• Buradasın

    Maarif modeli için hangi belgeler gerekli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında gerekli bazı belgeler:
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı 2.
    • 5. sınıf yıllık ve günlük planların Maarif Model şablonuna uygun olması 2.
    • Okul, ilçe, il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Model'e değinilmiş olması 2.
    • 5. sınıfların aylık olarak raporlanması 2.
    • Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri 2.
    • Okul Temelli Planlama kapsamında sene boyunca en az 5 ders dışı etkinlik yapılması 2.
    • Ders kitaplarındaki performans görevlerine ait örnekler 2.
    • Şube Öğretmenler Kurulu ve Veli Toplantı Tutanakları'nda Maarif Model'e değinilmiş olması 2.
    • Ders defterlerinin Maarif Model'e uygun doldurulması 2.
    • Ders kitabı etkinliklerinin öğrenciler tarafından yapılmış olması 2.
    • Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili anket, görüş ve önerilerin TTKB sistemine işlenmiş olması 2.
    Bu belgeler, okul idareleri tarafından teftiş amacıyla istenebilir 2. Belgeler ilden ile veya idareden idareye göre değişiklik gösterebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5. sınıf maarif modeli nedir?

    5. sınıf maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 5. sınıf düzeyinde yapılan eğitim reformlarını ifade eder. Bu model, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından güncellenmiş olup, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise programlarını kapsamaktadır. Modelin bazı özellikleri: Değerler Eğitimi: Değerler, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde ele alınmıştır. Öğrenci Merkezli Eğitim: Öğrencilerin bireysel öğrenme yolları ve ilgi alanları göz önünde bulundurulur. Çeşitli Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınavlar, projeler, gözlemler, sunumlar ve portfolyo değerlendirmeleri gibi çeşitli yöntemler kullanılır.

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), kök değer anlayışını terk ederek çatı değer anlayışına geçmiştir. Terk edilen model: Kök değer anlayışı. Geçilen model: Erdem-değer-eylem çerçevesi. Ayrıca, TYMM, beceri temelli bir eğitim yaklaşımı benimsemiştir.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Maarif Modelinde değerler eğitimi, süreç temelli bir yapıyla ele alınır ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini geliştirmeyi hedefler. Bazı özellikler: Çatı değerler: Adalet, sorumluluk ve saygı gibi değerler, diğer değerlerin temelini oluşturur. Bütüncül yaklaşım: Değerler, programın diğer ögeleriyle entegre edilir; ünite veya tema ile uyumlu şekilde işlenir. Hiyerarşik olmayan yapı: Değerler, dikey bir hiyerarşiye göre değil, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak birikimli bir şekilde desteklenir. Gerçek hayata uyum: Değerler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara ahlaki ve estetik bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlayacak şekilde işlenir. Çeşitli alanlar: Değerler, insan, aile ve toplum, çevre gibi farklı alanlarda sınıflandırılır. Maarif Modeli, çocuklara adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerler kazandırmayı amaçlar.

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Danışman Öğretmen Ataması: Okul müdürlüğü, öğretmenin göreve başlamasının ardından 5 iş günü içinde danışman öğretmen atar. 2. Formların Doldurulması: Danışman ve okul müdürüne imzalatılmak üzere gerekli formlar basılı olarak gönderilir. 3. Seminerlerin İzlenmesi: ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) üzerinden adaylık ile ilgili seminerler izlenir ve ilgili belgeler okunur. 4. MEBBİS Onayı: Okul müdürü, eğitimlerin gerçekleştirildiğine dair onay işlemini MEBBİS üzerinden yapar. 5. Son Kontrol ve Arşivleme: Dosya, danışman, okul müdürü ve maarif müfettişi iş birliğiyle son kez kontrol edilir ve okul idaresince arşivlenir. 6. Yemin Töreni: Adaylığın kaldırılması için yemin metni, il-ilçe müdürlüklerince düzenlenen törenle okunur. 7. MEBBİS İşlevi: Adaylığınızın kaldırıldığına dair bilgiler il-ilçe kurumlarınca MEBBİS'e işlenir. Ayrıca, turkcedersi.net sitesinde Maarif modeli öğretmen dosyasında bulunması gereken evraklar hakkında bilgi bulunmaktadır. Daha fazla bilgi ve destek için ogretmenadaydosyasi.com gibi platformlarla iletişime geçilebilir.

