• Buradasın

    Maarif modeli okul öncesi hangi kazanım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde okul öncesi eğitimin kazanımları şunlardır:
    1. Temel Beceriler: Çocukların yaşlarına uygun temel becerileri kazanmaları 1.
    2. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Paylaşma, işbirliği, duygularını ifade etme, arkadaş edinme gibi sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi 12.
    3. Dil Gelişimi: Kelime hazinesi, hikaye anlatımı, şarkılar, tekerlemeler yoluyla dil becerilerinin artırılması 1.
    4. Motor Gelişim: İnce motor becerileri (çizim, kesme), kaba motor becerileri (koşma, atlama) gibi fiziksel becerilerin geliştirilmesi 1.
    5. Sanat ve Spor Aktiviteleri: Resim, müzik, dans, spor oyunları gibi sanatsal ve sportif faaliyetlerin yapılması 1.
    6. Bilimsel Merak ve Keşif: Basit deneyler, doğa gözlemleri, bilimsel hikayeler aracılığıyla bilimsel merakın uyandırılması 12.
    7. Değerler Eğitimi: Çocuklara vatanseverlik, dürüstlük, saygı gibi değerlerin kazandırılması 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), kök değer anlayışını terk ederek çatı değer anlayışına geçmiştir. Terk edilen model: Kök değer anlayışı. Geçilen model: Erdem-değer-eylem çerçevesi. Ayrıca, TYMM, beceri temelli bir eğitim yaklaşımı benimsemiştir.

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Okul öncesi eğitim programlarında kazanım ve göstergeler genellikle aşağıdaki sırayla yazılır: 1. Kazanımlar: Çocukların öğrenmeleri gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. 2. Göstergeler: Kazanımların gözlenebilir hâlidir ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirini izleyen aşamalar halinde sıralanır. Örneğin, "Bilişsel Gelişim" alanında bir kazanım olan "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ifadesinin göstergeleri şu şekilde olabilir: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Etkinlik planlanırken, her gelişim alanından birçok kazanım yerine en uygun kazanımlar seçilmelidir.

    Maarif modeli öğretim programları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bazı öğretim programları: Okul Öncesi: Temel Eğitim. İlkokul: Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi. Ortaokul: Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Orta Öğretim: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Coğrafya, Felsefe, Tarih, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük. Bu model, öğrencilere daha bütüncül bir eğitim deneyimi sunmayı amaçlamaktadır.

    Okul öncesi duyu kazanımları nelerdir?

    Okul öncesi dönemde duyu kazanımları şunlardır: 1. Görme Duyusu: Resim ve nesneleri tanıma, renkleri ayırt etme. 2. İşitme Duyusu: Sesleri dinleme, sesin yönünü ve kaynağını ayırt etme. 3. Dokunma Duyusu: Farklı dokulardaki materyalleri tanıma (yumuşak, sert, kaygan). 4. Tat ve Koku Duyusu: Çeşitli tatta yiyecek ve içecekleri tatma, kokularını fark etme. 5. Motor Koordinasyon: El-göz koordinasyonunu geliştirme, kalem ve kaşık gibi araçları kontrollü kullanma. Ayrıca, bu kazanımlar çocukların dikkatlerini yönlendirme, problem çözme ve sosyal becerilerini de destekler.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.

    Okul öncesi gelişim raporu maarif modeline uygun nasıl yazılır?

    Okul öncesi gelişim raporu, Maarif modeline uygun olarak aşağıdaki şekilde yazılabilir: 1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, eğitim kurumu ve öğretmenin adı belirtilir. 2. Gözlemlenen Gelişim Alanları: Bilişsel, dil, sosyal ve duygusal, motor gelişim ve özbakım becerileri gibi alanlarda çocuğun gelişimi değerlendirilir. 3. Olumlu ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Çocuğun beklenilen düzeyde gösterdiği beceriler öne çıkarılarak, geliştirilmesi gereken alanlar yazılır. 4. Örnek Davranışlar: Çocuğun gözlemlenen olumlu davranışları ve örnek olayları belirtilir. 5. Öneriler: Çocuğun gelişimini desteklemek için evde ve okulda yapılabilecek aktiviteler ve etkinlikler önerilir. 6. Öğretmenin Yorumları: Öğretmenin kişisel değerlendirmeleri ve önerileri eklenir. Bu rapor, her çocuk için yılda üç kez, birinci dönemin başı ve sonu ile ikinci dönemin sonunda hazırlanır.

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.