Buradasın
Kurumsal yönetim sistemi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal yönetim sistemi, bir şirketin nasıl yönetildiğini ve kontrol edildiğini belirleyen kurallar, uygulamalar ve süreçler bütünüdür 14.
Bu sistem, aşağıdaki temel ilkeleri içerir:
- Şeffaflık: Şirketlerin finansal performansları ve yönetim uygulamaları hakkında doğru ve zamanında bilgi sağlamaları 13.
- Hesap verebilirlik: Şirketlerin faaliyetlerinden dolayı sorumluluklarını kabul etmeleri ve bu faaliyetleri açıkça rapor etmeleri 3.
- Adalet: Şirketlerin tüm paydaşlarına eşit davranması ve çıkar çatışmalarını önlemesi 3.
- Etik davranış: Davranış kuralları, uyum programları ve etik dışı davranışları ele almak için mekanizmaların oluşturulması 1.
- Risk yönetimi: Şirketin operasyonlarını ve itibarını etkileyebilecek risklerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve yönetilmesi 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: