• Buradasın

    Okul öncesi duyu kazanımları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi dönemde duyu kazanımları şunlardır:
    1. Görme Duyusu: Resim ve nesneleri tanıma, renkleri ayırt etme 24.
    2. İşitme Duyusu: Sesleri dinleme, sesin yönünü ve kaynağını ayırt etme 24.
    3. Dokunma Duyusu: Farklı dokulardaki materyalleri tanıma (yumuşak, sert, kaygan) 24.
    4. Tat ve Koku Duyusu: Çeşitli tatta yiyecek ve içecekleri tatma, kokularını fark etme 24.
    5. Motor Koordinasyon: El-göz koordinasyonunu geliştirme, kalem ve kaşık gibi araçları kontrollü kullanma 2.
    Ayrıca, bu kazanımlar çocukların dikkatlerini yönlendirme, problem çözme ve sosyal becerilerini de destekler 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul Öncesi Kazanımlar kaça ayrılır?

    Okul öncesi kazanımlar, genellikle gelişim alanlarına göre ayrılır. Bu alanlar şunlardır: 1. Bilişsel Gelişim: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahmin yapma, algıladıklarını hatırlama, sayma, gözlem yapma gibi kazanımları içerir. 2. Sosyal-Duygusal Gelişim: Kendine ait özellikleri tanıtma, ailesiyle ilgili özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, farklılıklara saygı gösterme gibi kazanımları içerir. 3. Motor Gelişim: Yer değiştirme hareketleri yapma, denge kurma, çeşitli nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma gibi kazanımları içerir. 4. Dil Gelişimi: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanma, sesini uygun kullanma gibi kazanımları içerir. Bu alanlar, çocukların gelişim düzeylerine göre planlanmış eğitim süreçlerinde desteklenir.

    Okul öncesi müzik etkinliklerinde hangi kazanım ve göstergeler kullanılır?

    Okul öncesi müzik etkinliklerinde kullanılan bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: Bilişsel gelişim: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırma, sıralama, gruplama. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygulama. Dil gelişimi: Şarkı sözlerinin anlamını kavrama. Duygu ve düşünceleri ifade etme. Sosyal-duygusal gelişim: Grupta bir üye olduğunu fark etme ve uyum sağlama. Sorumluluk alma. Psikomotor gelişim: Küçük ve büyük kasları koordineli kullanma. Kazanım ve göstergeler, Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı'nın onayladığı erken çocukluk eğitim programlarından seçilir.

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere nereden bakılır?

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: acevokuloncesi.org. tymm.meb.gov.tr. okuloncesitr.net.

    Okul öncesi dönemde duyu eğitimi nedir?

    Okul öncesi dönemde duyu eğitimi, küçük çocukların duyusal deneyimlerini anlamalarına, duyu organlarını kullanmalarına ve çevreleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olmayı amaçlayan bir eğitim yaklaşımını ifade eder. Bu eğitim programı genellikle şunları içerir: Duyusal organların tanıtılması: Çocuklara beş duyu organı (görme, işitme, tatma, koku alma ve dokunma) tanıtılır ve her bir organın ne işe yaradığı ve nasıl çalıştığı hakkında bilgi verilir. Duyusal deneyimler: Çocuklara farklı duyusal deneyimler sunulur, örneğin dokunma duyusu için farklı dokuları keşfetme, tatma duyusu için farklı yiyecekleri deneme veya koku alma duyusu için çeşitli kokuları tanıma gibi etkinlikler düzenlenir. Duyusal algı ve dikkat: Çocuklara çevrelerindeki duyusal bilgilere nasıl daha fazla dikkat edebilecekleri öğretilir ve duyusal deneyimlerin tadını çıkarma becerileri geliştirilir. Bu eğitim, çocukların çevrelerini daha iyi anlamalarına, duyusal deneyimlerini daha fazla takdir etmelerine ve duyusal bilinçlerini artırmalarına yardımcı olur.

    Okul öncesi hangi etkinlikler yapılır?

    Okul öncesi dönemde yapılabilecek bazı etkinlikler: Sanat Etkinlikleri: Resim Çalışmaları: Duygu temalı resimler, doğa kolajları. Heykel ve Kil Çalışmaları: Oyun hamuru veya kil ile hayal edilen karakterlerin veya hayvan figürlerinin yapılması. Parmak Boyama: Parmak boyası ile kağıt üzerine desenler çizilmesi. Kolaj Çalışmaları: Renkli kağıtlar, dergi sayfaları, yapıştırıcı ve makas kullanarak kompozisyon oluşturulması. Patates Baskısı: Sebze baskıları ile kağıt veya kumaşa desen basılması. Oyun Etkinlikleri: Minderini Koru: Müzik eşliğinde minderlerin etrafında dönme ve müzik durduğunda belirlenen bir mindere oturma. İpe Boncuk Dizme: Çeşitli renk ve boylarda boncukları ipe dizerek kolye yapılması. Türkçe Dil Etkinlikleri: Hikaye Canlandırması: Masallar ve hikayeler üzerinden drama etkinlikleri. Matematik Etkinlikleri: Ellerimde Sayılar: Kuşların yoğun olduğu bir alana serpme işlemi ve ardından sayı sayma. Fen ve Doğa Çalışmaları: Doğa Kolajı: Geri dönüştürülebilir malzemeler kullanarak doğa temalı kolajlar hazırlanması. Bu etkinlikler, çocukların el becerilerini, bilişsel yeteneklerini, sosyal iletişimlerini ve duygusal gelişimlerini destekler.

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Okul öncesi eğitim programlarında kazanım ve göstergeler genellikle aşağıdaki sırayla yazılır: 1. Kazanımlar: Çocukların öğrenmeleri gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. 2. Göstergeler: Kazanımların gözlenebilir hâlidir ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirini izleyen aşamalar halinde sıralanır. Örneğin, "Bilişsel Gelişim" alanında bir kazanım olan "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ifadesinin göstergeleri şu şekilde olabilir: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Etkinlik planlanırken, her gelişim alanından birçok kazanım yerine en uygun kazanımlar seçilmelidir.

    Okul öncesi bilişsel gelişim kaç kazanım?

    Okul öncesi bilişsel gelişim alanında 20 kazanım bulunmaktadır. Bu kazanımlardan bazıları şunlardır: Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. Kazanım 4: Nesneleri sayar. Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar.