• Buradasın

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), kök değer anlayışını terk ederek çatı değer anlayışına geçmiştir 5.
    Terk edilen model:
    • Kök değer anlayışı 5.
    Geçilen model:
    • Erdem-değer-eylem çerçevesi 15.
    Ayrıca, TYMM, beceri temelli bir eğitim yaklaşımı benimsemiştir 5. Bu modelde, bilgi kümeleri ile birlikte kavramsal beceriler, alan becerileri, bu becerileri destekleyen eğilimler ve programlar arası bileşenler çerçevesinde ilişkisel ve döngüsel bir yapı tasarlanmıştır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli doğru mu?

    Maarif Modeli'nin doğruluğu konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Destekleyen görüşler: Yetkin ve erdemli birey yetiştirme: Model, yetkin ve erdemli bireyleri merkeze alan bir öğrenci profili oluşturmayı hedefler. Beceri temelli program: Teknoloji ve iletişim imkanlarına uygun olarak bilgiyi kullanma ve yorumlama becerilerini kazandırmayı amaçlar. Eleştirel görüşler: Karmaşık yapı: Modelin karmaşık, telkinci ve buyurgan bir yapıya sahip olduğu belirtilmiştir. Değerlerin işleniş biçimi: Değerlerin öğretiminde sadece ders anlatımıyla yetinilmesi ve değerlerin uygulanarak kazandırılmaması eleştirilmiştir. Otoriter yaklaşım: Modelin, siyasal iktidarın bakış açısıyla neo-liberal ve otoriter bir eğitim anlayışını yansıttığı ifade edilmiştir. Modelin etkinliği ve uygunluğu, uygulama sürecinde daha iyi değerlendirilecektir.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Maarif Modelinde değerler eğitimi, süreç temelli bir yapıyla ele alınır ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini geliştirmeyi hedefler. Bazı özellikler: Çatı değerler: Adalet, sorumluluk ve saygı gibi değerler, diğer değerlerin temelini oluşturur. Bütüncül yaklaşım: Değerler, programın diğer ögeleriyle entegre edilir; ünite veya tema ile uyumlu şekilde işlenir. Hiyerarşik olmayan yapı: Değerler, dikey bir hiyerarşiye göre değil, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak birikimli bir şekilde desteklenir. Gerçek hayata uyum: Değerler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara ahlaki ve estetik bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlayacak şekilde işlenir. Çeşitli alanlar: Değerler, insan, aile ve toplum, çevre gibi farklı alanlarda sınıflandırılır. Maarif Modeli, çocuklara adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerler kazandırmayı amaçlar.

    Maarif Modelinin etkisi ne olacak?

    Maarif Modelinin eğitim sistemine ve topluma çeşitli etkileri olması beklenmektedir: Yetkin ve erdemli bireyler: Model, bilgi, beceri, eğilim ve değerleri bir arada bulunduran yetkin ve erdemli insanlar yetiştirmeyi hedefler. Bilimsel bakış açısı: Eleştirel düşünme, problem çözme ve analitik becerilerin geliştirilmesine katkı sağlar. Değerler eğitimi: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi değerlerin kazandırılmasını amaçlar. Yerli ve milli eğitim: Model, yerli ve milli bir eğitim sistemi kurmayı hedefler. Fırsat eşitliği: Dezavantajlı öğrencilerin eğitim sürecini iyileştirmeyi amaçlar. Ancak, bazı uzmanlar modeldeki bazı yaklaşımların uygulamada kafa karıştırıcı olabileceğini ve ders içeriklerinin sadeleştirilmesinin eğitim kalitesini düşürebileceğini belirtmektedir.

    Ksdm maarif modeli nedir?

    KSDM Maarif Modeli olarak belirtilen bir eğitim modeli bulunmamaktadır. Ancak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adlı bir eğitim reformu bilinmektedir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2021 yılında ortaya koyulan ve 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan bir eğitim modelidir. Bu modelin temel ilkeleri şunlardır: - Milli ve manevi değerlere bağlılık. - Bütüncül gelişim. - Teknolojiyle entegrasyon. Model, müfredatta güncellemeler, yeni dersler, uygulama ve proje tabanlı öğrenme gibi yenilikleri içermektedir.

    60-72 ay maarif modeli nedir?

    60-72 ay maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin okul öncesi eğitim programını ifade eder. Bu model, çocukların psikomotor, bilişsel, sosyal-duygusal, dil ve öz bakım gelişim alanlarını desteklemeyi amaçlar. Bazı özellikleri: Çocuk merkezli yapı: Bireysel farklılıkları ve yerel ihtiyaçları göz önünde bulunduran esnek bir yapı benimsenmiştir. Yaratıcılık ve bireyselleştirilmiş öğrenme: Konu merkezli öğretim yaklaşımı reddedilmiş, çocukların gelişim özelliklerine uygun bireyselleştirilmiş öğrenme desteklenmiştir. Değerler eğitimi: Model, eleştirel düşünme ve değerler eğitimini temel unsurlar olarak içerir. Aile ve toplum katılımı: Aile ve toplum katılımı için etkinlikler planlanmıştır.