klasik devlet memurlarını kapsar. 4D (İşçi): İşçilerin özlük hakları 4857 sayılı İş Kanunu'na tabidir.

    657 4B ikincil mevzuat nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4B maddesine göre çalışan sözleşmeli personelin ikincil mevzuatı, 06.06.1978 tarih 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren "Sözleşmeli Personel Çalışmasına İlişkin Esaslar"dır. Bu esaslar, 657 sayılı kanunun 4B fıkrasına göre, kamu idare, kurum ve kuruluşlarında mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileri hakkında uygulanır.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.

    657'nin 4B'si memur mu?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4B maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personel, hukuki açıdan memur olarak adlandırılmaz. Ancak, bu kişiler kadrolu memurlarla aynı işi yaparlar. 657/4B'li sözleşmeli memurların bazı hakları şunlardır: Ücret: Pozisyon unvanı, eğitim düzeyi ve hizmet süresine göre belirlenen bir ücret alırlar. Sosyal güvenlik: 5510 sayılı kanuna göre 4/a'lı (SSK'lı) olarak işleme tabi tutulurlar. Özlük hakları: Özlük haklarıyla ilgili problemler devam etmektedir.

    4688 ve 657 arasındaki fark nedir?

    4688 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu, kamu görevlilerinin ekonomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek amacıyla sendika ve konfederasyonların kuruluşunu, organlarını, yetkilerini ve faaliyetlerini düzenler. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurların ve diğer kamu görevlilerinin niteliklerini, atanmalarını, görev ve yetkilerini, haklarını, yükümlülüklerini, aylık ve ödeneklerini, diğer özlük işlerini düzenler. Özetle, 4688 sayılı kanun, kamu görevlilerinin sendikal haklarını düzenlerken; 657 sayılı kanun, memurların çalışma koşullarını ve haklarını düzenler.

    657 ve 696 KHK arasındaki fark nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (657 KHK) ve 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) arasındaki bazı farklar şunlardır: 657 KHK, genel olarak devlet memurlarının istihdam şekillerini, kariyer ve liyakat ilkelerini düzenler. 696 KHK, özellikle taşeron işçilerin kadroya geçirilmesi, belirli kadro ve pozisyonlara atama işlemleri gibi konuları kapsar. Ayrıca, 696 KHK ile sürekli işçi kadrolarına geçirilme süreci düzenlenmiş ve bu kadroların ihdas edilme yöntemi belirlenmiştir.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.