Devlet memurunun geçici görevlendirilmesi, "Kurumlar Arası Geçici Görevlendirme Yönetmeliği"ne göre aşağıdaki adımlarla yapılır: 1. Görevlendirme Talebi: Geçici görevlendirmeyi yapmak isteyen kurum, geçici görevlendirme formunu doldurarak personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kuruma gönderir. 2. Muvafakat: Personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kurum, geçici görevlendirmeye muvafakat verirse, bu durum form üzerinde belirtilir. 3. Tebligat: Geçici görevlendirmeye ilişkin form, ilgili personele görevlendirme başlangıç tarihinden en az 5 gün önce tebliğ edilir. 4. Süre Uzatımı: Geçici görevlendirme süresi, gerekli hallerde uzatılabilir, ancak toplamda altı ayı geçen görevlendirmelerde personelin muvafakati alınmalıdır. 5. Onay: Geçici görevlendirmeler, bakanlıklarda bakan, diğer kurumlarda ise en üst yönetici tarafından onaylanır. Geçici görevlendirilen personel, kurumlarından aylıklı/ücretli veya aylıksız/ücretsiz izinli sayılır ve mali ve sosyal hak ve yardımlarını almaya devam eder.