• Buradasın

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar 3. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler:
    • Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar 4.
    • Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır 4.
    • Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır 45.
    • Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur 4.
    Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır 4. Aile katılımı da sürecin önemli bir parçasıdır; ebeveynlerle düzenli görüşmeler yapılması ve onları eğitim sürecine dahil etmek önerilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesinde değerlendirme ne zaman yapılır?

    Okul öncesinde değerlendirme, eğitim sürecinin farklı aşamalarında gerçekleştirilir: Şekillendirici değerlendirme: Çocukların öğrendikleri hakkında bilgi toplamak amacıyla yapılır ve öğretim sürecinde atılacak sonraki adımların belirlenmesine yardımcı olur. Düzey belirleyici değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda, yani dönem sonu ve yıl sonunda yapılır. Ayrıca, çocukların gelişim süreçlerini desteklemek için düzenli gözlemler ve gelişim kontrol listeleri kullanılarak sürekli bilgi toplanır.

    Türkçe dersi maarif model öğrenci bireysel değerlendirme ölçeği nedir?

    Türkçe dersi Maarif Modeli öğrenci bireysel değerlendirme ölçeği, öğrencilerin Türkçe dersindeki bireysel gelişimlerini izlemek, hedeflenen kazanımlara ulaşma durumlarını belirlemek ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel ilkelerine uygun olarak değerlendirme yapmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu ölçek, öğrenci düzeyine özel değerlendirme kriterlerini içerir ve öğretim hedeflerini destekleyen veriler sunar. Bazı değerlendirme kriterleri: Okuma becerisi: Metinleri anlamlandırma, içerik bağlantıları kurma. Dinleme: Anlama, ana fikri çıkarma. Yazma: Duygu ifadelerini etkili kullanma, yapılandırılmış metinler oluşturma. Stratejik yaklaşımlar: Problem çözme, eleştirel düşünme. Sosyal-duygusal öğrenme: Grup etkinliklerine katılım, iş birliği içinde çalışma. Her öğrenci için bireysel değerlendirme raporları hazırlanır.

    60-72 ay maarif modeli nedir?

    60-72 ay maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin okul öncesi eğitim programını ifade eder. Bu model, çocukların psikomotor, bilişsel, sosyal-duygusal, dil ve öz bakım gelişim alanlarını desteklemeyi amaçlar. Bazı özellikleri: Çocuk merkezli yapı: Bireysel farklılıkları ve yerel ihtiyaçları göz önünde bulunduran esnek bir yapı benimsenmiştir. Yaratıcılık ve bireyselleştirilmiş öğrenme: Konu merkezli öğretim yaklaşımı reddedilmiş, çocukların gelişim özelliklerine uygun bireyselleştirilmiş öğrenme desteklenmiştir. Değerler eğitimi: Model, eleştirel düşünme ve değerler eğitimini temel unsurlar olarak içerir. Aile ve toplum katılımı: Aile ve toplum katılımı için etkinlikler planlanmıştır.

    Anasınıfında maarif modeline uygun gelişim raporu ne zaman verilir?

    Anasınıfında Maarif modeline uygun gelişim raporu, ilk kez 17 Ocak 2025 tarihinde başlayacak yarıyıl tatilinde verilecektir. Bu raporlar, e-Okul sistemi üzerinden de velilerin erişimine açılacaktır.

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: anneninokulu.com sitesinde Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Programı yer almaktadır. tymm.meb.gov.tr adresinde Okul Öncesi Öğretim Programı bulunmaktadır. mustafa-turan.com sitesinde Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve ekleri mevcuttur. Ayrıca, 2025 yılında "2025 Aday Öğretmen Dosyası Tanımı - Maarif Modeli ve Senaryo Sistemine Uyumlu" başlıklı bir YouTube videosu yayınlanmıştır. Öğretmen dosyası hazırlarken, programın gerektirdiği öğrenme çıktıları, kavramsal beceriler, fiziksel beceriler, eğilimler, alan becerileri ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri gibi unsurlara dikkat edilmelidir.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif modeli gelişim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yayımlanan "Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu" ve "Gelişim Raporu" öğretmen bilgilendirme kılavuzlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tegm.meb.gov.tr. Gelişim raporları, 2025 yılı itibarıyla ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karnelerin yerine verilecek ve öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini de değerlendirecek.

    Okul öncesi maarif modeli karneye ne yazılır?

    Maarif Modeli'ne göre okul öncesi karneye "Gelişim Raporu" yazılır.