• Buradasın

    ÖğretimProgramları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2. dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    2. dönem zümre toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri: Açılış ve yoklama. Bir önceki toplantıda alınan kararların görüşülmesi. Birinci dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi. Maarif Modeli öğretim programı ve uygulamalarda karşılaşılan güçlükler. Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve öğretim materyallerinin belirlenmesi. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması. Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizlerinin yapılması. Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle yapılabilecek iş birliği ve esaslarının belirlenmesi. Öğretim alanı ile bilim ve teknolojideki gelişmelerin izlenerek uygulamalara yansıtılması. Dilek ve temenniler.

    TTKB İDES veri toplama nedir?

    TTKB-İDES veri toplama, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından geliştirilen İzleme ve Değerlendirme Sistemi (TTKB-İDES) üzerinden öğretim programları ve ders kitaplarına ilişkin geri bildirimlerin toplanması sürecidir. Bu sistem, eğitim içeriklerinin ve uygulama süreçlerinin etkinliğini daha kapsamlı bir şekilde değerlendirmek amacıyla tasarlanmıştır. Veri toplama süreci şu şekilde gerçekleşir: Zümre toplantıları: Zümre başkanları, sınıf/alan zümrelerinde öğretim programları ve ders kitaplarına yönelik görüş ve önerileri alır. Sisteme giriş: Toplanan veriler, 20 Eylül 2024 tarihine kadar TTKB-İDES sistemine girilir. Geri bildirim: Okul yöneticileri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler öğretim programlarına ilişkin verileri işleyip geri bildirim verebilir. Ayrıca, ders kitapları ve eğitim materyallerine ilişkin görüş ve öneriler, ilgili ders kitabının arka kapağındaki karekod üzerinden de sisteme işlenebilir.

    Tarih şeridini kim hazırlar?

    Tarih şeridini genellikle öğrenen bireyler hazırlar. Örneğin, tarih öğretiminde öğrencilerin tarih şeridi hazırlaması yaygın bir öğretim tekniğidir. Ayrıca, eğitim kurumları ve tarih öğretmenleri de tarih şeridi hazırlayabilir. Örneğin, II. Meşrutiyet döneminde Ali Reşat Bey, tarih şeritlerinin kullanımından bahsetmiştir. Dijital araçlar da tarih şeridi hazırlamada kullanılabilir. Tiki-Toki gibi web siteleri veya Office Timeline gibi programlar, tarih şeridi oluşturma sürecinde kolaylık sağlar.

    Zümrenin yaptığı çalışmalar nelerdir?

    Zümrelerin yaptığı bazı çalışmalar: Öğretim programlarının uygulanması. Öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi. İşbirliği yapılması. Öğretim materyallerinin belirlenmesi. Ölçme araçlarının geliştirilmesi. Sınavların planlanması. Öğrenci başarılarının izlenmesi. Proje ve performans çalışmalarının belirlenmesi. İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin değerlendirilmesi.

    Çerçeve öğretim programları ne zaman güncellenir?

    Çerçeve öğretim programlarının ne zaman güncelleneceğine dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, öğretim programlarının genellikle akademik veya sosyal ihtiyaçların tespiti sonucunda güncellendiği bilinmektedir. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2024 yılının Ağustos ayında güncellenmiş çerçeve yıllık planlar yayınlanmıştır. Öğretim programlarının güncellenmesi, üst politika metinlerine dayalı olarak geliştirilir ve programların ülkenin kalkınma hedefleriyle tutarlı olması beklenir. Daha fazla bilgi için MEB'in resmi yayınlarını ve duyurularını takip etmek önerilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metni nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metni, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve eğitim sisteminin tüm bileşen ve boyutlarıyla güncellenmesini amaçlayan bir belgedir. Bu metin, bir program geliştirmeden daha geniş olup, öğretim sürecinin beş ana bileşene dayalı olarak yeniden yapılandırılmasını içerir: 1. Öğrenci Profili: Ahlaki, erdemli ve milleti için iyi olanı yapmayı hedefleyen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. 2. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal beceriler, alan becerileri, eğilimler ve programlar arası bileşenleri içerir. 3. Erdem-Değer-Eylem Modeli: Yetkin ve erdemli birey yetiştirmeyi hedefler. 4. Sistem Okuryazarlığı: Bilginin yanı sıra bilgiye sahip olmakla üstlenilen sorumluluğu da vurgular. 5. Bilgi Kümeleri: Derslerin içeriklerinin sadeleştirilmesi ve kazanımların %30 oranında hafifletilmesi ilkesini benimser. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 26 dersin öğretim programını içerir ve 2024-2025 öğretim yılında kademeli olarak uygulanması planlanmaktadır.

    Öğretim programlarının öğrenci profili nedir?

