Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Devamsızlık primi hesaplaması, çalışanın eksik gün bildirimi ve prim ödeme gün sayısı dikkate alınarak yapılır 12.
- Eksik Gün Bildirimi: Çalışanın bir ay içinde kaç gün eksik prim günü olduğunu gösterir 2. Bu, ayın kaç gün çektiğine bakılmaksızın 30 gün olarak kabul edilir 2.
- Prim Ödeme Gün Sayısı: Çalışanın işe giriş ve çıkış tarihleri dikkate alınarak hesaplanır 2. İşe giriş tarihiyle birlikte ayın kaç gün olduğu "parmak hesabı" ile belirlenir 2.
Örnek hesaplama:
- Çalışan, 1 Ocak'tan 31 Ocak'a kadar eksik gün olmadan çalıştı 2. Ocak ayı 31 gün çekmesine rağmen, SGK’ya bildirilecek gün sayısı 30 gün olmalıdır 2.
Yasal düzenlemelere uygun bir hesaplama için SGK'nın güncel prim hesaplama kılavuzuna başvurulmalıdır.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: