• Buradasın

    6306 sayılı kanuna göre yeni yapının taksimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6306 sayılı kanuna göre yeni yapının taksimi şu şekilde yapılır:
    1. Kat İrtifakı veya Kat Mülkiyeti Tesisi: Yeni yapılar için kat irtifakı ve kat mülkiyeti tesisi, Bakanlık, TOKİ veya İdare tarafından resen yapılır veya yaptırılır 23.
    2. Bağımsız Birimlerin Satışı: Müteahhit, kendi payına düşen bağımsız birimlerin satışı için İdareye müracaat eder 14. İdare, inşaatın tamamlanma oranını belirler ve bu oranın %10 altındaki oranda satışın yapılabileceğini ilgili tapu müdürlüğüne bildirir 14.
    3. Maliklerin Muvafakati: Müteahhit payına düşen bağımsız birimlerin, inşaatın tamamlanma oranında veya bu oranın üstündeki bir oranda satışı için bütün maliklerin muvafakati gereklidir 14.
    Bu süreçte, kat karşılığı inşaat sözleşmesi veya kat karşılığı temlik sözleşmesi gibi noterliklerde düzenlenen belgeler esas alınır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6306 Kanun kapsamında hak sahibi kimdir?

    6306 sayılı Kanun kapsamında hak sahibi, riskli yapıların tespiti ve dönüşüm süreçlerinde aşağıdaki kişi ve kurumları ifade eder: 1. Yapı Malikleri ve Kanuni Temsilcileri: Riskli yapıların tespiti ve gerekli işlemlerin yapılması için öncelikle bu kişiler sorumludur. 2. Kiracılar ve Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Bu yapılarda en az bir yıldır ikamet eden veya işyeri bulunanlar, hak sahibi olarak kabul edilir. 3. Bakanlık, TOKİ ve İdare: Kanun kapsamında dönüşüm projelerini yürüten ve gerekli işlemleri gerçekleştiren kurumlardır. 4. Kamu İdareleri: Mülkiyetlerinde bulunan taşınmazların dönüşüm amaçlı kullanılması için görüş bildiren ve gerekli devir işlemlerini yapan idarelerdir.

    6306 kentsel dönüşümde hak sahipliği nasıl belirlenir?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında kentsel dönüşümde hak sahipliği, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir: 1. Tapu Sahipleri: Riskli yapıda veya riskli alanda taşınmazı bulunan tapu malikleri, hisseleri oranında hak sahibi sayılırlar. 2. Kiracılar: Kiracılar, doğrudan mülkiyet hakkına sahip olmasalar da, dönüşüm sonrası inşa edilecek konutlardan satın almada öncelik hakkı tanınabilir. Ancak, oy hakları bulunmaz ve anlaşma süreçlerinde söz sahibi değillerdir. 3. Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Tapu kütüğünde mülkiyet hakkı dışında, intifa (kullanım) hakkı, sükna (oturma) hakkı gibi sınırlı ayni haklara sahip olanlar da hak sahipliği kapsamında değerlendirilir. 4. Gecekondu Sahipleri: Tapusu olmayan, ancak Hazine arazisi veya başkasının arazisi üzerinde izinsiz yapı inşa etmiş kişilerin durumu, yapının yapım tarihi ve kullanım süresi gibi kriterlere göre idare tarafından belirlenir. Hak sahipliğinin tespiti, idare tarafından yürütülen teknik ve hukuki bir süreçtir ve bu süreçte riskli yapı tespiti, tapu kayıtlarının incelenmesi ve değerleme çalışmaları yapılır.