    Öğretim programlarının öğrenci profili, öğrencilerin sadece akademik başarılarıyla değil, aynı zamanda zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimleriyle bir bütün olarak ele alındığı bir anlayışı ifade eder. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli gibi yaklaşımlarda öğrenci profili şu temel prensiplere dayanır: Ontolojik bütünlük: Ruh ve beden bütünlüğü. Epistemolojik bütünlük: Bilgi ve bilgelik. Zamansal bütünlük: Geçmişten geleceğe eğitim prensibi. Aksiyolojik olgunluk: Ahlaki bilinç ve estetik bakış açısı. Bu çerçevede, öğrencilerin yetkin ve erdemli bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir.

    İEU hukuk hangi öğretim programı?

    İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEU) Hukuk Fakültesi, %30 İngilizce öğretim programı uygulamaktadır. Bu programda, bazı dersler Türkçe (örneğin, Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Borçlar Hukuku) verilirken, Roma Hukuku gibi dersler İngilizce olarak işlenir.

    Ders koordinatörünün yetkileri nelerdir?

    Ders koordinatörünün yetkileri, görev yaptığı kuruma ve pozisyona göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak, ders koordinatörünün yetkilerinden bazıları şunlardır: Haftalık ders programlarının hazırlanması: İlgili öğretim elemanlarının görüş ve önerilerini dikkate alarak haftalık ders programlarını hazırlamak ve dekanlığa sunmak. Öğretim elemanı görevlendirmelerinin yapılması: Eğitim planında yer alan her ders için görevlendirilecek öğretim elemanlarının belirlenmesine bölüm başkanı ile birlikte karar vermek. Müfredat değişikliklerinin yönetilmesi: Müfredat değişiklikleri için öğretim elemanlarından görüş alıp bölüm başkanlığına sunmak. Ders kaynaklarının sağlanması: Derslerin gerektirdiği zaman ve mekân kaynaklarının teminini, tahsisini ve kullanımını sağlamak. Koordinatörlük raporlarının hazırlanması: Koordinatörlük faaliyetlerini düzenli olarak raporlamak ve dekanlık ile kalite koordinatörlüğüne sunmak. Ayrıca, ders koordinatörünün genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma ve hizmet içi eğitim sağlama gibi yetkileri de olabilir.

    Öğretim programlarının uygulanmasında TYMM ortak metnin etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Öğretim programlarının uygulanmasında TYMM ortak metnin etkisi şu şekilde değerlendirilebilir: Öğrenci motivasyonu: TYMM'nin öğrenci merkezli yaklaşımı, öğrencilerin derse katılımını ve motivasyonunu artırmıştır. Aktif öğrenme: Öğrenciler, kendi öğrenmelerinden daha fazla sorumluluk alarak daha aktif öğrenme süreçlerine dahil olmaktadır. Kişiselleştirilmiş eğitim: Program, öğretmenlere kendi sınıflarına ve öğrencilerine uygun yöntemleri seçme ve uygulama imkânı tanıyarak dersleri daha kişiselleştirmeyi sağlamaktadır. Zengin içerik: Farklı öğrenme yöntemleri ve materyaller, dersleri daha zengin ve ilgi çekici hale getirmektedir. Ancak, uygulamada bazı zorluklar da bulunmaktadır: Ders saati yetersizliği: Bazı öğrenme çıktıları için öngörülen ders saatleri yetersiz kalabilmektedir. Somut örnek eksikliği: Erdem-Değer-Eylem çerçevesinin daha somut örneklerle desteklenmesi gerektiği belirtilmektedir. Ölçme-değerlendirme: Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda daha fazla çaba gerekmektedir.

    Meb'in Türkçe sözlüğü ne zaman değişti?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) Türkçe sözlüğünde bir değişiklik yapıldığına dair bilgi bulunmamaktadır. Ancak, MEB tarafından yapılan bazı değişiklikler hakkında bilgi verilebilir: 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Müfredat Değişikliği: MEB, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yeni müfredat düzenlemesiyle bazı değişiklikler yapmıştır. Yabancılara Türkçe Öğretim Programı (YTÖP): Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan YTÖP, Talim ve Terbiye Kurulu'nun onayıyla yürürlüğe girmiştir. MEB'in Türkçe sözlüğünde spesifik bir değişiklik tarihi belirtilmemiştir.

    Özel öğretim kurumları yönetmeliği edebiyat II ders içeriği nedir?

    Özel öğretim kurumları yönetmeliğinde "edebiyat II" ders içeriğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak özel öğretim kurumlarında ders saatlerinin 45 dakika olduğu ve uygulamalı derslerin 90 dakika blok halinde yapılabildiği belirtilmiştir. Özel öğretim kurumları yönetmeliği, her derece ve türdeki özel öğretim kurumlarının açılış ve işleyişiyle ilgili usul ve esasları düzenler. Daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili yönetmeliklerine başvurulabilir.

