2009 ve 2015 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklılıklar şunlardır: 1. Öğrenme Alanları: 2009 programında beş öğrenme alanı (dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu) bulunurken, 2015 programında bu alanlar üç ana başlık altında toplanmıştır (sözlü iletişim, okuma, yazma). 2. Kazanımlar: Yeni programda kazanımlar sınıf seviyesine göre detaylı bir şekilde belirtilmiştir. 3. Dil Bilgisi: Eski programda dil bilgisi konuları sezdirme ve uygulama yoluyla öğretilirken, 2015 programında 1. sınıftan 8. sınıfa kadar bir bütün olarak planlanmıştır. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Eski programda çoktan seçmeli testler kullanılabilirken, yeni programda bu tür testlerin kullanılmaması gerektiği vurgulanmıştır. 5. Metin Türleri ve Temalar: 2015 programında okuma ve dinleme metinlerinin türleri ve dağılımı daha spesifik olarak belirlenmiştir, ayrıca temalar zorunlu hale getirilmiştir.