Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yönetişim (governance), bir kurumun, devletin veya organizasyonun nasıl yönetildiğini, karar alma süreçlerinin nasıl işlediğini ve paydaşların nasıl etkileşimde bulunduğunu ifade eden bir kavramdır 13.
Yönetişimin temel unsurları şunlardır:
- Katılımcılık: Devlet, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve bireylerin karar alma süreçlerine katılımı 13.
- Şeffaflık: Bilgiye erişimin kolay olması, karar alma süreçlerinin açık ve denetlenebilir olması 13.
- Hesap verebilirlik: Yönetenlerin, verdikleri kararlar ve eylemleri konusunda topluma veya belirli mercilere karşı sorumlu olması 13.
- Etkinlik ve verimlilik: Kaynakların sürdürülebilir bir şekilde kullanılması ve toplumun ihtiyaçlarına en iyi şekilde yanıt verilmesi 1.
- Adillik ve kapsayıcılık: Toplumun tüm kesimlerini içine alan, ayrımcılıktan uzak bir yönetim anlayışı 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: