• Buradasın

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi eğitimde kazanım ve göstergeler şu sırayla yazılır:
    1. Bilişsel Alan Kazanımları: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahminde bulunma, algılama, nesneleri sayma, nesne ya da varlıkları gözlemleme, eşleştirme, gruplama, ölçme, geometrik şekilleri tanıma, günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanıma, örüntü oluşturma, parça-bütün ilişkisini kavrama 12.
    2. Sosyal Duygusal Gelişim Kazanımları: Kendisine ve başkalarına ait özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, başkalarının duygularını açıklama, olumsuz duyguları uygun yollarla gösterme, sorumluluk alma, kurallara uyma, estetik değerleri koruma, sanat eserlerinin değerini fark etme, kendine güvenme 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım ve göstergeler kaç tane olmalı?

    Kazanım ve göstergeler sayısı, eğitim programının içeriğine ve hedeflerine göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak, bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve öz bakım gelişim alanlarında birçok kazanım ve gösterge bulunmaktadır. Örneğin, bilişsel gelişim alanında bazı kazanımlar ve göstergeleri şunlardır: - Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. - Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır, dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Bu nedenle, kesin bir sayı vermek mümkün değildir, ancak kazanım ve göstergelerin eğitim sürecinde yeterli ve dengeli bir şekilde dağıtılması önemlidir.

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda kaç kazanım var?

    2024 Okul Öncesi Eğitim Programı'nda toplam 23 kazanım bulunmaktadır.

    Kazanım 1 ve gösterge 1 nedir?

    Kazanım 1 ve gösterge 1 farklı alanlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim kazanımları arasında yer alan "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" şeklinde tanımlanır. Drama etkinliklerinde ise "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" olarak belirtilir.

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti. 2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında aşağıdaki değişiklikler yapıldı: 1. Bilişsel Alan: Kazanım 9, 10, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ve 27 yeni eklendi veya değiştirildi. 2. Dil Alanı: Kazanım 9, 10 ve 13 yeni eklendi veya değiştirildi. 3. Fiziksel Gelişim ve Sağlık: Eski motor gelişim ve öz bakım becerileri birleştirilerek "fiziksel gelişim ve sağlık" adı altında toplandı. 4. Sosyal Duygusal Alan: Kazanım 5, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 ve 20 yeni eklendi veya değiştirildi.

    Okul Öncesi Kazanımlar kaça ayrılır?

    Okul öncesi kazanımlar dört ana kategoriye ayrılır: 1. Kognitif Kazanımlar: Çocukların düşünme, problem çözme ve öğrenme yeteneklerini geliştirmeye yönelik kazanımlardır. 2. Duygusal ve Sosyal Kazanımlar: Çocukların kendilerini tanıması, başkalarıyla ilişki kurması ve duygusal zekalarını geliştirmesi ile ilgili kazanımlardır. 3. Motor Kazanımlar: İnce ve kaba motor becerilerin geliştirilmesine yönelik kazanımlardır. 4. İletişim ve Dil Kazanımları: Çocukların dil becerilerini ve iletişim yeteneklerini geliştirmeye yönelik kazanımlardır.

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları nelerdir?

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları şunlardır: 1. Saygı: Başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına saygı göstermek. 2. Sevgi: Sevgi dolu bir iletişim kurmak ve çevresindekilere şefkat göstermek. 3. Dürüstlük: Doğruyu söylemek ve davranışlarında açık olmak. 4. Sorumluluk: Kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek. 5. Paylaşma: Sahip olduklarını başkalarıyla paylaşmak. 6. Adalet: Herkese eşit davranmak ve adil olmak. 7. Yardımseverlik: İhtiyacı olanlara yardım etmek. Ayrıca, empati, iş birliği, sabır ve hoşgörü gibi değerler de bu eğitim kapsamında kazandırılmaya çalışılır.

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler eğitim sürecinde belirli yöntemlerle belirlenir ve ölçülür. İşte bu sürecin adımları: 1. Kazanımların Belirlenmesi: Kazanımlar, öğrencilerin eğitim sürecinde elde etmeleri gereken bilgi, beceri ve davranışları ifade eder. 2. Göstergelerin Seçimi: Göstergeler, kazanımların ne ölçüde gerçekleştirildiğini belirlemek için kullanılan ölçüm araçlarıdır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Kazanım ve göstergelerin belirlenmesi sürecinde, çocukların ilerlemesini takip etmek ve gerektiğinde müdahale etmek için gözlem, performans görevleri ve portfolyolar gibi araçlar kullanılır. 4. Uygulama ve İzleme: Eğitimciler, kazanımları ders planlarına ve öğretim materyallerine entegre ederek çocuklara bu hedefleri ulaşmaları için destek sağlarlar.