    TED bursluluk sınavı soruları nereden çıkıyor?

    TED bursluluk sınavı soruları, TED Genel Merkezi Ölçme ve Değerlendirme Müdürlüğü tarafından öğretim programları kapsamındaki kazanım ve becerilere uygun olarak hazırlanmaktadır. Ayrıca, 2024 yılında yapılan TED Ankara Koleji Vakfı Özel İlkokulu ve Ortaokulu seçme sınavının soru kitapçıkları ve cevap anahtarları, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün internet sitesinde yayımlanmıştır. Sınav sorularının tam olarak nereden çıktığına dair spesifik bir bilgi bulunmamakla birlikte, soruların genel olarak MEB müfredatını kapsadığı bilinmektedir.

    Öğretim programları kaç yılda bir güncellenir?

    Türkiye'de öğretim programları, her yıl güncellenir. Örneğin, 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul müfredatları kapsamlı bir şekilde değiştirilmiştir. Öğretim programlarının güncellenme sıklığı; teknolojik gelişmeler, eğitim alanındaki yeni araştırma bulguları ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    2009 ve 2015 Türkçe öğretim programlarındaki farklılıklar nelerdir?

    2009 ve 2015 Türkçe öğretim programları arasında bazı temel farklılıklar bulunmaktadır: Harf Gruplarının Sınıflandırılması: 2015 programında okuma-yazma sürecinde harf grupları farklı şekilde gruplandırılmış ve bazı harflerin yazım şekillerinde ve özelliklerinde değişiklikler yapılmıştır. Kazanımlar: Öğrenme alanların değişmesiyle birlikte kazanımlar da değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programda belirtilmiştir. Metin Türleri ve Dağılımı: 2015 programında, ders kitaplarında yer alacak okuma ve dinleme metinlerinin türleri ve dağılımı sınıf düzeylerine göre detaylı bir şekilde verilmiştir. Temalar: Eski programda zorunlu ve seçmeli temalar tablo halinde verilirken, yeni programda sınıf düzeyine göre işlenecek zorunlu temalar, ders saatleri ve konu örnekleri detaylı bir şekilde belirtilmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: 2015 programında ölçme ve değerlendirme, öğrenme alanına ve sınıf düzeyine göre hangi becerilerin geliştirilmesi gerektiğine göre düzenlenmiştir. Bu değişiklikler, programların genel yaklaşım, içerik ve hedeflerinde de bazı benzerlikler ve farklılıklar olduğunu göstermektedir.

    Işık lisesinde hangi bölümler var?

    FMV Işık Liselerinde sunulan bazı bölümler şunlardır: Fen Liseleri: 9. sınıflarda haftalık 5-7 ders saati İngilizce dersi verilmektedir. Anadolu Liseleri: Matematik ve fen dersleri de İngilizce yapılmaktadır. Uluslararası Programlar: IB Diploma Programı ve AP (Advanced Placement) programları uygulanmaktadır. FMV Işık Liseleri, Ayazağa, Erenköy, Ispartakule ve Florya yerleşkelerinde faaliyet göstermektedir. Daha detaylı bilgi için FMV Işık Okulları'nın resmi web sitesi olan fmv.edu.tr ziyaret edilebilir.

    Maarif Modeli hangi yayınevi?

    Maarif Modeli ile ilgili bazı yayınlar şu yayınevlerine aittir: Eğitim Yayınevi. Dizgi Kitap. Ayrıca, "2025 Editör Maarif Modeli 9.Sınıf Tüm Dersler Konu Anlatımlı Soru Bankası ve Paragraf Soru Bankası" kitabı da Editör Yayınevi tarafından yayımlanmıştır.

    Matematik dersi öğretim programı hangi yaklaşım?

    Matematik dersi öğretim programı, beceri temelli program yaklaşımı ile hazırlanmıştır. Ayrıca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, matematik dersi öğretim programında öğrenci merkezli ve bireysel öğrenme farklılıklarını gözeten bütüncül bir yaklaşım benimsenmiştir.

    Eğitim programları ve öğretim tezleri nerede bulunur?

    Eğitim programları ve öğretim alanındaki tezler, YÖK Ulusal Tez Merkezi'nde bulunabilir. Ayrıca, Academia.edu sitesinde de eğitim programları ve öğretim alanında yazılmış araştırma makaleleri ve tezler mevcuttur.

    Oyunlaştırmanın öğretim programı öğelerine etkisi nelerdir?

    Oyunlaştırmanın öğretim programı öğelerine bazı etkileri: Motivasyon ve katılım artışı. Kişiselleştirilmiş öğrenme. Kognitif yükün azalması. Geri bildirim ve ilerleme takibi. İşbirliği ve sosyal beceriler. Oyunlaştırmanın etkileri, bağlama, öğrenci profiline ve kullanılan stratejilerin kalitesine bağlı olarak değişebilir.