    6306 riskli yapı tespiti nasıl yapılır?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında riskli yapı tespiti şu adımlarla yapılır: 1. Başvuru: Binanın maliki veya kanuni temsilcisi tarafından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bağlı İl Müdürlüklerine başvuru yapılır. 2. Gerekli Belgelerin Sunulması: Başvuru ile birlikte binanın tapu kaydı, yapı ruhsatı, iskan belgesi ve diğer gerekli belgeler sunulur. 3. Fiziki İnceleme: Yetkili kuruluşlar tarafından binada fiziki inceleme yapılır. Bu incelemede binanın taşıyıcı sistemi, temelleri, duvarları, çatısı ve diğer unsurları kontrol edilir. 4. Rapor Hazırlanması: Fiziki inceleme sonucunda bir rapor hazırlanır. Bu raporda binanın durumu ve risk durumu detaylı bir şekilde belirtilir. 5. Karar Verme: Rapor, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından değerlendirilir ve binanın riskli yapı olup olmadığına karar verilir. Riskli yapı tespiti için ayrıca üniversitelerin lisanslı jeoloji mühendisliği ve inşaat mühendisliği bölümleri ile yetkili özel firmalar da görev yapabilir.

    Kentsel dönüşümde üst katlar ne olacak?

    Kentsel dönüşümde üst katlar genellikle daha değerli hale gelir. Ayrıca, üst katlar daha özel olma eğilimindedir ve bu da onların cazibesini artırır. Kentsel dönüşüm sürecinde, katların durumu ve değerlemesi, projenin detaylarına, binanın özelliklerine ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    3194 ve 6306 sayılı kanun arasındaki fark nedir?

    3194 ve 6306 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam ve Amaç: - 3194 sayılı İmar Kanunu, yerleşme yerleri ve yapılaşmaların plan, fen, sağlık ve çevre şartlarına uygun olmasını sağlamayı amaçlar. - 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun, afet riski altındaki alanlarda sağlıklı ve güvenli yaşam çevreleri oluşturmayı amaçlar. 2. Uygulama Alanları: - 3194 sayılı kanun, belediye ve mücavir alan sınırları içindeki ve dışındaki tüm yapıları kapsar. - 6306 sayılı kanun, riskli yapılar ve rezerv yapı alanlarını kapsar; bu alanlar genellikle kentsel dönüşüm projeleri için belirlenir. 3. Süreç ve Yetkiler: - 3194 sayılı kanun, arazi ve arsa düzenlemeleri, imar planları ve parselasyon işlemleri gibi süreçleri düzenler. - 6306 sayılı kanun, riskli yapıların tespiti, yıkımı, mülk sahiplerinin hak sahipliği ve kira yardımları gibi süreçleri detaylandırır.

    6306 riskli yapı tespitinde hangi yönetmelik?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında riskli yapı tespiti, "Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliği" ile düzenlenir.

    6306 kapsamında yapılan işlemler nelerdir?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında yapılan işlemler şunlardır: 1. Riskli Yapıların Tespiti ve Denetimi: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bağlı Kentsel Dönüşüm Başkanlığı tarafından riskli yapıların tespiti ve denetimi yapılır. 2. Rezerv Yapı Alanlarının Belirlenmesi: Daha önce sadece yeni yerleşim alanları için geçerli olan rezerv yapı alanları, mevcut yerleşim alanlarını da kapsayacak şekilde genişletilmiştir. 3. Riskli Yapıların Yıkımı: Riskli yapıların yıktırılması için maliklere 90 günlük kesin süre tanınır. 4. Mülkiyet İşlemleri: Maliklerin salt çoğunluğuyla alınacak kararlara göre, mülkiyet paylarının satışı, binanın tekrar inşası gibi işlemler gerçekleştirilir. 5. Yardım ve Destekler: Riskli yapıyı tahliye eden yapı maliklerine, kiracılarına ve sınırlı ayni hak sahiplerine geçici konut veya işyeri tahsisi, kira yardımı ve yapım için yardım yapılabilir. 6. Yeni Yapıların İnşası: Bakanlık, TOKİ, İller Bankası ve ilgili idarelerin iştirakleri tarafından yeni yapıların inşası yapılabilir.