• Buradasın

    Geçici görevlendirilen memur kaç gün çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bir memur, geçici görevlendirme kapsamında en fazla bir yıl çalışabilir ve bu süre her defasında bir yılı geçmemek üzere uzatılabilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geçici görevlendirme hangi hallerde iptal edilir?

    Geçici görevlendirme, aşağıdaki hallerde iptal edilebilir: 1. Memurun isteği dışında yapılan görevlendirmelerde: Memur, geçici görevlendirmeye itiraz edebilir ve bu itirazın reddedilmesi durumunda idare mahkemesinde dava açılarak geçici görevlendirme iptal edilebilir. 2. Kanuna ve hukuka aykırılık durumunda: Geçici görevlendirmenin keyfi veya cezalandırma amacıyla yapılması, kanuna ve hizmet gereklerine aykırı olması halinde iptal davası açılabilir. 3. Süre aşımı: Geçici görevlendirmenin süresi altı ayı geçtiğinde, personelin muvafakati aranır ve bu muvafakatin alınmaması da görevlendirmenin iptaline yol açabilir. Geçici görevlendirme iptal davası için, görevlendirme tebliğinden itibaren 60 gün içinde idare mahkemesine başvurulması gerekmektedir.

    Geçici görevlendirme zorunlu hizmet süresini etkiler mi?

    Geçici görevlendirme, zorunlu hizmet süresini doğrudan etkilemez. Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik'e göre, geçici görevlendirmeler atanma dönemine tabi değildir ve memurun aynı hizmet bölgesi içinde bir hizmet alanından başka bir hizmet alanına atanmasını ifade eder. Ancak, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun ilgili maddesine göre, geçici görevlendirme süresi bir yılda en fazla altı ayı geçebilir.

    Geçici görevlendirme iptalinde maaş kesilir mi?

    Geçici görevlendirme iptalinde memurun maaşı kesilmez, memur maaşını almaya devam eder.

    Geçici görevlendirmede 6 ay sınırı var mı?

    Geçici görevlendirmede 6 ay sınırı vardır, ancak bu süre bazı koşullarda uzatılabilir. - Normal şartlarda geçici görevlendirme süresi bir yılda altı ayı geçemez. - Yurtdışı görevlendirmelerinde güvenlik görevlileri için bu süre en çok iki yıldır ve gerekli görülmesi halinde bir katına kadar uzatılabilir. - 375 sayılı KHK'nin ek 25. maddesi kapsamında yapılan görevlendirmelerde ise süre 6 ayı geçtiğinde personelin muvafakati de alınmalıdır.

    Geçici görevlendirme hangi hallerde yapılır?

    Geçici görevlendirme aşağıdaki hallerde yapılabilir: 1. Boş Kadro Durumu: 7 ve daha yukarı bir dereceden göreve ilişkin boş bir kadronun bulunması. 2. Eleman Temini: Kurum içinden bu görevi yürütecek elemanın kısa sürede sağlanamaması. 3. Uzmanlık Gereksinimi: Görevin, yetenekli ve iyi yetişmiş personele ihtiyaç gösteren işlerden olması. Ayrıca, memurların geçici görevlendirme yapılabilmesi için muvafakatlerinin de alınması gerekmektedir.

    Geçici görevlendirme 25. madde nedir?

    Geçici görevlendirme ile ilgili 25. madde, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek maddesinde yer almaktadır. Bu maddeye göre: Hakim ve savcılar ile bu meslekten sayılanlar hariç olmak üzere, statülerine bakılmaksızın bir kadro veya pozisyona dayalı olarak kamu kurum veya kuruluşlarında istihdam edilenler, kurumlarının muvafakatiyle: 1. Bir yılı geçmemek üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarında geçici görevlendirilebilir. 2. Geçici görevlendirilenler, mali ve sosyal hak ve yardımlarını kurumlarından almaya devam ederler ve bu süre boyunca kurumlarından aylıklı izinli sayılırlar. 3. Geçici görevlendirmenin yapılabilmesi için, görevlendirileceklerin ilgili mevzuat uyarınca kadro veya pozisyona asaleten atanmada aranan tüm şartları taşımaları gerekir. 4. Geçici görevlendirilenlerin özlük hakları devam eder ve bu süreler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır.

    Geçici görevlendirilen memurun özlük hakları nasıl olur?

    Geçici görevlendirilen memurların özlük hakları, Kurumlar Arası Geçici Görevlendirme Yönetmeliği'ne göre şu şekilde belirlenir: 1. Mali ve Sosyal Haklar: Geçici görevlendirilen personel, kurumlarından aylıklı/ücretli veya aylıksız/ücretsiz izinli sayılır ve mali ve sosyal hak ve yardımlarını almaya devam eder. 2. Sigorta Primleri: Sosyal güvenlik primleri, kendi kurumlarındaki statüleri dikkate alınarak ödenir. 3. Terfi ve Emeklilik: Geçici görevlendirme süreleri, terfi ve emeklilik hesaplamalarında dikkate alınır ve terfileri başkaca bir işleme gerek kalmaksızın süresinde yapılır. 4. Özlük Dosyası: Geçici görevlendirmeye ilişkin form, ilgili personelin özlük dosyasında saklanır.