• Buradasın

    Maarif modeli için hangi belgeler gerekli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli için gerekli belgeler şunlardır:
    1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı 12.
    2. 5. sınıf yıllık ve günlük planlar, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır 1.
    3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir 1.
    4. Şube öğretmenler kurulu tutanağı ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modelinden bahsedilmelidir 1.
    5. Ders defterlerinin Maarif Modeline uygun olarak doldurulması gerekmektedir 1.
    6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri ve performans görevleri örnekleri sunulmalıdır 1.
    7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik yapılması gerekmektedir 1.
    8. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir 1.
    Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan ilgili genelgeler ve eğitim materyalleri de Maarif Modeli için gereklidir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    60-72 ay maarif modeli nedir?

    60-72 ay maarif modeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında okul öncesi eğitim programını ifade eder. Bu model, öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimseyerek eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı ve öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler.

    5. sınıf maarif modeli nedir?

    5. sınıf Maarif Modeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 2024-2025 eğitim yılında 5. sınıf öğrencileri için uygulamaya konulan yeni ölçme ve değerlendirme araçlarını ifade eder. Bu model, öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarına uygun, geçerli ve güvenilir ölçümler sunarak eğitim süreçlerini çok yönlü bir şekilde desteklemeyi amaçlar.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değerler eğitimi, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde şekillenecektir. Bu kapsamda: 1. Değerlerin Tanıtılması: Öğrenciler, yaşadıkları bölgede kabul görmüş ve değerler eğitimi açısından rol model olabilecek şahsiyetleri tanıyacaklardır. 2. Yerel Hikayelerin Kullanımı: Kök değerler, yerel hikayeler, masallar ve diğer anlatılar aracılığıyla öğrencilere aktarılacaktır. 3. Hikaye Yazma ve Canlandırma: Öğrenciler, kök değerlerle ilgili hikayeler yazacak ve bu hikayeleri drama ve canlandırma çalışmaları ile sahneleyeceklerdir. 4. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Değerler, öğretim programlarının diğer ögeleriyle, becerilerle ve alan içeriğiyle ilişkilendirilerek programa kaynaşık bir şekilde işlenecektir.

    Maarif modeli ek-1 nedir?

    Maarif Modeli Ek-1, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmenlerin ortak metni değerlendirmesi için tasarlanmış bir formdur. Bu form, aşağıdaki konuları içerir: 1. Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları: Öğretim programlarının hedefleri ve önemli görülen hususlar. 2. Öğrenci Profili: Programın hedeflediği öğrenci profili ve en çok önemsenen üç hedef. 3. Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri: Kavramsal beceriler, eğilimler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları gibi süreçlerin ele alınışı. 4. Programlar Arası Bileşenler: Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem modeli ve sistem okuryazarlığı gibi bileşenler. Form, mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde doldurulur ve 26 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir.

    Maarif modeli öğretmen değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Maarif Modeli öğretmen değerlendirme formu iki farklı şekilde doldurulabilir: 1. EK-1 Formu: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metninin değerlendirilmesi amacıyla tüm öğretmenler tarafından doldurulur. 2. EK-2 Formu: Öğretim programı değişen alanlar için branş öğretmenleri tarafından doldurulur.

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Maarif Modeli, 21. yüzyıl becerilerini kazandırmayı amaçlayan yeni bir eğitim modeline geçmiştir. Önceki model olan bilgi odaklı öğretim programı ise terk edilmiştir.

    Maarif modeli gelişim raporu nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında uygulanan gelişim raporu, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin eğitim sürecindeki gelişimini ve sosyal-duygusal becerilerini kapsamlı bir şekilde değerlendiren bir belgedir. Bu raporda yer alan başlıklar: - Öğrencinin derslerdeki öğrenme süreci. - Sosyal ve duygusal becerilerdeki ilerleme. - Öğrencinin sınıf içindeki davranışları ve grup çalışmalarındaki uyumu. - Öğrenciye yönelik öğretmenlerin somut önerileri. Gelişim raporları, e-okul sistemi üzerinden öğrenci ve velilerin erişimine sunulmaktadır.