• Buradasın

    Daimi ve geçici personel ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Daimi personel ve geçici personel kavramları, iş gücü yönetiminde farklı istihdam türlerini ifade eder.
    Daimi personel, bir işletmenin sürekli kadrosunda yer alan, uzun vadeli olarak istihdam edilen çalışanlardır 2. Bu çalışanlar, işletmenin ana faaliyet konularına odaklanır ve genellikle tam zamanlı sosyal haklardan yararlanırlar 2.
    Geçici personel ise, belirli bir süre veya proje için işe alınan çalışanlardır 23. Bu süre birkaç gün, hafta veya birkaç ay olabilir 2. Geçici personel, doğum izni, hastalık veya yıllık izin gibi durumlarda kadrolu personelin yerine geçmek veya ani artış gösteren iş yükünü karşılamak için de kullanılabilir 12. Geçici çalışanlar, genellikle daha esnek çalışma koşullarına sahiptir ve tam zamanlı sosyal haklardan yararlanmazlar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devlet memurunun geçici görevlendirilmesi nasıl yapılır?

    Devlet memurunun geçici görevlendirilmesi, "Kurumlar Arası Geçici Görevlendirme Yönetmeliği"ne göre aşağıdaki adımlarla yapılır: 1. Görevlendirme Talebi: Geçici görevlendirmeyi yapmak isteyen kurum, geçici görevlendirme formunu doldurarak personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kuruma gönderir. 2. Muvafakat: Personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kurum, geçici görevlendirmeye muvafakat verirse, bu durum form üzerinde belirtilir. 3. Tebligat: Geçici görevlendirmeye ilişkin form, ilgili personele görevlendirme başlangıç tarihinden en az 5 gün önce tebliğ edilir. 4. Süre Uzatımı: Geçici görevlendirme süresi, gerekli hallerde uzatılabilir, ancak toplamda altı ayı geçen görevlendirmelerde personelin muvafakati alınmalıdır. 5. Onay: Geçici görevlendirmeler, bakanlıklarda bakan, diğer kurumlarda ise en üst yönetici tarafından onaylanır. Geçici görevlendirilen personel, kurumlarından aylıklı/ücretli veya aylıksız/ücretsiz izinli sayılır ve mali ve sosyal hak ve yardımlarını almaya devam eder.

    Geçici görevlendirme kaç gün olur kamu işçisi?

    Kamu işçilerinde geçici görevlendirme süresi, kurum içi görevlendirmelerde en fazla 6 ay olarak belirlenmiştir.

    Geçici görevlendirilen personel izin kullanabilir mi?

    Geçici görevlendirilen personel, izin kullanabilir. Kurumlar Arası Geçici Görevlendirme Yönetmeliği'ne göre, geçici görevlendirilen personel kurumlarından aylıklı/ücretli veya aylıksız/ücretsiz izinli sayılabilir.

    696 sayılı KHK geçici işçi ne iş yapar?

    696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) kapsamında geçici işçi olarak çalışanların görevlerine dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu KHK ile yapılan düzenlemelerden bazıları şunlardır: Sürekli işçi kadrosuna geçiş: Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçe kapsamındaki idareler, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, Sosyal Güvenlik Kurumları gibi birçok kurumda personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihaleleri ile çalışan alt işveren işçileri, sürekli işçi kadrosuna geçirilmiştir. İktisadi teşekküllerde istihdam: İl Özel İdareleri, Belediyeler ve bağlı kuruluşlarında çöp toplama, temizlik, park ve bahçe işlerinde çalışan alt işveren işçileri, bu idarelerin kendi iktisadi teşekküllerinde işçi olarak istihdam edilmiştir. Geçici işçi pozisyonu: Yıl içerisinde 12 aydan kısa süreli işlerde çalışan alt işveren işçileri, 2017 yılında çalıştıkları süre ile sınırlı olmak üzere çalıştıkları kamu idarelerinde geçici işçi pozisyonuna alınmıştır.

    Geçici görevlendirme hangi kadrodan yapılır?

    Geçici görevlendirme, kurumların emrine veya kadro/pozisyonuna olmak üzere iki şekilde yapılabilir. Kurumun emrine geçici görevlendirme: Görevlendirmenin yapılacağı kurumda yürütülecek göreve ilişkin kadro veya pozisyon bulunması şartı aranmaz. Kadro veya pozisyona geçici görevlendirme: Bu kapsamda görevlendirilecek personelin, ilgili mevzuat uyarınca kadro veya pozisyona asaleten atanmada aranan şartları taşıması gerekir.

    4/B'li personel geçici görevlendirme yapabilir mi?

    4/B'li personel, belirli koşullar altında geçici görevlendirme yapabilir. 375 sayılı KHK'nin ek 25. maddesi kapsamında, mahalli idareler hariç olmak üzere, KİT'ler de dahil kurum ve kuruluşların emrine geçici görevlendirilebilir. Aynı pozisyon unvanı ile mahalli idareler haricindeki farklı kurumların 4/B kapsamındaki pozisyonlarına geçici görevlendirilebilirler. İdari hizmet sözleşmesi veya iş kanunu hükümlerine göre personel istihdam eden kurumlarda geçici görevlendirilebilirler. Geçici görevlendirme için kurumların muvafakatinin alınması gereklidir ve 6 ayı aşan görevlendirmelerde personelin de muvafakati gereklidir.

    Geçici görevlendirilen memur kaç gün çalışır?

    Bir memur, geçici görevlendirme kapsamında en fazla bir yıl çalışabilir ve bu süre her defasında bir yılı geçmemek üzere uzatılabilir.