    Maarif modeli çalışma programı nasıl yapılır?

    Maarif modeli çalışma programı oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İhtiyaç Analizi: Mevcut öğretim programlarına yönelik sorunlar ve ihtiyaçlar tespit edilir. 2. Hedeflerin Belirlenmesi: Öğretim programının amaçları ve öğrenci profilleri tanımlanır. 3. Bütüncül Yaklaşım: Öğretim programları, sistem düşüncesi etrafında şekillendirilir ve okuryazarlık becerileri gibi unsurlar eklenir. 4. Disiplinler Arası İlişkiler: Öğretim programları, disiplin odaklı bilgi aktarımının ötesine geçerek bütüncül bir bakış açısı sunacak şekilde düzenlenir. 5. Farklılaştırma ve Kişiselleştirme: Öğrenme farklılıkları dikkate alınarak program dışı etkinlikler ve zenginleştirme faaliyetleri eklenir. 6. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Öğrenme kanıtları ve süreç temelli yaklaşımlar ön plana alınarak öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma düzeyleri değerlendirilir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde, öğretmenlerin yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri de hedeflenmektedir. Daha fazla bilgi için T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'nın Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden sunulan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Tanıtımı Semineri"ne başvurulabilir.

    Türkçe dersi maarif modeli ölçekleri nelerdir?

    Türkçe dersi Maarif Modeli kapsamında kullanılan bazı ölçekler şunlardır: 1. Dil Yapıları ve Söz Varlığının Kullanımına İlişkin Esaslar: Dil bilgisi ve söz varlığının öğretiminde işlevsel bir yaklaşım benimsenir. 2. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli (KSDM): Öğrencilerin strateji, yöntem ve teknikleri bağımsız olarak seçip uygulayabilmelerini sağlamak için kullanılır. 3. Üretim Atölyesi Uygulama Esasları: Türkçe dersi kapsamında gerçekleştirilen eğitim-öğretim faaliyetlerinin ürüne dönüşmesini hedefleyen uygulamalardır. 4. Dinleme/İzleme Atölyesi Uygulama Esasları: Öğrencilerin dinleme ve izleme becerilerini geliştirmek için tasarlanmış atölyelerdir. 5. Okuma Atölyesi Uygulama Esasları: Okuma becerilerinin geliştirilmesi için yapılan atölye çalışmalarıdır. Ayrıca, değerlendirme ölçekleri arasında konuşma, dinleme ve yazma becerilerini ölçen çeşitli testler ve puanlama çizelgeleri de yer alır.

    60-72 ay maarif modeli nedir?

    60-72 ay maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin okul öncesi eğitim programını ifade eder. Bu model, çocukların psikomotor, bilişsel, sosyal-duygusal, dil ve öz bakım gelişim alanlarını desteklemeyi amaçlar. Bazı özellikleri: Çocuk merkezli yapı: Bireysel farklılıkları ve yerel ihtiyaçları göz önünde bulunduran esnek bir yapı benimsenmiştir. Yaratıcılık ve bireyselleştirilmiş öğrenme: Konu merkezli öğretim yaklaşımı reddedilmiş, çocukların gelişim özelliklerine uygun bireyselleştirilmiş öğrenme desteklenmiştir. Değerler eğitimi: Model, eleştirel düşünme ve değerler eğitimini temel unsurlar olarak içerir. Aile ve toplum katılımı: Aile ve toplum katılımı için etkinlikler planlanmıştır.