• Buradasın

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi eğitim programlarında kazanım ve göstergeler genellikle aşağıdaki sırayla yazılır:
    1. Kazanımlar: Çocukların öğrenmeleri gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder 13.
    2. Göstergeler: Kazanımların gözlenebilir hâlidir ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirini izleyen aşamalar halinde sıralanır 13.
    Örneğin, "Bilişsel Gelişim" alanında bir kazanım olan "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ifadesinin göstergeleri şu şekilde olabilir:
    • Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır 25.
    • Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar 25.
    • Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar 25.
    Etkinlik planlanırken, her gelişim alanından birçok kazanım yerine en uygun kazanımlar seçilmelidir 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişmiştir. 2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında, kazanım ve göstergeler şu şekillerde değiştirilmiştir: Bilişsel gelişim. Dil gelişimi. Fiziksel gelişim ve sağlık. Sosyal duygusal gelişim. Ayrıca, gelişim gözlem formu yerine gelişim ve öğrenme izleme formu, gelişim dosyası yerine ise çocuk gelişim ve öğrenme dosyası kullanılmaya başlanmıştır.

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek amacıyla belirlenir. Bu süreçte şu adımlar izlenir: Çocukların gelişim düzeylerinin belirlenmesi. İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması. Hedeflerin belirlenmesi. Göstergelerin oluşturulması. Kazanım ve göstergeler, farklı eğitim programları ve yaş gruplarına göre değişiklik gösterebilir. Kazanım ve göstergeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: milliyet.com.tr. acevokuloncesi.org. youtube.com.

    Kazanım 1 ve gösterge 1 nedir?

    Kazanım 1 ve gösterge 1 farklı alanlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim kazanımları arasında yer alan "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" şeklinde tanımlanır. Drama etkinliklerinde ise "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" olarak belirtilir.

    Kazanım ve göstergeler kaç tane olmalı?

    Kazanım ve göstergeler, çocuğun gelişim seviyesine ve eğitim programının gereksinimlerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Örneğin, okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim alanında 15 kazanım ve bu kazanımlara bağlı göstergeler bulunmaktadır. Genel olarak, bir eğitim programında yer alması gereken kazanım ve gösterge sayıları, programın hedeflerine ve çocukların ihtiyaçlarına göre belirlenir ve sabit bir sayı yoktur.

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda kaç kazanım var?

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda her yaş grubu için yeniden düzenlenen ve geliştirilen toplam 17 kazanım bulunmaktadır. Bu kazanımlar, çocukların sosyal-duygusal, motor, dil, bilişsel gelişimi ve öz bakım becerilerini desteklemeye yöneliktir. Kazanımlar, çocukların ilgi, ihtiyaç ve gelişim düzeyleri dikkate alınarak belirlenir ve ulaşılması gereken sonuçları ifade eder. Kazanımlara dayalı olarak oluşturulan göstergeler, kazanımın gerçekleşmesine hizmet eder ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru bir hiyerarşi içinde sıralanır.

    Okul Öncesi Kazanımlar kaça ayrılır?

    Okul öncesi kazanımlar, genellikle gelişim alanlarına göre ayrılır. Bu alanlar şunlardır: 1. Bilişsel Gelişim: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahmin yapma, algıladıklarını hatırlama, sayma, gözlem yapma gibi kazanımları içerir. 2. Sosyal-Duygusal Gelişim: Kendine ait özellikleri tanıtma, ailesiyle ilgili özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, farklılıklara saygı gösterme gibi kazanımları içerir. 3. Motor Gelişim: Yer değiştirme hareketleri yapma, denge kurma, çeşitli nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma gibi kazanımları içerir. 4. Dil Gelişimi: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanma, sesini uygun kullanma gibi kazanımları içerir. Bu alanlar, çocukların gelişim düzeylerine göre planlanmış eğitim süreçlerinde desteklenir.

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları nelerdir?

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımlarından bazıları şunlardır: Saygı. Sevgi. Dürüstlük. Sorumluluk. Paylaşma. Adalet. Yardımseverlik. Empati kurma. Sabır. Öz disiplin. Okul öncesi dönemde çocuklara kazandırılması gereken temel değerler, onların karakter gelişiminde ve sosyal uyum süreçlerinde büyük önem taşır. Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) değerler eğitimi kazanımları doğrultusunda belirlenir. Değerler eğitimi, sadece teorik bilgilerle değil, pratik etkinliklerle de desteklenmelidir.