• Buradasın

    Maarif modeli okul öncesi hangi kazanım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde okul öncesi eğitimin kazanımları şunlardır:
    1. Temel Beceriler: Çocukların yaşlarına uygun temel becerileri kazanmaları 1.
    2. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Paylaşma, işbirliği, duygularını ifade etme, arkadaş edinme gibi sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi 12.
    3. Dil Gelişimi: Kelime hazinesi, hikaye anlatımı, şarkılar, tekerlemeler yoluyla dil becerilerinin artırılması 1.
    4. Motor Gelişim: İnce motor becerileri (çizim, kesme), kaba motor becerileri (koşma, atlama) gibi fiziksel becerilerin geliştirilmesi 1.
    5. Sanat ve Spor Aktiviteleri: Resim, müzik, dans, spor oyunları gibi sanatsal ve sportif faaliyetlerin yapılması 1.
    6. Bilimsel Merak ve Keşif: Basit deneyler, doğa gözlemleri, bilimsel hikayeler aracılığıyla bilimsel merakın uyandırılması 12.
    7. Değerler Eğitimi: Çocuklara vatanseverlik, dürüstlük, saygı gibi değerlerin kazandırılması 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Okul öncesi eğitimde kazanım ve göstergeler şu sırayla yazılır: 1. Bilişsel Alan Kazanımları: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahminde bulunma, algılama, nesneleri sayma, nesne ya da varlıkları gözlemleme, eşleştirme, gruplama, ölçme, geometrik şekilleri tanıma, günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanıma, örüntü oluşturma, parça-bütün ilişkisini kavrama. 2. Sosyal Duygusal Gelişim Kazanımları: Kendisine ve başkalarına ait özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, başkalarının duygularını açıklama, olumsuz duyguları uygun yollarla gösterme, sorumluluk alma, kurallara uyma, estetik değerleri koruma, sanat eserlerinin değerini fark etme, kendine güvenme.

    Okul öncesi duyu kazanımları nelerdir?

    Okul öncesi dönemde duyu kazanımları şunlardır: 1. Görme Duyusu: Resim ve nesneleri tanıma, renkleri ayırt etme. 2. İşitme Duyusu: Sesleri dinleme, sesin yönünü ve kaynağını ayırt etme. 3. Dokunma Duyusu: Farklı dokulardaki materyalleri tanıma (yumuşak, sert, kaygan). 4. Tat ve Koku Duyusu: Çeşitli tatta yiyecek ve içecekleri tatma, kokularını fark etme. 5. Motor Koordinasyon: El-göz koordinasyonunu geliştirme, kalem ve kaşık gibi araçları kontrollü kullanma. Ayrıca, bu kazanımlar çocukların dikkatlerini yönlendirme, problem çözme ve sosyal becerilerini de destekler.

    Okul öncesi gelişim raporu maarif modeline uygun nasıl yazılır?

    Okul öncesi gelişim raporu, Maarif modeline uygun olarak aşağıdaki şekilde yazılabilir: 1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, eğitim kurumu ve öğretmenin adı belirtilir. 2. Gözlemlenen Gelişim Alanları: Bilişsel, dil, sosyal ve duygusal, motor gelişim ve özbakım becerileri gibi alanlarda çocuğun gelişimi değerlendirilir. 3. Olumlu ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Çocuğun beklenilen düzeyde gösterdiği beceriler öne çıkarılarak, geliştirilmesi gereken alanlar yazılır. 4. Örnek Davranışlar: Çocuğun gözlemlenen olumlu davranışları ve örnek olayları belirtilir. 5. Öneriler: Çocuğun gelişimini desteklemek için evde ve okulda yapılabilecek aktiviteler ve etkinlikler önerilir. 6. Öğretmenin Yorumları: Öğretmenin kişisel değerlendirmeleri ve önerileri eklenir. Bu rapor, her çocuk için yılda üç kez, birinci dönemin başı ve sonu ile ikinci dönemin sonunda hazırlanır.

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Maarif Modeli, 21. yüzyıl becerilerini kazandırmayı amaçlayan yeni bir eğitim modeline geçmiştir. Önceki model olan bilgi odaklı öğretim programı ise terk edilmiştir.

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Maarif Modeli'nde değerler, öğrencilerin çok yönlü gelişimini hedefleyen bütüncül bir yaklaşımı içerir ve şu şekilde sıralanabilir: 1. Adalet: Öğrencilere hakkaniyetli davranma ve haksızlıkların düzeltilmesi konusunda kararlı olma değeri kazandırılır. 2. Dürüstlük: Doğru sözlü olma, güvenilir olma ve yalan söylememe değerleri vurgulanır. 3. Yardımlaşma: Başkalarına yardım etme ve dayanışma içinde olma önemi vurgulanır. 4. Sorumluluk: Kendi eylemlerinin sonuçlarını üstlenme ve topluma karşı sorumluluk taşıma değerleri işlenir. 5. Çevre Bilinci: Doğaya saygı gösterme ve çevreyi koruma bilinci kazandırılır. 6. Aile ve Toplum: Aile bütünlüğüne önem verme, vatanseverlik ve yardımseverlik değerleri de bu kapsamda yer alır.

    Maarif modeli öğretim programları nelerdir?

    Maarif Modeli Öğretim Programları, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında aşağıdaki bileşenlerden oluşmaktadır: 1. Öğrenci Profili: Yetkin ve erdemli insan yetiştirmeyi hedefler. 2. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı amaçlar. 3. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerilerini içerir. 4. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler. 5. Program Dışı Etkinlikler: Öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmeleri ve toplum bilincine sahip aktif vatandaşlar olmaları için sunulur. Bu programlar, 2024-2025 eğitim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıflarda uygulanmaya başlanmıştır.